Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی گفت: با توجه به مشکلات پناهندگان در خصوص استفاده از کارت‌های عابر بانک و خدمات الکترونیکی، با پیگیری‌های متعدد و جلسات کارشناسی با دستگاه‌های ذیربط ازجمله بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی، موضوع معتبر بودن کارت بانک‌های اتباع خارجی برای ان دسته از اتباعی که دارای مدارک اقامتی معتبر می‌باشند به کل بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص مدارک شناسایی معتبر اظهار داشت: اتباع خارجی که مدارک آمایش صادره توسط وزارت کشور مشروط به معتبر بودن آن، شامل کارت آمایش ۱۵، کارت هویت ۱۴ و همچنین گذرنامه با روادید و با پروانه اقامت معتبر، دفترچه اقامت صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شرط دارابودن مجوز اقامت‌معتبر، دفترچه اقامت ویژه صادره از سوی ناجا به شرط دارا بودن مجوز اقامت معتبر و همچنین دفترچه پناهندگی صادره از سوی ناجا به شرط دارا بودن اعتبار را داشته باشند، مشمول صدور و تمدید کارت‌های بانکی هستند.

به گزارش ایرنا، سه میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند که از این تعداد یک و نیم میلیون رسمی و قانونی و نیمی هم به شکل غیررسمی ساکن هستند. مطابق قوانین بانک مرکزی و طبق قانون مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه‌ای که به این منظور تدوین شده، خدمات بانکی به مهاجران به صورت محدود ارائه می‌شود. تا کنون برای افرادی که دارای کارت آمایش‌ بودند کارت الکترونیک بانکی صادر نمی‌شد که این مسأله معضلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

برچسب‌ها وزارت کشور اتباع خارجی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور اتباع خارجی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی وزارت کشور اتباع خارجی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی اخبار کنکور اتباع خارجی اقامت معتبر وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۳ پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان و سایر اعضای کارگروه صد و چهل و هفتمین جلسه کارگروه توقیف خودرو اتباع خارجی غیر مجاز جهت بررسی ۸۸ پرونده متخلف و اعمال قانون مطابق شیوه نامه برگرفته از مصوبه شعام برگزار شد.

منصور سعیدی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات بیان کرد: طی سال جاری ۸ کارگروه در جهت رسیدگی به پرونده های تسهیل دهندگان عبور غیرقانونی اتباع خارجی در این اداره کل برگزار شده است که خروجی این جلسات در رسیدن به امنیت پایدار در استان قطعأ مؤثر است.

ایشان خاطرنشان کرد: متاسفانه نتایج نامطلوب اقدام تسهیل کنندگان عبور غیرقانونی اتباع نه تنها استان مرزی سیستان و بلوچستان، بلکه عمق کشور را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اهداف سال آتی کارگروه توقیف خودرو بیان کرد: مقرر شده است به جهت تقویت اقدامات این کارگروه در سال آتی و ارتقاء آمار های کمی و کیفی آن، ضمن شناسایی سرشبکه های تسهیل کنندگان ترانزیت اتباع خارجی و ایجاد گشت های بازرسی در مسیرهای پر تردد اتباع خارجی غیرمجاز از جمله حوزه استحفاظی شهرستان گلشن، هزینه کلیه متخلفان و عوامل دخیل در این امر هم افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تنها طرح قانونی برای اتباع خارجی طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری است
  • تنها طرح قانونی برای اتباع و مهاجرین خارجی طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری است
  • بازگرداندن اتباع خارجی غیر مجاز در استان فارس
  • کاسبی با پول نو برای عیدی/ ۸ میلیون بده ۷ میلیون بگیر!
  • کاسبی با پول نو برای عیدی؛ ۸ میلیون بده ۷ میلیون بگیر!
  • برگزاری جلسه ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین
  • صدور کران کارت بانکی در فرودگاه لارستان
  • بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • عیدی متفاوت با کارت هدیه بانک شهر
  • پیگیری تمدید مهلت اقامت دانشجویان خارجی در ایران