Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@04:28:26 GMT

راه‌اندازی ۲۲۰۰ تخت جدید آی‌سی‌یو در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۸۷۹

قاسم جان بابایی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی در شرایط کرونا مشکلی در کشور وجود نداشته به طوری که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی جدید در داخل کشور تولید می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت دانش و همت جوانان و دانشمندان کشور بسیار بالا بوده و با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توان ۱۰ درصد واردات تجهیزات پزشکی را به صفر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ایران در مدت کوتاهی توانسته جزو صادرکننده‌های لوازم حفاظتی و کمک تنفسی باشد که نشان از پتانسیل ویژه کشور دارد.

جان بابایی عنوان کرد: در آغاز شیوع کرونا ۴۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو در سطح کشور وجود داشت که با توجه به نیازسنجی علاوه بر بخش‌های عادی، ۲۲۰۰ تخت جدید نیز راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه بستری بیماران مشکلی وجود دارد و در صورت لزوم می‌توان از ظرفیت نقاهتگاه‌ها استفاده کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دستگاه سی‌تی‌اسکن به زودی به شهرستان خمین تحویل داده می‌شود در حالی که خوشبختانه فرآیند درآمدی خوبی برای بیماران در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تا هفته آینده بخشی از مطالبات قانونی همکاران بخش درمان و بهداشت پرداخت خواهد شد در حالی که پروژه بیمارستان جدیدالتأسیس و تخت‌های آی‌سی‌یو نیز در دستور کار است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

دکتر سعید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ با توجه به تصویب رسید ۴۶ درصدی این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه، گفت: افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی جهت تصویب نهایی همچنان در سازمان برنامه و بودجه است. سازمان برنامه بودجه به منظور تصویب تعرفه‌های پزشکی، نرخ افزایش تعرفه‌ها را به هیئت وزیران ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: ظاهرا پیشنهاد افزایش ۴۶ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی کاهش داشته است. پس از اینکه افزایش ۴۶ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی کاهش یافت؛ مقام عالی وزارت و روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی را مطرح کرده‌اند. افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی نه تنها مورد تایید روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست بلکه مورد تایید شورای عالی بیمه نیز محسوب نمی‌شود.

کریمی گفت: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی منجر به بروز معضلات جدی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شود؛ چرا که میزان هزینه‌های تمام شده مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار بیشتر از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی است.

معاون درمان در پایان گفت: قول داده شده که پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی مورد بازنگری قرار گیرد؛ امیدوارم معاونت درمان وزارت بهداشت برای جامعه سلامت کشور در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی خبرهای خوبی داشته باشد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای ۲ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به سیب و سوران
  • تجهیز بیمارستان امام خمینی مهاباد به دستگاه انژکتور سی تی اسکن
  • ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در خراسان شمالی راه اندازی شد
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست
  • ممنوعیت تعطیلی بخش‌های پزشکی در بیمارستان‌ها
  • جلسه بررسی مشکلات مدرسه بهیاری شهرستان
  • دپوی تجهیزات و ملزومات پزشکی با هماهنگی معاونت درمان
  • آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت
  • اهدای بیش از ۲ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران