Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم اولسان هیوندای مقابل شانگهای با ترکیبی از بازیکنان ذخیره خود به پیروزی ۴ بر ۱ رسید و به عنوان صدرنشین گروه F راهی مرحله حذفی شد تا یکی از حریفان احتمالی پرسپولیس در فینال آسیا لقب بگیرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دور نهایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز شد که در یکی از دیدارهای گروه F، اولسان هیوندای با نتیجه ۴ بر یک از سد شانگهای گرینلند شنهوای چین گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، اولسان بجز یک بازیکن که سانگ هئون لی نام داشت، با ترکیبی از بازیکنان ذخیره خود پای به این بازی گذاشت و با یک نتیجه فوق العاده از سد حریف خود عبور کرد تا با کسب ۱۶ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن، راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

در این دیدار و در همان دقیقه سوم بازی، کار ترکیبی فوق العاده بازیکنان اولسان در پشت محوطه جریمه، یک موقعیت شوتزنی برای پارک جونگ این ایجاد کرد که ضربه زیبای این بازیکن به گوشه دروازه لی شوئی رفت و گل نخست بازی برای نماینده کره جنوبی به دست آمد.

در دقیقه ۲۳ این دیدار، کار تیمی بازیکنان اولسان باعث شد توپ به سانگ هئو لی رسید و یک و دوی این بازیکن با جئونگ هو سانگ باعث شد سانگ با دروازه بان شانگهای گرینلند تک به تک شود که او با یک بغل پای زیبا حساب کار را ۲ بر صفر کرد.

در نیمه دوم حریف چینی یکی از گل ها را جبران کرد اما شاگردان دو هون کیم دوبار دیگر موفق به گلزنی شدند. بورن یانسن مهاجم خطرناک و نروژی اولسان که در دقیقه ۶۲ به میدان آمد، دوبار دروازه شانگهای گرینلند را باز کرد تا نماینده کره جنوبی با نتیجه قاطع ۴ بر یک از سد حریف خود عبور کند.

هر چند تیم دوم اولسان در مقابل حریف خود نتیجه بسیار خوبی را کسب کرد اما جالب است بدانید که تیم شانگهای گرینلند خود شانس صعود از این گروه را داشت و در روز آخر این رقابت ها بود که حذف شد.

آنها که با ۷ امتیاز و تا قبل از بازی های امروز دوم بودند، در صورت کسب پیروزی از گروه خود به دور بعد صعود می کردند ولی با توجه به پیروزی اف سی توکیو و شکست امروز نماینده چین، این تیم ژاپنی توکیو بود که به عنوان تیم دوم و به همراه اولسان راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

اولسان یکی از تیم های قدرتمند شرق آسیاست و به نظر می رسد اگر از آن دست اتفاقات عجیب فوتبالی رخ ندهد، از میان این تیم و بیجینگ گوان، یک تیم راهی دیدار پایانی می‌شود تا حریف پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا اولسان اولسان اولسان هیوندای پرسپولیس پرسپولیس ایران حریف پرسپولیس در فینال آسیا لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس برای بردن دربی نوراللهی کم داشت

به گزارش ورزش سه پرسپولیس با وجود بهره بردن از بازیکنان خلاق و تکنیکی و چهره‌هایی که می‌توانستند در جریان مسابقه تفاوت ایجاد کنند در کمند تاکتیکی و تدافعی استقلال به بن‌بست برخورد و به‌خصوص در نیمه دوم بجز موارد اندکی نتوانست موقعیت گل ایجاد کند.  
منوچهر عبدالله نژاد پیشکسوت پرسپولیس و یکی از مدافعان سابق این تیم درباره روند تاکتیکی مسابقه و البته این‌که چطور پرسپولیس نتوانست موقعیت گل بسازد و از آن بن‌بست تاکتیکی خلاص شود می‌گوید: در این مواقع وقتی تیم حریف با پنج دفاع بازی می‌کند یعنی سه دفاع در مرکز عمق را بسته اند  و دو نفر هم کناره‌ها را بسته اند و ایستا بازی می کنند، وقتی کار دور زدن مدافعان حریف سخت می‌شود و عمق هم بسته است و نفرات ثابت هستند و باید از ضربات ایستگاهی و شوت استفاده کرد اما متأسفانه در فوتبال ما روی شوت خیلی کم کار می‌شود و در مورد ضربات ایستگاهی نیز تنوع برنامه و تاکتیک‌هایی وجود ندارد در صورتی که مثلا در لیگ های حساسی مثل اسپانیا یا آلمان می بینید تنوع ارسال ضربه کرنر وجود دارد و اینطور نیست که کرنرها یا کوتاه و روی تیر نزدیک باشد یا بلند روی دست دروازه بان. آنجا می بینید که بازیکن جرات می کند توپ را بلند پشت محوطه جریمه بفرستد و یک بازیکن دیگرشوت سرضرب می زند. این کار غیر از جرات البته توانمندی هم می خواهد چون توپ نهایی باید آنقدر سرعت داشته باشد که قطع و تبدیل به ضد حمله نشود.  

عبدالله نژاد ادامه می دهد:با این وجود ما اصلا در کرنرها و ایستگاهی هایمان تنوع نداریم. همیشه یا بلند می زنیم یا روی تیر نزدیک باشد و مسیر توپ مشخص است یا گلر مسیر پرواز را می بیند و راحت توپ را جمع می کند و یا مدافعان حریف برگشت می دهند. در صورتی که می توانیم با تنوع در ارسال ها نظم دفاع حریف را بهم بریزیم. مثلا می شود چند کرنر را به بازیکنان چپ پا و چند تا را به راست پا داد و تنوع ایجاد کرد. ما از این مساله خیلی ساده می گذریم غافل از اینکه در فوتبال روز دنیا 28-27 درصد گل ها از روی ضربات ایستگاهی به دست می آید که ما روی آن یا کار نمی کنیم یا خیلی کم کار می کنیم.  
عبدالله نژاد می گوید:شوت به دروازه تیم های ما هم از پشت محوطه جریمه در جریان بازی بسیار ناچیز است. الان شما تمرین هر تیم لیگ برتری را ببینید دارند از فاصله 30 متر هم شوت می زنند و خوب هم می زنند اما در جریان بازی چنین چیزی نمی بینید چون اعتماد به نفس را از بازیکنان گرفته ایم و با اولین شوتی که خراب می شود سر بازیکن داد می زنیم و می گوییم ای بابا باز هم این بازیکن شوت زد.  
مربی سابق تیم های امید و جوانان پرسپولیس می گوید:یک وقت شما در فوتبال پایه هستید و این را می بینید که بازیکن از لحاظ تکنیکی کار را بلد نیست اما در مورد بازیکن بزرگسال تعجب می کنید چطور با این همه توانمندی تکنیکی شوت نمی زند. مثل این می ماند که فردی را می فرستید بازار تا خرید کند و پول هم دارد اما نمی تواند خرید کند در حالی که نیاز هم دارد.  
او ادامه می دهد: من بازی های احمد نوراللهی را هر ازگاهی می بینم. الان او به اعتماد به نفسی رسیده که هر بازی دو سه شوت از پشت محوطه جریمه می زند. ما که گل کوچک بازی نمی کنیم تا باکس حریف بخواهیم پاس بدهیم و بعد ضربه بزنیم بلکه باید شوت از فاصله 20 تا 25 متری را هم امتحان کنیم. مگر روزبه چشمی مقابل سپاهان بد زد؟ کسی انتظار نداشت او از آنجا شوت بزند اما زد و دیدید کجا زد. بقیه بازیکنان هم توانایی دارند و فقط باید به آنها اعتماد به نفس داد و سرشان غر و لند نکرد.  
او درباره اینکه آیا تغییرات اوسمار کافی بود و مثلا نمی شد با بازی دادن به ابوالفضل بابایی در لحظات پایانی شرایط بهتری در خط حمله ایجاد کرد، می گوید: نه چون محوطه جریمه حریف همین طوری هم شلوغ بود و اینطوری بیش از حد شلوغ می شد و اگر بازیکن دیگری آن هم اضافه می شد کاری از پیش نمی برد.

دیگر خبرها

  • حریف شهداب در نیمه نهایی مشخص شد
  • ۶ نماینده کشورمان در فینال، ۲ کشتی گیر در رده بندی
  • آلومینیوم اراک حریف پرسپولیس تهران
  • پرسپولیس رقیب آلومینیوم/ قرعه ساده سپاهان و حریف سرسخت برای ذوب‌آهن
  • پرسپولیس رقیب آلومینیوم اراک/ قرعه ساده برای سپاهان و حریف سرسخت برای ذوب‌آهن
  • پرسپولیس حریف آلومینیوم شد، سپاهان به آبی پوشان رسید
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه شد/ حریف آسان برای سپاهان و چند جدال جذاب
  • علی کرمپور آزادکار اسلامشهری طلایی شد
  • ۴ نشان طلا، ۱ نقره و ۲ برنز حاصل تلاش شاگردان محمدی در روز نخست
  • پرسپولیس برای بردن دربی نوراللهی کم داشت