Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-22@23:08:53 GMT

پیش بینی بورس برای هفته پیش رو/ 5 سیگنال مثبت!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۹۸۸

پیش بینی بورس برای هفته پیش رو/ 5 سیگنال مثبت!

به گزارش صدای ایران، مهمترین اخبار چند روز اخیر که احتمالا هفته آینده برای بازار سهام سیگنال مثبت محسوب شوند، عبارتند از:

ـ دیروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از طرف دولت به مجلس داده شد. لایحه‌ای که نشان می‌دهد دولت سال آینده هم حساب ویژه‌ای روی بورس باز کرده و می‌خواهد ۹۵ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه درآمد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ـ سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرد: به اطلاع کلیه سهامداران، فعالین و کارگزاران محترم می‌رساند از روز سه‌شنبه مورخ 1399/09/18 در پنج دقیقه پایانی زمان پیش‌گشایش بازار (از ساعت ۸:۵۵ تا ۹) امکان هرگونه حذف یا ویرایش سفارش‌های وارده قبلی تا زمان گشایش بازار امکان‌پذیر نیست.

ـ رشد اقتصادی در تابستان سال‌جاری پس از ۹ فصل از سطح زیر صفر خارج شد و به رقم ۲/ ۰ درصد رسید که در صورت تداوم این رشد در فصل آینده، می‌تواند به معنای پایان رکود باشد.

ـ رئیس جمهور گفت: همه امکانات خود را بسیج کرده‌ایم و شرایط را مناسب می‌دانیم که سال آینده فروش نفت را افزایش دهیم که پیش بینی ما فروش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت و میعانات است.

ـ وزیر بهداشت از مقدمات انعقاد قرارداد تولید مشترک واکسن کرونا با یکی از کشورها خبر داد و دیگر مسیرهای پیش‌بینی شده برای تامین این واکسن را تشریح کرد.

در کنار این اخبار، در هفته اخیر عرضه اولیه چخزر نیز انجام شد. این درحالیست که چند ماهی بازار سهام عرضه اولیه‌ای نداشت.

همچنین محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام در رابطه با بورس هفته بعد گفت: شاخص کل محدوده‌های مقاومتی خود را پشت سر گذاشته و روند صعودی بازار سهام شروع شده است. هفته بعدی نیز به روند بازار سهام مثبت است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران پیش بینی بورس لایحه بودجه بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود یک دور رشد شاخص بورس در روزهای نخست سال از ۱۳فروردین که رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند نزولی شد. به‌طور طبیعی بورس‌های دنیا نسبت به تنش‌های سیاسی و نظامی حساس‌اند و هر نوع تنش در این ابعاد واکنش بازارهای سهام را به‌دنبال دارد. این یک روال طبیعی در همه بورس‌های دنیاست و فقط مختص به بازار سهام ایران نیست. با این حال روز گذشته و پس از مشخص شدن سطح واکنش اسرائیل پس از پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی شاخص کل بورس تهران وارد روند صعودی شد و با یک رشد پرقدرت به این موضوع واکنش نشان داد.

رشد ۳.۵درصدی

در دادو ستدهای روز گذشته شاخص کل بازار سهام با یک صعود انفجاری ۷۷هزارو ۶۳۶واحد معادل ۳.۵درصد رشد کرد و به ۲میلیون و ۲۸۵هزار واحد رسید.

تحت‌تأثیر این رشد نزدیک به ۳۰۰هزار میلیارد تومان به ارزش کل بازار سهام اضافه شد و ارزش کل بازار سهام ایران به ۹۶۱۷هزار میلیارد تومان معادل ۱۴۸میلیارد و ۸۷۰میلیون دلار رسید.

دیروز همچنین بعد از مدت‌ها ۳۵۰میلیارد تومان نقدینگی تازه از سوی سهامداران حقیقی وارد بازار سهام شد و ارزش کل معاملات خرد ۳۳درصد افزایش یافت. این در حالی است که ظرف ۲هفته گذشته بیش از چند هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شده بود.

نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش معاملات خرد نیز نشان می‌دهد که این نسبت به ۱۳.۳درصد رسیده که بیانگر آن است که شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است.

