Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زالی فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در هر هفته وضعیت استان‌های مختلف از جمله تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص‌های مد نظر شامل میزان موارد ابتلا، میزان مرگ و میر و تعداد افراد با تست‌های مثبت PCR است.

او با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا شهر‌ها به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز طبقه بندی شده اند، ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم توسط وزارت بهداشت وضعیت هر استان و شهر اعلام می‌شود و در هفته آینده از جمله در تهران بخشی از محدودیت‌ها پابرجاست و میزان حضور کارمندان در ادارات دولتی و خصوصی همچنین غیر دولتی حداکثر تا ۵۰ درصد است.

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: برخی از ادارات می‌توانند از میزان کمتری از کارمندان خود به صورت حضوری استفاده کنند و وضعیت دورکاری برای کارمندان همچنان پابرجاست و گروه‌های پر خطر مانند خانم‌های باردار، زنان صاحب کودکان زیر دو سال، بیماران مبتلا به عارضه زمینه‌ای، افراد در تماس با بیماران کرونایی و بیماران مبتلا به فشار خون بالا و سرطان بوده از ظرفیت دورکاری در ادارات استفاده خواهند کرد.

استمرار محدودیت برگزاری نمازهای جماعت و جمعه

زالی بیان کرد: برای هفته آینده مشاغل ۳ و ۴ کماکان با محدودیت در تهران روبه رو هستند و مشاغل ۱ و ۲ در شهر‌های نارنجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باز هستند. مراسم‌های جمعی و آیینی مانند نماز‌های جماعت و نماز جمعه محدودیت شان در هفته آینده در تهران ادامه خواهد داشت و محدودیت حضور افراد در مراکز جمعی به ۲۰ نفر در هفته بعد است. در شهر‌های نارنجی و قرمز محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در هفته آینده ادامه دارد همچنین شهر‌هایی که در این هفته جاری وضعیت شان نارنجی است با محدودیت تردد شبانه روبه رو هستند.

او تاکید کرد: در حال حاضر شرایط تهران شکننده و ناپایدار است و اگر بخواهیم از شرایط مطلوب‌تر در تهران برخوردار شویم و در هفته‌های آینده با میزان بیشتری از رفع محدودیت‌ها مواجه شویم بستگی به رفتار بهداشتی مردم مسئولان و شهروندان تهرانی دارد. اگر در طول هفته آینده شرایط شاخص‌های بهداشتی تهران و بیماری به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار تغییری شود شهر تهران می‌تواند در خطر قرارگیری جز مناطق قرمز قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

هشدار‌ها درباره خیز مجدد کرونا با کاهش محدودیت‌ها/ آیا خطر کرونا رفع شده است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران محدودیت ها هفته آینده شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۲ درصدی درآمد در منطقه ۱۸ و پیشتازی میان مناطق پایتخت

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص ارزیابی وضعیت درآمد‌های نقد و غیرنقد این منطقه در سال جاری گفت: براساس رویکرد‌ها و سیاست‌های درآمدی ابلاغی به منطقه در سال جاری، حد نصاب ۳ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان در بخش نقدی و ۳۵۵ میلیارد تومانی در بخش غیرنقدی تعیین شد که منطقه تا روز‌های پایانی اسفندماه به ترتیب با حد نصاب ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان و ۶۹۱ میلیارد تومان وضعیت قابل قبولی را داشته و همین امر در مجموع ۱۰۲ درصد تحقق و پیشتازی در پهنه تعیین شده و در میان مناطق را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تلاش‌های همکاران در حوزه ها، دوائر و نواحی هفتگانه منطقه ۱۸ از ابتدای امسال تا روز‌های پایانی اسفند ماه، بیانگر تحقق ۹۰ درصدی در آمد‌های نقدی و ۱۹۶ درصدی درآمد‌های غیر نقدی بوده که اگر مجموع این حد نصاب‌ها در نظر گرفته شود، حدنصاب ۱۰۲ درصدی بدست آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای پایتخت قابل قبول است
  • آخرین وضعیت پروژه شهر دانش دانشگاه تهران / محدودیت خرید و فروش زمین‌های اطراف دانشگاه برداشته شد
  • پیش‌بینی هوای پایتخت طی روزهای آینده/ تهران از کی بارانی می‌شود؟
  • تحقق ۱۰۲ درصدی درآمد در منطقه ۱۸ و پیشتازی میان مناطق پایتخت
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • میزان خسارت محدودیت انرژی به صنایع فولادی کشور ۳ میلیارد دلار اعلام شد
  • تهران خلوت شد | وضعیت ترافیک امروز یکشنبه ۲۷ اسفند در پایتخت
  • وضعیت ترافیکی امروز پایتخت/ ترافیک صبحگاهی روان در اتوبان‌های اصلی شهر
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • وعده زاکانی برای تغییر وضعیت ترافیک سال آینده تهران