Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@04:52:51 GMT

(ویدئو) ازدحام برای تهیه داروی بیماری کلیوی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۸۶۷

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار بیماران کلیوی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی آلزایمر با هوش مصنوعی و باکتری

محققان در یک رویکرد نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی و حسگر‌های زیستی و باکتر‌های مخمر یک گام به تولید داروی آلزایمر نزدیک شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان در یک رویکرد نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی و حسگر‌های زیستی و باکتر‌های مخمر یک گام به تولید داروی آلزایمر نزدیک شدند.

"گالانتامین" یک داروی رایج است که توسط افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل در سراسر جهان برای درمان علائم‌‌شان استفاده می‌شود. متأسفانه، سنتز ترکیبات فعال در آزمایشگاه در مقیاس مورد نیاز از نظر تجاری قابل قبول نیست.

استخراج ماده مؤثره از گل نرگس فرآیندی زمانبر است و عوامل غیرقابل پیش‌بینی مانند آب و هوا و عملکرد محصول می‌تواند بر عرضه و قیمت دارو تأثیر بگذارد.

نخستین مراکز هم‌آفرینی "سلامت، نساجی، پلیمر، صنایع غذایی و هوش مصنوعی" راه‌اندازی می‌شوند

از اینرو محققان دانشگاه تگزاس ابزارهایی از هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی را توسعه داده‌اند تا به کمک باکتری‌هایی با ژنیتک دستکاری شده بتوانند پیش‌ساز شیمیایی گالانتامین را به عنوان محصول جانبی متابولیسم سلول طبیعی باکتری تولید کنند. اساساً باکتری ها طوری برنامه‌ریزی شده اند که غذا را به ترکیبات دارویی تبدیل کنند.

در این بین حسگر زیستی امکان تجزیه و تحلیل سریع نمونه‌ها را فراهم می‌آورد و هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینی با بررسی ده‌ها هزار ماده و حذف گزینه‌های نامناسب محدوده تحقیق را دقیق‌تر و کوچک‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالانه حدود ۵ هزار نفر به بیماران کلیوی اضافه می‌شود
  • پیشگیری از بروز بیماری کلیوی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد
  • جزئیات برنامه‌های تحویل سال ۱۴۰۳ تلویزیون؛ از فرزاد حسنی تا ویدئو چک
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • هزار و ۷۰۰ بیمار کلیوی با کمک خیرین از چرخه دیالیز خارج شدند
  • (ویدئو) طرز تهیه غذای مشهور و خوشمزه با برنج، کدو و تن ماهی
  • غذای آلوده عامل ۲۰۰ بیماری/ جزئیات بازرسی‌های بهداشتی از اصناف در تعطیلات نوروز
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد
  • تولید داروی آلزایمر با هوش مصنوعی و باکتری
  • نگرانی شورای اروپا از ازدحام جمعیت در زندان‌های فرانسه