Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@05:59:15 GMT

توقف عملیات خاکبرداری در حریم مسجد شیخ لطف‌الله

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۹۱۹

توقف عملیات خاکبرداری در حریم مسجد شیخ لطف‌الله

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریدون اله‌یاری اظهار داشت: با توجه به ارائه گزارش‌های مردمی، روز گذشته گروه نظارت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با اعزام به محوطه پیرامون مجموعه جهانی میدان امام، متوجه شدند یکی از مالکان محلی در ضلع شرقی میدان بدون اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی استان اقدام به خاکبرداری در پلاک خود که در حریم درجه ۲ مسجد شیخ لطف‌الله قرار دارد، کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: با توجه به بررسی مدارک مالک مشخص شد که مجوزهای وی کامل نبوده و استعلام‌های لازم توسط نهادهای مسؤول از این اداره کل اخذ نشده، و مالک در زمینی به وسعت 50مترمربع اقدام به حفاری به عمق 2متر و 70سانتیمتر کرده است، بنابراین بر اساس قانون، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان نسبت به توقف این عملیات اقدام و مالک این پلاک به‌منظور اخذ مجوزهای لازم به معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل ارجاع داده شد.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان به شماره تلفن ۰۳۱۳۲۲۴۱۱۶ و به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی در پهنه استان اصفهان است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان گردشگری میراث فرهنگی مسجد میراث فرهنگی استان استان اصفهان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۴۵ مسجد شهر اصفهان، به مسافران خدمات رفاهی، مذهبی و فرهنگی ارائه می‌دهد.

مریم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مساجد اصفهان به مسافران نوروزی در قالب برنامه «گنبدهای فیروزه‌ای» خدمات می‌دهند که در ۴۵ مسجد شهر اصفهان از بیست‌وششم اسفند سال جاری آغاز می‌شود و تا سیزدهم فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: درِ این مساجد از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به روی مسافران نوروزی باز است و گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند در استراحتگاه موقت این مساجد استراحت کنند و از خدماتی همچون دریافت آب جوش و استفاده از سرویس‌های بهداشتی بهره‌مند شوند.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بعضی از این مساجد، غرفه‌های فرهنگی و میز مشاوره مستقر است و در تمام مساجد همچون روال گذشته ماه مبارک رمضان، برنامه تلاوت قرآن و جز خوانی وجود دارد.

امینی با بیان اینکه سردرِ تمام این مساجد تابلویی با عنوان این مسجد میزبان مسافران در ایام نوروز است، نصب می‌شود، گفت: مسافران می‌توانند اسامی مساجد مذکور را در سامانه «اصفهان من» جست‌وجو کنند.

کد خبر 737243

دیگر خبرها

  • تصاویر| نقش جهان؛ نگین میراث جهانی یونسکو در قلب اصفهان
  • پایداری آب شرب استان بوشهر با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی
  • مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند
  • مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند
  • ظرفیت اقامتگاه‌های استان اصفهان در ایام نوروز ۲۸۰ هزار نفر است
  • جایگاه کانون های فرهنگی را در مساجد تقویت کنیم
  • ساخت یک طبقه مسکونی در حریم منظری مسجد تاریخانه از سر گرفته شد
  • میراث جهانی یونسکو در اصفهان را بشناسید
  • ثبت ملی زبان ترکی خلجی در استان مرکزی
  • تالار شاه‌نشین پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد