Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت ‎الله سید ابراهیم رئیسی، در جلسه پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی خود به البرز و یزد، بر اجرای کامل طرح پایش زندانیان در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: باید وضعیت تک‎تک زندانیان به دقت بازنگری شود تا کسی بدون دلیل در زندان نماند و حتی یک مورد هم نباید از قلم بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اگر طرح غربالگری زندانیان به طور دقیق و همه‎جانبه اجرا شود، اتفاق مبارکی خواهد افتاد و آثار فراوانی در کاهش جمعیت کیفری کشور و باز اجتماعی شدن زندانیان خواهد داشت.

آیت الله رئیسی همچنین با تقدیر از اقدامات مسئولان قضائی استان‌های البرز و یزد برای رفع موانع تولید به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی دستگاه قضا، اظهار داشت: قاچاق کالا از موانع رونق و جهش تولید است و برخورد با این مسئله باید در سطح کشور با حساسیت پیگیری شود.

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان البرز در ارتباطی تصویری با ارائه گزارش عملکرد بخش‌های قضائی استان در اجرای دستورات پنج گانه ابلاغی در سفر استانی سال گذشته رئیس دستگاه قضا، از تهیه کارنامه قضائی فعالان اقتصادی برای رفع موانع تولید در این استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و هماهنگی با مسئولان اجرایی استان البرز، گندم مورد نیاز برای شرکت آرد‎داران تأمین شده و این شرکت که در آستانه تعدیل نیرو قرار داشت، در حال حاضر به صورت کامل در سه شیفت کاری مشغول کار است.

فاضلی همچنین از تشکیل شورای حل اختلاف ویژه فعالین اقتصادی استان خبر داد و اعلام کرد از مجموع ۲ هزار و ۲۷۹ فقره دعاوی ارجاعی به این شورا، حدود ۳۰۰ مورد تنازعات منتهی به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان از مسدود شدن ۳۵۰ حلقه از این چاه‌ها طی یک‎سال گذشته خبر داد و متذکر شد: تعیین تکلیف هزار و ۵۰۰ حلقه چاه‎ غیرمجاز حفاری شده در محدوده ویلاهای غیرمجاز نیز در دستور کار مراجع قضائی استان قرار گرفته است.

فاضلی در ادامه از تشکیل قرارگاه صیانت از بیت‌المال برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان البرز خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی رفع تصرف و آزادسازی شده که ارزش مالی آنها ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی در پایان با اشاره به کمبود قاضی و کارمند دادگستری استان البرز نسبت به حجم مشکلات قضائی استان به دلیل مجاورت با پایتخت، خواستار دستور ویژه آیت ‎الله رئیسی برای تأمین اعتبارات و نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه شد.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از اقدامات دادگستری استان البرز در اشتغالزایی و رفع موانع تولید، رسیدگی به پرونده‌های قضائی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان و صیانت از اراضی ملی و حل اختلافات، معاون منابع انسانی قوه قضائیه را موظف کرد هفته آینده برای بررسی و رفع مشکلات و نیازهای مجموعه قضائی استان به البرز سفر کند.

وی گفت: استان البرز جاذبه‌های زیادی دارد که برخی به طمع بیافتند و بخواهند با دست ‎اندازی به اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدام به ویلاسازی و ایجاد مراکز تفریحی کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه زمین خواری در همه جای کشور وجود دارد و تغییر کاربری اراضی یکی از معضلات فراگیر است، اما وضعیت در البرز حادتر است، تأکید کرد: اقداماتی که برای رفع تصرف اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها انجام شده، باید با قاطعیت پیگیری شود.

وی گفت: جلوی تخلف را باید از سرچشمه گرفت. هر قانون‎ شکنی و جرم یک قانون ‎شکنی و جرم دیگر را در پی دارد. وقتی اراضی کشاورزی با تخلف تغییر کاربری داده می‌شوند، حفر چاه‌های غیرمجاز هم در این اراضی انجام می‌شود.

رئیس قوه قضائیه وزارت جهاد کشاورزی را مسئول حفظ ذخایر ملی و منابع کشاورزی دانست و تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با جدیت وارد میدان شود و اجازه ندهد افراد سودجو کاربری اراضی کشاورزی را تغییر دهند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا نیز با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری وضعیت واگذاری شرکت تراورس در حاشیه سفر به استان البرز، از قطعی شدن حکم شعبه ۲۱ دادگاه حقوقی تهران برای ابطال قرارداد واگذاری «شرکت تراورس» در استان البرز به شرکت امیرمنصور آریا در روزهای اخیر خبر داد و گفت که این شرکت با با پیگیری‌های قوه قضائیه به بیت‌المال بازگردانده شده است.

در ادامه جلسه، رئیس کل دادگستری استان یزد در ارتباطی تصویری با رئیس قوه قضائیه نیز با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری وضعیت واگذاری شرکت «فولاد میبد» در جریان سفر به استان یزد، اعلام کرد که با پیگیری دادگستری استان، در هفته‌های گذشته قرارداد واگذاری این شرکت ابطال شده است تا این شرکت از یک رکود نزدیک به سه ساله خارج شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: زمین خواری آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه دادگستری استان اراضی کشاورزی تغییر کاربری کاربری اراضی قضائی استان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معین، پشت مرز ایستاده و منتظر اجازه ورود است؟

وحیده کریمی در روزنامه شرق نوشت: بعد از وزیر فرهنگ و ارشاد، سخنگوی قوه قضائیه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان، حالا نوبت به واکنش معاون وزارت خارجه به موضوع بازگشت معین به کشور شده است.

علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفته است: «همه کسانی که تابعیت جمهوری اسلامی را دارند، می‌توانند به ایران سفر کنند. به‌علاوه اگر کسی فکر کرده که مشکلی دارد و نگران است، می‌تواند از طریق سامانه پرسمان تردد سؤال کرده و ما صریح و صداقتا به آن پاسخ می‌دهیم که آیا می‌تواند سفر کند یا اگر لازم است و مشکلی داشته باشد، مشکل را حل کند.

 این موضوع قابل تعمیم به همه افراد از‌جمله افراد شناخته‌شده در حوزه‌های هنر و فرهنگ و حوزه‌های دیگر در خارج از کشور نیز هست که در زمینه‌های خود تلاش می‌کنند. به‌طور کلی اگر کسی پرونده قضائی در کشور نداشته باشد، مشکلی هم ندارد».

اصل داستان به سؤالی در حیاط دولت بازمی‌گردد که بیستم دی‌ماه اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به بازگشت نصرالله معین و احتمال برپایی کنسرت توسط او در ایران گفت: «معین (خواننده) می‌تواند به ایران برگردد و برای دریافت مجوز هم مانند سایر خوانندگان روال قانونی را طی خواهد کرد».

این سخنان بازتاب بسیاری داشت و ۳۰ دی‌ماه سخنگوی قوه قضائیه نیز در واکنشی گفت: «قوه قضائیه بر این نگاه و اعتقاد استوار است که باید نسبت به بازگشت ایرانیان عزیز به موطن اصلی خود هر‌گونه مساعدت ضابطه‌مند و حداکثری را به کار گیرد تا برخی از موارد حقوقی و قضائی که فراروی این قضیه وجود دارد، مانع بهره‌مندی این عزیزان از وطنشان نشود و ما بر نتیجه‌گیری از این تلاش‌ها نیز استوار هستیم». وی افزود: «پیشنهاد ریاست قوه قضائیه این بود که شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که در این امر تصمیم‌گیرنده است، سازوکار‌های لازم را در این رابطه و تحقق آن تهیه و متضمن پیشنهاد‌های خود در این زمینه ارائه کند؛ زیرا این موضوع باعث می‌شود تضامین لازم به‌صورت عملی به ایرانیان خارج از کشور داده شود و در مقابل هم قانون رعایت شود و خللی در این موضوع حادث نشود؛ چون یکی از افتخارات ما قانون‌مداری و قانونمند‌بودن است».

او همچنین تأکید کرد: «به‌صراحت اعلام می‌کنیم نگاه قوه قضائیه استفاده از ظرفیت همه دلسوزان به این آب و خاک و بازگشت همه علاقه‌مندان به وطن است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم».

سخنگوی قوه قضائیه خطاب به ایرانیان خارج از کشور گفت: «این پیام من در حد بضاعت خودم است و امید است به دل شفافی که این پیام گفته می‌شود، به دل هم‌وطنان ما بنشیند. کسانی که مشکلی ندارند و مرتکب جرم نشدند، بیایند و حضور پیدا کنند و همه تلاش کنیم که پرچم مقدس ایران هر‌چه بیشتر به اهتزاز دربیاید». در این بین، عبدالله سهرابی، دستیار وزیر و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان نیز اعلام کرد در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت معین هستند و توضیح داد: «هیچ‌کسی به یک ایرانی نمی‌تواند بگوید به ایران نیا. کسی ممنوع‌الورود نیست». او به خراسان گفت: «در رابطه با معین، با توجه به اینکه نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد به موضوع نگاه جذب حداکثری است، در حال تدارک و برنامه‌ریزی این موضوع با نهاد‌های مختلف هستیم و اخبار خوبی در پیش است. هم در مورد معین و هم در مورد افراد دیگر، ما دنبال این هستیم که جذب حداکثری داشته باشیم».

در این بین، نه خبری از تضمین برای بازگشت بی‌دردسر بوده و نه بازتعریفی در تفسیر اعمال مجرمانه شده که آیا خوانندگی در خارج از ایران ممکن است در تفاسیر بسیط در عناوین مجرمانه‌ای همچون رفتار علیه منافع ملی یا اقدام علیه امنیت ملی قرار بگیرد یا خیر! فقط صحبت از این است که هیچ ایرانی‌ای ممنوع‌الورود نیست که این امر یک واقعیت قانونی است و نمی‌شود هیچ ایرانی‌ای را ممنوع‌الورود کرد.