پیش‌بینی آینده

از نظر تکنیکی چنانچه روند صعودی شاخص کل بورس تهران در مبادلات امروز هم ادامه یابد و این شاخص بتواند از محدوده ۲میلیون و ۳۰۰هزار واحد با قدرت عبور کند، مسیر صعود شاخص کل بورس تهران تا محدوده ۲.۵و سپس ۲.۷میلیون واحد هموار می‌شود. با این حال رشد شاخص بورس به عوامل دیگری ازجمله سیاستگذاری‌های اقتصادی، تعدیل نرخ دلار نیمایی و قوانین بودجه امسال نیز وابسته است. به‌زعم تحلیل‌گران آنچه می‌تواند در روزهای آینده پیشران رشد شاخص‌های بورس باشد، کاهش فاصله قیمت دلار نیمایی با ارز بازار آزاد است؛ به‌طوری که هر نوع افزایش نرخ دلار نیمایی می‌تواند زمینه‌ای برای رشد بیشتر شاخص‌های بورس باشد؛ چراکه بخش زیادی از درآمد شرکت‌های بورس به‌ویژه شرکت‌های صادرات‌محور با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌شود و کاهش فاصله قیمت دلار نیمایی با بازار آزاد می‌تواند منجر به جهش درآمدی شرکت‌های صادرات‌محور شود.

همین حالا هم با توجه به تعدیل این نرخ نسبت به نرخ‌های اوایل سال قبل می‌توان گفت شرکت‌های صادرات‌محور یکی از گزینه‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام هستند.

بیشتر بخوانید

همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟ خبر خوش دولت برای بورس | اعلام جزئیات افزایش سرمایه‌های بزرگ نمادهای شاخص‌ساز

صنعت دیگری که می‌تواند در روزهای آینده خبرساز باشد و شاید رهبری بازار را برای رشد در اختیار بگیرد، صنعت خودروسازی‌ است. تازه‌ترین خبرها نشان می‌دهد که وزارت صنعت در تلاش است برای کاهش زیان انباشته صنعت خودروسازی‌، مجوز افزایش قیمت را برای شرکت‌های خودروسازی‌ دریافت کند، اما در این زمینه منتظر فرصت مناسب است. برخی خبرها حاکی از آن است که وزارت صنعت به‌تازگی نشست مهمی را با شورای رقابت برگزار کرده و در تلاش است موافقت این شورا را برای تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو دریافت کند.

اطلاعات تأیید نشده حکایت از آن دارد که احتمالا فرمول جدید قیمت‌گذاری با محاسبه هزینه تمام‌شده تولید به علاوه یک سود مشخص به‌دست می‌آید که چنانچه این فرمول اجرایی شود می‌تواند منجر به رشد درآمد شرکت‌های خودروسازی‌ و افزایش قیمت سهام آنها در بورس شود؛ بر همین اساس سهامداران باید در روزهای آینده توجه ویژه‌ای به اخبار این حوزه داشته باشند.

نزول قیمت دلار با کاهش تنش

با وجود رشد پرقدرت شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز قیمت هر دلار آمریکا در پی نمایان شدن نشانه‌های آشکار کاهش تنش، تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۲هزار و۲۰۰تومان کاهش یافت و به محدوده ۶۴هزارو ۳۰۰تومان رسید. این در حالی است که روز پنجشنبه قیمت هر دلار آمریکا تا محدوده ۶۶هزارو ۶۰۰تومان پیش‌روی کرده بود.

همگام با نزول قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز با نزول مواجه شدند؛ به‌طوری که دیروز قیمت هر سکه طرح جدید با یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان کاهش به ۴۳میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید و معادل ۴درصد افت کرد. دیروز همچنین قیمت هر ربع سکه که با بیشترین میزان حباب مواجه بود با ۴.۲درصد کاهش به قیمت ۱۵میلیون‌و ۶۰۰هزار تومان دادوستد شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم به ۳میلیون و ۶۹۹هزار تومان رسید.

به‌نظر می‌رسد با تغییر وضعیت سیاسی و افزایش عرضه‌ها در بازار، شاهد نزول بیشتری قیمت طلا و ارز در روزهای آینده باشیم.

کد خبر 845857 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه بورس تهران بورس - فرا بورس سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس به مدار برگشت؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • تغییر زمین بورس بازان
  • صعود بورس از منطقه امن
  • پرواز ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • جهش بیش از ۷۷ هزار واحدی شاخص کل در روز تزریق نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام
  • افزایش بیش از ۷۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱ اردیبهشت/ پرواز ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس