Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان دستور رییس جمهوری مبنی بر قطع حضور اجباری مراجعان به ادارات، گفت: ۸۲درصد فعالیت‌های این وزارت خانه الکترونیکی انجام می‌شود و تا هفته آینده با تکمیل نظام مدیریت الکترونیک، فعالیت‌های الکترونیکی وزارت راه به ۱۰۰درصد می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد اسلامی در حاشیه نشست مشترک کمیته حمل‌ونقل و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در محل وزارت کشور، اظهار کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی از روز نخست با عزمی جدی به عنوان مسئول پروژه حمل‌ و ‌نقل، تدوین و ابلاغ و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خودش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تکالیف ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به این وزارتخانه مبنی بر فعال ماندن همه شریان‌های اصلی، مبادی ورودی کشور و کریدورهای ترانزیتی، این امر از سوی جامعه حمل‌ و نقل اعم از هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی به نحو شایسته‌ای انجام شد.

اسلامی تاکید کرد: البته در بخش مسافری، به دلیل کاهش تقاضای سفر، این بخش دچار کمبودهایی شد و در نتیجه شرکت‌های فعال در این حوزه زیان‌هایی متحمل شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری بسته حمایتی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که ستاد ملی کرونا به صنعت حمل‌ و نقل کشور اختصاص داده بود، خاطرنشان کرد: اکنون ۶۰ درصد این مبلغ را شرکت‌ها دریافت کردند و پرداخت بقیه نیز در جریان است. به رانندگان حمل‌ونقل مسافری بین شهری نیز تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای هر نفر اختصاص داده شده است تا کاستی‌ها و ضررهایی که در نتیجه کرونا به آن ها وارد شد، جبران شود.

۸۲ درصد فعالیت وزارت راه و شهرسازی الکترونیکی انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث دیگر مربوط به قطع حضور اجباری مراجعان به ادارات بود که با اهتمام ویژه رییس جمهوری مطرح شد و اکنون در وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است. در حال حاضر در این وزارتخانه حدود ۸۲ درصد از فعالیت‌ها الکترونیکی شده‌اند.

وی اعلام کرد تا هفته آینده نظام مدیریت الکترونیک در این وزارتخانه تکمیل شده و به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم وجود نخواهد داشت.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، سامانه‌ای از افرادی که تست PCR آن‌ها مثبت است در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده و همه حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی تمامی تلاش‌شان را در این زمینه به نحو شایسته آغاز کرده‌اند. خوشحالیم که به منظور سلامت مردم و کنترل زنجیره انتقال ویروس، در این مدت کوتاه از مسافرت حدود ۱۸۰۰ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده، جلوگیری کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با تشکر و قدردانی از تلاش‌های وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: این قرارگاه اهتمام خاصی در جهت اعمال مدیریت در هماهنگی‌ها برای برقراری وضعیت بهداشتی در تمامی بخش های حمل و نقل فراهم کرده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع پور در جلسه شورای‌ اداری شهرستان میامی و در جمع مدیران و فعالان حوزه های مختلف کسب و کارها با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: در این دولت با اقدامات انجام شده وضعیت رشد اقتصادی از زیر یک درصد به بالای ۵درصد رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روز دولت افزود: کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص های اقتصادی نتیجه این فعالیت ها است که اثر آن با کمی زمان برای مردم نیز مشخص می شود.

وزیر ارتباطات به دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات است که در ۴۵۰ شهر آغاز و در شهرهای زیادی به پایان رسیده است و بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند که تا پایان سال این میزان به دو برابر افزایش پیدا می کند.

زارع پور به فعالیت پیام رسان های داخلی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از پیام‌رسان های داخلی استفاده می کنند و کسی نمی تواند بگوید که پیام رسان داخلی نداریم یا کسی در این پیام رسان ها نیست.

وی افزود: در آینده جوامع را پلتفرم ها مدیریت می کنند و اگر پلتفرم داخلی نداشته باشیم مستعمره دیجیتال صاحبان پلتفرم های خارجی می شویم.

وزیر ارتباطات به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و از ارائه ۷۰ درصد خدمات دولت در این بستر خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۲ درصد این خدمات به صورت هوشمند ارائه می شود.

زارع پور به فعالیت های صنعت فضایی دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم، ۱۲ پرتاب ماهواره به اندازه ۳ دولت قبلی داشتیم که در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و در آینده ماهواره های سنگین تر و با برد بیشتری پرتاب می شود.

وی در مورد پروژه های فیبرنوری و ارتباطات روستایی در شهرستان میامی توضیح داد: پروژه فیبرنوری از امروز آغاز شد و تا روز جهانی ارتباطات به پایان می رسد و ۵ روستای باقیمانده این شهرستان نیز ارتقا یافته و به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند.

وزیر ارتباطات در پایان این جلسه از مدیران شهرستان خواست در باقی مانده عمرکاری دولت سیزدهم با کار جهادی و شبانه روزی در مردم ایجاد امید و اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست

همچنین در این جلسه نمایندگان بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ارتباطات مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیشنهاداتی را نیز برای بهبود فضای کسب و کار در این شهرستان ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، در ابتدا جلسه وزیر ارتباطات از پدران شهیدان عباسی و نوروزی تجلیل کرد.

کد خبر 845476 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات فضاپیما - کاوشگر اینترنت ماهواره فضا

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در استان سمنان
  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد