Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه جهانی در حالی مدعی حمایت از حقوق بشر هستند که همچون گذشته در مقابل ترور دانشمند هسته‌ای نخبه ایرانی، راه سکوت و فرافکنی را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ردپای جنایات بی‌شمار رفتارهای سلطه گرانه و وحشیانه عوامل جنگ طلب رژیم صهیونیستی و وابستگان این رژیم منحوس در سراسر دنیا به وضوح به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر تجاوز گری رژیم جنایتکار صهیونیستی نه تنها همچنان مهر سکوت بر دهان زده‌اند بلکه هر روز با یک عنوان جدید سعی در برقراری ارتباط با این رژیم غاصب دارند.

کم نیستند تعداد کودکان کم سن و سال و جوانان نخبه و رشیدی که تا کنون توسط آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده‌اند و حق زندگی تنها به جرم مخالفت با اندیشه‌های ضد انسانی آن‌ها از این افراد سلب شده است و توسط عوامل وحشی آمریکا و اسرائیل با تفکراتی غیر بشر دوستانه به شهادت رسیده‌اند.

شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایرانی کشورمان بود که بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه سال جاری توسط عوامل مزدور رژیم صهیونیستی ترور شد و پس از دقایقی از انجام حمله تروریستی در بیمارستان به شهادت رسید.

بر خلاف اینکه برخی از شخصیت‌های جریان‌های سیاسی فرصت طلب و کوته فکر داخلی سعی در جلوه دادن یک شخصیت عادی از شهید فخری زاده دارند اما از این شهید والامقام به عنوان دانشمند هسته‌ای و نخبه در حوزه هسته‌ای و دفاعی کشور یاد می‌شود.

 

سکوت داعیه داران دروغین حقوق بشر در مقابل ترور دانشمند هسته‌ای

واکنش قریب به اتفاق رسانه‌های خارجی و به ویژه رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در حادثه تلخ و جانکاه ترور شهید فخری زاده که همواره خود را داعیه دار حقوق بشر معرفی می‌کنند، دور از انتظار نبود و ادعای دروغین آن‌ها بار دیگر بر همه جهانیان به اثبات رسید.

 

از گاردین گرفته تا یو اس آ تو دی و بلومبرگ و بی بی سی همه و همه شهید محسن فخری زاده را دانشمند هسته‌ای برجسته ایران برشمردند و تنها به بیان این موضوع بسنده کردند و هیچ یک از رسانه‌های اروپایی و آمریکایی که صدای عدالت خواهی دروغینشان گوش دنیا را کر کرده است، ترور ناجوانمردانه این دانشمند هسته‌ای نخبه ایران زمین را محکوم نکردند.

در حالی که برخی از رسانه‌های خارجی از محرز بودن رد پای اسرائیلی‌ها در ترور شهید فخری زاده سخن گفته بودند، سازمان ملل نیز تنها به بیان دعوت به خویشتن داری ایران و طرفین ایرانی کفایت کرد و صحبتی از پیگیری و مجازات عوامل وحشی و ظالم این حادثه دردناک به میان نیاورده‌ است.

 

حقوق بشر آمریکایی دیگر نخ نما شده است

حقوق بشر آمریکایی اسرائیلی دیگر نخ نما شده و اغلب مردم دنیا از جنایات متعدد آمریکا و اسرائیل به انزجار و تنفر رسیده‌اند و به فرموده رهبر معظم انقلاب تا زوال و نابودی این ستمگران بزک شده  دیگر زمان زیادی باقی نمانده است.

آمریکا و اسرائیل در حالی از حقوق بشر و حمایت از مردم ستمدیده و مستضعف جهان سوم دم می‌زنند که رد خون هزاران هزار انسان بی‌گناه بر دست‌های پلید و ناپاک سردمداران آن‌ها خودنمایی می‌کند و در ادامه این جنایات وحشیانه، ترور دانشمند هسته‌ای ایران نیز داغی تازه بر دل مردمان مومن و انقلابی ما نهاده است.

هنوز آفتاب سرد برجام در جان و زندگی مردم خودنمایی می‌کند و متأسفانه برخی از مسئولان داخلی در مناصب مختلف کاری، از روی کار آمدن جوبایدن به عنوان راه گشای مذاکره ایران و آمریکا با هم سخن گفتند که ماحصل منتخب شدن رئیس جمهور جدید آمریکا در ادامه دادن راه ترور دانشمند هسته‌ای نخبه ایرانی  فصل الخطاب همه این حدس و گمان‌ها و اظهارنظرهای بیجا و بی حساب و کتاب شد.

