Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@11:53:56 GMT

تکذیب شکایت وزیر کار از کارگران

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۹۹۵

تکذیب شکایت وزیر کار از کارگران

در پی اظهارات اخیر سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در مورد شلاق زدن کارگران در نتیجه شکایت وزیر کار، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد که محمد شریعتمداری از هیچ کارگری شکایت نکرده است.

در پی اظهارات اخیر سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در مورد شلاق زدن کارگران در نتیجه شکایت وزیر کار، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد: اظهارات این نماینده صحیح نیست و  محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هیچ کارگری شکایت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن تکذیب این موضوع، انتظار می رود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دقت نظر بیشتری در بیان مطالب خود  داشته باشند و جانب انصاف را رعایت کنند.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه حامی همیشگی کارگران است و شکایت قضایی از این قشر شریف به هیچ عنوان از سیاست های این مجموعه نیست.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزیر کار برای حداقل مزد کارگران

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران برای سال آینده، گفت: بحث بر سر میزان پوشش دادن سبد معیشت توسط حداقل مزد کارگران است که حداقل مزد کارگران برای خانوار ۲ نفره ۷۲ درصد و برای خانوار ۴ نفره ۷۵ درصد سبد معیشت را پوشش می‌دهد.

وی دلیل این پیشنهاد را این گونه عنوان کرد که کارفرما ۱۵ ماه حقوق می‌دهد، بخش دیگر نیز یارانه‌های مستقیم و غیر مستقیم دولت به مردم از جمله کارگران است، به ویژه از سال ۱۴۰۱ که یارانه‌های معیشتی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت. علاوه بر این امسال در قالب طرح فجرانه برای ۷ دهک کم درآمدی ماهانه ۲۲۰ هزار تومان هم در قالب سبد معیشتی می‌پردازیم.

مرتضوی در مورد هزینه بهداشت و درمان در سبد معیشت هم گفت: همه کارگران که شامل بخشی از کارمندان دولت با بیمه تامین اجتماعی می‌شود، هزینه‌های درمان رایگان دارند و هزینه درمان باید از سبد معیشت حذف شود.

وی در مورد سبد تغذیه نیز گفت: آنچه بر اساس گزارش انستیتو تغذیه وزارت بهداشت ارائه شده ملاک عمل قرار می‌گیرد. وزیر کار گفت: جلسه شورای عالی کار مرکب از ۱۰ نفر است که در حال حاضر نمایندگان همه شرکای اجتماعی ۴ نفر دولت، ۳ نفر کارفرما و ۳ نفر کارگر حضور دارند و جلسه رسمی است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل مزد باید طوری تعیین شود که نه کارگر بیکار شود و نه کارفرما از توان پرداخت ناتوان شود.

مرتضوی در مورد بعد خانوار کارگری گفت: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران اندازه میانگین خانوار کارگر ۳.۳ نفر است. وی این را هم اضافه کرد که در دولت سیزدهم حداقل حقوق کارگران طی دو سال با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۴.۱ میلیون تومان به ۸.۲ میلیون تومان رسیده است، با این وجود هنوز عقب ماندگی در مزد کارگر دارم که باید به مرور جبران شود.

وزیر کار در مورد تورم نیز گفت: با سیاست دولت در زمینه مهار تورم، نرخ تورم از ۴۹ درصد به ۴۲.۵ درصد رسیده، نرخ رشد اقتصاد از رشد منفی دهه ۹۰ (غیر از یک سال رشد مثبت) به ۳ تا ۳.۵ درصد رسیده و رشد نقدینگی نیز از ۵۰ درصد به ۳۲ درصد رسیده و برای سال آینده رشد ۲۲ با بسامد بعلاوه منهای ۳ درصد در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ کارگران سال بعد چقدر حقوق می‎گیرند
  • (ویدئو) وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند
  • وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می کند
  • ببینید/ حداقل حقوق کارگران در سال 1403 از زبان وزیر کار!
  • ببینید | وزیر کار پیشنهاد افزایش چند درصدی حقوق کارگران را تکذیب کرد؟
  • پیشنهاد وزیر کار برای تعیین حق تاهل برای کارگران در سال جدید
  • «منطقی» صندلی معاونت حمل‌ونقل وزارتخانه را واگذار کرد و مشاور وزیر شد
  • ۷ ساعت مذاکره بی نتیجه؛ دستمزد کارگران تعیین نشد+ جزئیات | ۸۰ درصد وقت با دولت چانه زنی کردیم... | اظهارات وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای حداقل مزد کارگران
  • تکذیب چهار شایعه جذاب اقتصادی در آستانه سال نو