Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد علی وکیلی»، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به مصوبه مجلس با عنوان اقدام راهبردی مجلس برای مقابله با تحریمها گفت: این طرح بیش از آنکه الزامی برای طرف مقابل و یا انتقامی از رژیم صهیونیستی باشد، تنبیه ملت ایران است.

عضو هیات رئیسه مجلس دهم اظهار داشت: اگر جمعبندی نظام این باشد که به صورت مصمم تکلیف این طرح را با آژانس هسته ای و جامعه بین الملل تعیین کنند آن موقع حرفی نیست ، اما وقتی تصمیم نظام نباشد و مجلس در یک اقدام شتابزده و بدون هماهنگی با دیگر دستگاه‌های مسئول مانند دبیرخانه شورای امنیت ملی، دولت و مجموعه حاکمیت دست به اقدامات بدون تاثیر و ضمانت حقوقی می زند، تنها تأثیر آن تنبیه ملت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: در هفته های اخیر امیدی در جامعه ایجاد شده بود که گشایش اقتصادی ایجاد شده و روند نزولی قیمت ها ادامه پیدا کند و کشور به تعادل اقتصادی برسد، در چنین وضعیتی یک طرح،بدون هماهنگی و پخت و پز لازم در ماشین مصلحت سنجی نظام به یک مصوبه تبدیل شد. این طرح تأثیر روانی خود را بر اقتصاد ایران می گذارد و تاوان این تصمیم را ملت پرداخت می کنند.

وکیلی با بیان اینکه اگر مصوبه مجلس در تقابل با دولت باشد، فاجعه است، یاد آور شد: مسئولیت ضرر و زیان به اقتصاد خانواده ها بر عهده بانیان این مصوبه است و تصمیم گیرندگان شرعا و قانونا در مقابل مردم مسوولیت دارند.

 نماینده پیشین مجلس گفت: مجلس در راس امور است و تنها نهاد قانوگذاری کشور است اما این به این معنا نیست که مجاز به هر نوع قانونگذاری باشد. قانون گذاری جزو امکان های بالقوه مجلس است اما مجلس در این مسیر باید منافع مردم را مد نظر داشته باشد. در واقع تنها چارچوبی که می تواند اختیارات مجلس را محدود کند منافع ملت است.

وی تصریح کرد: مصوبه اخیر مجلس منافع ملت را تامین نمی کند و اقدامی علیه منافع ملت است.

 این فعال سیاسی اضافه کرد: طرح مجلس نه تأثیری در روند فعالیت های هسته ای ایران  و نه در موضع رقبای ایران در صحنه جهانی هم  نخواهد داشت. چون این تصمیم هماهنگ شده  با دیگر اضلاع دیگر حاکمیت نبوده است.

وکیلی با بیان اینکه هر تصمیمی در مسیر زیان ملت ایران باشد، خواست دشمنان است، اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که شکاف ملت و حاکمیت را عمیقتر کند. در این شرایط نباید تصمیماتی از سوی نهادها اتخاذ شود که تاوان آن را ملت بدهند و منجر به بی اعتمادی و شکاف ملت و دولت شود.

 وی یادآور شد: اگر حاکمیت بخواهد از NPTخارج شود همه قوا پشت آن هستند اما تاکنون حاکمیت موافق  حفظ برجام بوده است همانطور که برجام تصمیم حاکمیت بود و تصمیم  دولت روحانی نبوده است، در این شرایط هم اگر حاکمیت تصمیم خروج  از برجام را بگیرد، ولو هزینه هم برای کشور در بر داشته باشد چون تصمیم کلیت نظام هست، توجیه پذیر است.

برچسب‌ها برجام مجلس یازدهم محمدعلی وکیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام مجلس یازدهم محمدعلی وکیلی برجام مجلس یازدهم محمدعلی وکیلی اخبار کنکور منافع ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد اکسین شرکتی نمونه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی است

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در آیین آزاد سازی ۵۱ زندانی جرایم غیر عمد به همت شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: برخی افراد به مشکلات مالی از کانون خانواده فاصله گرفتند که هم خودشان محرومیت‌هایی شامل شان شده و هم خانواده هایشان در تنگنا و نیازمند یاری رسانی هستند.

او می‌گوید: از همین رو در مجلس قوانینی را برای حمایت از افراد دارای جرایم غیر خشن تصویب شدند.

 یوسفی ادامه داد: نگرانی‌هایی برای برخی از مردم در جرم‌های خشن از جمله سرقت و خرید و فروش و حمل سلاح غیر مجاز وجود دارد که البته طرحی یک فوریتی برای تشدید مجازات جرم‌های خشن در دستور کار صحن علنی مجلس است تا در ماه‌های پایانی مجلس یازدهم برای امنیت بیشتر به تصویب برسد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: امروز تلاشی با همت ستاد دیه استان و خیرین و شرکت فولاد اکسین خوزستان اتفاق افتاد که نشان داد خوزستان زیبایی‌های زیادی دارد.
او اضافه کرد: ما نیز در مجلس کمک برای کاهش زندانیان جرایم غیر عمد و مالی و هم اصلاح قوانین جهت امنیت مردم و برخورد با جرم‌های خشن تلاش می‌کنیم و از مردم نیز انتظار می‌رود در آزادی ۳۶۰ زندانی با پرداخت فقط ۲۰ هزار تومان کمک نمایند.

یوسفی تاکید کرد: کار خیر هر جایی مورد تایید است و در دنیا و آخرت باعث برکت زندگی می‌شود؛ ضمنا کسی که برای آزادی یک زندانی کمک کند، پاداش مضاعف تری دارد. زیرا یک خانواده را از لحاظ معیشتی و آسیب‌های اجتماعی نجات می‌دهد.

به گفته او در برنامه هفتم توسعه نیز شرکت‌های پتروشیمی و نفت و صنایع درآمد زا مجاب شدند که با مسئولیت‌های اجتماعی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی مانند شرکت فولاد اکسین خوزستان کمک نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فولاد اکسین شرکتی نمونه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی است
  • قانونی برای کاهش سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب
  • محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم
  • در تصمیمات نباید نگاهمان به یک بخش خاص معطوف باشد
  • امیرآبادی در گفت و گو با جماران: بررسی لایحه مدیریت تعارض منافع در اولویت باشد/ اکنون لایحه در دستور صحن مجلس است
  • اظهار نظر جنجالی نماینده جدید قم در صدا و سیما: عامل تورم بانک‌های خصوصی هستند (فیلم)
  • ضرورت اصلاح قانون کار برای تامین منافع کارگر و کارفرما
  • مصوبه کاهش مدت سربازی تایید شد / جزییات
  • جزییات قانون جدید مدت خدمت سربازی؛ کاهش خدمت سربازی تایید شد
  • انتخابات ۵۲ حوزه‌ انتخابیه مجلس تأیید شد/ احتمال الکترونیکی شدن مرحله دوم انتخابات تهران