  اعتماد دوباره به آمریکا، خیانت آشکار به شهدای هسته‌ای

ابعاد حقوقی ترور دانشمند هسته‌ای کشور شهید محسن فخری زاده بسیار گسترده است و امید می‌رود مسئولان مثل دفعات قبل که هنوز داغ ترور دانشمندان شهیدی چون داریوش رضایی نژاد،  مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن و همچنین شهید مسعود علی‌محمدی بر دلها تازه است از این جنایت هولناک به سادگی عبور نکنند و با جدیت بیشتری دستگیری و محاکمه و مجازات عاملان این جنایات سهمگین را پیگیری کنند و عنوان حقوق بشر را به درستی معنا ببخشند.

صنعت هسته‌ای کشور ما ایران تا کنون چالش‌ها و سنگ اندازی‌های متعدد غربی‌های پیمان شکن را پیش رو داشته است و شهادت نوابغ بنام و انقلابی چون شهدایی که نامشان ذکر شد نیز نتیجه اعتماد بیجا و تعلل مسئولانی است که فرمایشات متقن و درست رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این خصوص نادیده گرفتند.

 

 

برخی از مسئولان به جای اینکه به اقتضای شغل خود به دنبال دستگیری و محاکمه ترور دانشمندان هسته‌ای کشور باشند در پیش گرفتن بیراهه مذاکره را چاره و راه حل رفع مشکلات کشور برمی‌شمارند و با علم به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و هم پیمانان عهد شکن وی، همچنان بر این امر اصرار دارند.

وعده لغو تحریم‌ها تنها وعده‌ای کاذب در ادامه ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر است و ایادی استکبار جهانی هیچ گاه استقلال و پیشرفت ایران اسلامی را برنمی‌تابند و به نفع خود نمی‌دانند و از این رو با شنیدن مختصرترین خبری از پیشرفت دانشمندان هسته‌ای ایران ترور شخصیت‌های برجسته‌ای چون شهید محسن فخری زاده را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

پیگیری جوانب بین المللی حقوقی ترور دانشمندان هسته‌ای باید با جدیت بیشتری دنبال شود و  داعیه داران دروغین حقوق بشر بیش از پیش باید رسوا و افشا شوند.

 

امید دشمنان با مقاومت مردم ناامید مانده است

هر گاه که خبری خوش از توانمندی فرزندان نخبه این آب و خاک در دنیا می‌پیچد، دشمنان کوردلان و مستکبران جهانی دست به دسیسه و خدعه‌ای تازه می‌زنند تا از نشستن شیرینی توانمندی‌ها و استقلال ایران اسلامی در کام مردم جلوگیری کنند.

اهالی کاخ سفید و کشورهای همراه آن‌ها تا کنون تلاش‌های بسیاری را برای توقف تولید علم و فناوری ایران اسلامی به کار گرفته‌اند و علی رغم تضییع حقوق ایرانی‌ها در بسیاری از موارد همچنان دست خالی مانده‌اند و آمید آن‌ها همچنان با مقاومت مردم ایران ناامید مانده است.

پیگیری دستگیری عوامل شهادت دانشمند هسته‌ای کشور شهید محسن فخری زاده در ادامه شهادت دیگر نخبه‌های بنام صنعت هسته‌ای می‌تواند التیام بخش این داغ تا ابد تازه باشد و پدر و مادر و همسر و فرزندان شهدا را بیش از پیش به اینکه کسی آن‌ها را فراموش نخواهد کرد، دلگرم کند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق بشر ترور شهید فخری زاده ترور دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده دروغین حقوق بشر شهید فخری زاده هسته ای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ کشف محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از از اینترستینگ اینجینیزینگ، پژوهشگران دانشگاه دوک با کمک دکتر وحید تارخ استاد این دانشگاه موفق شدند محدودیت‌های نظری میزان انرژی الکترومغناطیسی را که یک ماده شفاف می‌تواند جذب کند تعیین کنند.

این دستاورد که می‌تواند به محققان در بهینه سازی طراحی دستگاه‌های الکترومغناطیسی آینده کمک کند، به انتظار ۲۰ ساله براییک راه حل ریاضی برایاین مساله نیز پایان داده است.

هنگامی که دانشمندان در حال ساخت دستگاه‌های جدیدیایافتن کاربرد‌های جدید براییک ماده شیمیایی هستند، نقش نور بسیار مهم است. در برخی موارد، مانند سلول‌های خورشیدی، هدف اجازه حداکثر جذب نور است. در برخی دیگر، هدف محدود کردن میزان جذب نور است.

برای سال‌ها، دانشمندان بر یکراهبرد ساده برای افزایش ضخامت ماده به منظور افزایش جذب نور تکیه کرده‌اند؛ نکته‌ای صریح و منطقی. اما محققان به اینکه فکر می‌کردند آیا می‌توان ماده شفافی ساخت که اجازه عبور نور را بدهد و اینکه ضخامت مورد نیاز برای چنین ماده‌ای چقدر باید باشد؛ پاسخ چنین مساله‌ای یک راز باقی مانده بود.


راه حل روسی که به طور خلاصه جواب داد

بیش از بیست سال پیش، «کنستانتین روزانف» «Konstantin N. Rozanov» محقق مؤسسه الکترودینامیک نظری و کاربردی در مسکو روسیه، محدودیتی را در مساله معرفی کرد که برای حل معما مفید بود.

روزانوف یک سوی مواد شفاف را با یک تکه فلز پوشاند تا محدوده طول موج‌هایی را که در مواد جذب می‌شوند، کشف کند، زیرا پوشش فلزی، نوری را که از راه می‌رسد منعکس ویا جذب می‌کند.

این به محققان اجازه داد تا به یک راه حل ریاضی برای مساله برسند. با این حال، نکته اینجا بود که محققان هیچ سرنخی نداشتند که چه زمانیپوشش فلزیباید برداشته شود تا نور بتواند از آن عبور کند.

مهم‌تر از آن، روزانوف یک ترفند هوشمندانه داشت که باعث شد راه حل کار کند. او به جای فرکانس با طول موج کار می‌کرد. هنگامی که محققان با فرکانس کار می‌کردند، رویکرد فلزینمی توانست مساله را حل کند.

محققان دوک به کار خود ادامه می‌دهند

«ویلی پادیلا» «Willie Padilla» استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه دوک، به دنبال حل این مشکل برای ساخت دستگاه‌های بهتر بود. او با «وحید تارخ»، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دوک همکاری کرد. تارخ روی فرمول‌بندی‌های جدیدتخصص دارد و بیشترین بهره را از مجموعه داده‌ها می‌برد.

تارخ بدون اینکه وارد ریاضیات زیربنایی شود، موفق شد ترفند روزانوف را رو کند. پادیلا در مورد کار تارخ می‌گوید: بازنگری گذشته می‌تواند به درک دقیق‌تر مسایل و حل آسان آن کمک کند، اما حتی ریاضیدانان این استراتژی‌های خلاقانه را ترفند می‌نامند.

کار پادیلا و تارخ علاوه بر ارائه راه حلی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، کاربرد‌های عملی نیز دارد. یک ماده جاذب با پشتی فلزی اجازه عبور هیچ انرژی الکترومغناطیسی را نمی‌دهد. با این حال، برای برخی از برنامه‌های کاربردی، فرد ترجیح می‌دهد فرکانس‌های خاصی از آن عبور کنند، در حالی که اکثر آنها مسدود هستند.

به عنوان مثال، خطرات تابش الکترومغناطیسی از تلفن‌های همراه به خوبی شناخته شده است. راه حل ریاضی اکنون اجازه می‌دهد تا آنها مسدود شوند در حالی که همچنان سیگنال‌های GPS یا بلوتوث را عبور می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توان برنامه‌های مخفی کاری را برای استفاده نظامی نیزتوسعه داد.

ریاضیات می‌تواند برای آسان‌تر کردن کار محققان، به آنها کمک کند دریابند به محدودیت‌های اساسی رسیده اند و تلاش‌های بهینه‌سازی بیشتر نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
پادیلامی گوید: بسیاری از فیزیک جهان شناخته شده در حال حاضر راه حل‌های اساسی دارد یا برایداشتن یک پاسخ دقیق، بسیار پیچیده است. در هر زمینه ای، یافتنیک نتیجه واقعی، اساسی و دقیق مانند این نادر است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nanophotonics منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در سایه پرچم سه رنگ، همراه اشک و لبخند
  • جنایت ترور شهید المبحوح را محکوم می‌کنیم
  • ساخت سلاح لیزری با نانوذرات توسط دانشمند ایرانی
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی کشف شد
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ کشف محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی
  • زیدآبادی تحلیل کرد؛ چرا ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نرفته است؟
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • مرگ حقوق بشر به دست مدعیان حقوق بشر؛ از حلبچه تا غزه