 به‌هرحال این اولین بار نیست که احتمال بازگشت معین مطرح شده است؛ بازگشت او یک بار دیگر هم در دوران احمدی‌نژاد مطرح شد که به گفته بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، در لحظه آخر یک تلفن به معین زده شد و همه چیز کنسل شد؛ چون به معین گفته بودند «از پای هواپیما مستقیم می‌روی اوین»؛ بنابراین انتظار می‌رفت کم‌کم این موضوع به فراموشی سپرده شود، اما چندی پیش، بار دیگر اسماعیلی، وزیر ارشاد، روی آنتن تلویزیون در رابطه با بازگشت معین گفت: «ما برای هنرمندان احترام بسیاری قائل هستیم. من بار‌ها به‌صراحت اعلام کرده‌ام که هرکسی قانون را رعایت می‌کند، با هر سلیقه و جناحی می‌تواند فعالیت کند. از نظر ما هیچ فردی در چارچوب قانون ممنوعیت ندارد».

ماجرای بازگشت معین به وعده رئیس‌جمهور و اصولگرایان برای هموارکردن مسیر بازگشت ایرانیان خارج از کشور در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری باز‌می‌گردد؛ زما‌نی که اصولگرایان فکر می‌کردند جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور مانند زدن یک دکمه بوده و کافی است از آنها دعوت شود تا با سرمایه‌های خود وارد ایران شوند.

اما با گذشت دو سال و اندی، هم آنها و هم مردم متوجه شدند بیش از هر دوره دیگری با فرار سرمایه روبه‌رو بوده‌ایم. سرمایه ترسو است و در شرایط ناامن اقتصادی و نبود بستر‌های حمایتی و تصویب قوانین و آیین‌نامه‌های خرق‌الساعه و همچنان باقی‌ماندن در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی و ادامه تحریم‌ها نمی‌توان در روند بازگشت ایرانیان و سرمایه‌هایشان دورنمایی امیدوارکننده ایجاد کرد.

در این بین، در یک ماه گذشته طوری از احتمال بازگشت معین، خواننده لس‌آنجلسی در میان اصولگر‌ها صحبت شده که گویی پشت مرز‌های ایران ایستاده و اذن ورود می‌خواهد و خیل عظیمی از تابو‌های فرهنگی که دقیقا بخشی از تندرو‌های جریان اصولگرا برای هنر و هنرمند ایجاد کرده‌اند، با آمدن او رفع خواهد شد. بماند که هنوز مشخص نیست چرا فقط بازگشت معین در حال تکرار است و خبری از سایر هنرمندان خارج‌نشین نیست.

این درحالی است که معین در آخرین گفت وگویی که اواسط اسفند ماه‌منتشر شده گفته است: «سال ۱۳۶۰ از ایران رفتم به اسپانیا و بعد از آن نتوانستم به ایران برگردم و چه خوب می‌شود که همه مهاجران بتوانند به وطن بروند. مهم‌ترین شایعه‌ای که برایم ساختند، رفتنم به ایران بود که هیچ‌گاه محقق نشد و‌ای کاش واقعیت داشت و می‌توانستم به ایران بروم». حسن شماعی‌زاده، خواننده و آهنگ‌ساز هم در دی‌ماه در توییتر نوشت: «امشب دوست و همکار نازنینم معین به من تلفن کرد، ضمن گفتگو صحبت ما کشیده شد راجع به دعوتش به ایران. گفت بله چنین صحبت‌هایی شده ولی از طرف مقامی گفته شده که طبق این ماده و فلان ماده باید ٢٨ سال بروم زندان»؛ بنابراین از یک‌سو فعلا خبری از درخواست برای بازگشت هنرمندان خارج‌نشین وجود ندارد، زیرا همچنان نگران تبعات قضائی بازگشتشان هستند و نه امان‌نامه یا دعوت‌نامه رسمی وجود دارد که بازگشت در سلامت این افراد و احتمال ادامه فعالیتشان را تضمین کند.

بماند که همچنان برپایی کنسرت خوانندگان داخلی در برخی شهر‌ها همچنان با چالش مواجه است مانند کنسل‌شدن اجرای کنسرت علیرضا قربانی در شهر اصفهان آن‌هم به خاطر حضور نوازنده زن داخل اکیپ نوازندگان، که در‌نهایت با ورود وزارت ارشاد با تأخیر چند‌روزه حل شد. حال اینکه چرا اصولگرایان درگیر بازگشت معین هستند و او را چونان برگ برنده‌ای برای خود می‌پندارند، مشخص نیست.

tags # معین سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! کاربرد عجیب آلت تناسلی سنگی در بین انسان‌های اولیه

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی گشت‌های نوروزی برای صیانت از کاربری اراضی کشاورزی
  • رصد سوداگران اراضی ملی توسط گشت یگان حفاظت در ایام نوروز
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • اجازه ممنوعیت تیک تاک را به قانون‌گذاران سنا ندهید
  • جلوگیری از زمین‌خواری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در البرز
  • رهاسازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی
  • آزاد سازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در شهر ری
  • معین، منتظر اجازه ورود است !
  • معین، پشت مرز ایستاده و منتظر اجازه ورود است؟