Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فعال مخالف سعودی که بیش از سه سال در زندان رژیم آل سعود به سر می‌برد به دلیل شکنجه نیمی از بینایی و شنوایی خود را از دست داده است.

عبدالله العوده، پسر سلمان العوده فعال مخالف سعودی که از مدت‌ها پیش در زندان به سر می‌برد‏ در حساب کاربری توئیتر خود خبر داد پدرش هدف شکنجه قرار گرفته و از حق درمان محروم است و پزشک زندان خبر داده که او تقریبا نیمی از شنوایی و بینایی خود را از دست داده است، اما همچنان می‌خواهند او را شکنجه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این توئیت آمده است سلمان العوده از ابتدای بازداشت که بیشتر از سه سال از آن می‌گذرد در انفرادی به سر می‌برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندان سعودی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی توسط روسیه

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، کارشناسان حقوق بشر تحت حمایت سازمان ملل متحد در جریان تحقیقات خود، به شواهدی از بدرفتاری‌های وحشیانه نیروهای روسیه با اسرای اوکراینی پیدا کردند که می‌تواند مصداق «جنایات جنگی» باشد.

این کارشناسان که در چهارچوب کمیسیون تحقیق درباره اوکراین فعالیت دارند، می‌گویند که در میان اسنادی که جمع آوری کرده‌اند، شواهد جدیدی از شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی توسط زندانبانان روسی وجود دارد.

آنها در گزارش روز جمعه خود اعلام کردند که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی، موارد گسترده‌ای از نقض حقوق بشر روی داده که هم علیه غیرنظامیان و هم نظامیان اوکراینی اجرا شده است.

این کمیسیون در آخرین گزارش خود، با اشاره به «رفتار وحشتناک» با اسرای جنگی در چندین مرکز مستقر در روسیه اعلام کرد: «شواهد جدید، یافته‌های قبلی کمیسیون را تقویت می‌کند که شکنجه‌های استفاده شده توسط مقامات روسیه هم در اوکراین و هم فدراسیون روسیه، گسترده و سیستماتیک است».

در این بیانیه آمده است که نیروهای روسیه نه‌تنها توجه چندانی به امکان آسیب دیدن غیرنظامیان در جریان عملیات نظامی‌شان نشان نمی‌دهند، و بلکه بارها از تجاوز جنسی و خشونت جنسی به عنوان شکنجه‌ای علیه زنان استفاده کرده‌اند.

اعضای این کمیسیون همچنین اعلام کردند که به نظر نمی‌رسد انتقال کودکان از منطقه خرسون در جنوب اوکراین به شبه‌جزیره کریمه که اکنون تحت اشغال روسیه است، یک اقدام موقتی باشد و این انتقال غیرقانونی نیز می‌تواند «جنایت جنگی» محسوب شود.

این کمیسیون که به ابتکار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تشکیل شده، تا کنون بیش از ۱۰ سفر به اوکراین داشته و طی دو سال اخیر با بیش از ۱۴۰۰ مرد و زن مصاحبه کرده است.

یکی از مواردی که کمیسیون در گزارش خود به آن اشاره دارد، ماجرای یک زندانی سابق اوکراینی است که در جریان اسارت دچار شکستگی استخوان ترقوه و ریختن دندان‌ها شده و پای زخمی او را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند. مجموعه بدرفتاری‌های نیروهای روسیه با او تا به آنجا بوده که این زندانی «به آنها التماس کرده که او را بکشند».

این زندانی، پس از آزادی دست‌کم ۳۶ بار در بیمارستان‌ها بستری شده است.

این کیسیون ضمن تشکر از کمک مقامات اوکراینی برای کمک به تحقیقات آنها، از «عدم همکاری» مقامات روسیه در این موضوع سخن گفته و افزوده است که با وجود دهها درخواستی که برای ملاقات، بازرسی و دریافت اطلاعات برای مقامات روسیه فرستادند، هیچ پاسخی از آنها دریافت نکرده‌اند.

این کمیسیون مواردی از نقض حقوق بشر توسط مقامات اوکراینی علیه افرادی که مظنون به همکاری با روسیه بودند را نیز ثبت کرده و در گزارش خود آورده است.

 

دیگر خبرها

  • دقت جدی‌تری در ساخت دکورها صورت می‌گیرد/ واکنشی به حادثه «سلمان»
  • حمله به زندانیان مسلمان در انگلیس با اسپری فلفل
  • پزشکی قانونی همدان در ایام نوروز فعال است
  • جهیزیه بخر، زندان نرو
  • اعتراض نهادهای حقوق بشری به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • خطر ۲ برابری زوال عقل با این علائم
  • کشیک پزشکی قانونی اصفهان در تعطیلات نوروز فعال است
  • شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی توسط روسیه
  • اگر کسی روزه می‌گرفت شکنجه می‌شد!