Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@11:49:28 GMT

شینزو آبه به دادگاه احضار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۷۰۲۴

شینزو آبه به دادگاه احضار شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری کیودو به نقل از منابع ناشناس نزدیک به این موضوع گزارش داد: دادستان‌ها همچنین تصمیم گرفتند پرونده‌ای را علیه وزیر امور خارجه ژاپن در دوران نخست وزیری شینزو آبه به خاطر گزارش ندادن بخشی از هزینه‌های این ضیافت‌ها تشکیل دهند.    

به گفته منابع، بازجویی از آبه احتمالا پس از پنج دسامبر (۱۵ آذر) صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه آبه مظنون هیچ‌گونه نقض قوانینی نیست. اما بازرسان دفتر دادستان‌های عمومی توکیو می‌خواهند صحبت‌های وی را در رابطه با این ضیافت‌ها بشنوند.

معاونین و دیگر مقامات دولت آبه نیز به خاطر عدم گزارش هزینه‌های کامل این ضیافت‌ها توسط دادستان‌ها مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

طی یک بازه پنج ساله بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی، گروه سیاسی آبه حدود ۹.۱۶ میلیون ین برای ضیافت‌های شامی که برای هوادارانش برگزار کرده بود، هزینه کرده است اما این هزینه‌ها هرگز در سوابق مالی سالانه این گروه گزارش نشده است؛ اقدامی که نقض قانون کنترل بودجه سیاسی ژاپن محسوب می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: ضیافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان کاردار پاکستان را احضار کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ وزارت خارجه دولت سرپرستی افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اقدام غیرمسئولانه دولت پاکستان در حمله به استان‌های پکتیکا و خوست که به جان باختن جمعی از زنان و کودکان منجر شد وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان ضمن احضار کاردار این کشور در کابل مراتب اعتراض شدید خود را به اسلام آباد منعکس کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افغانستان کاردار پاکستان را احضار کرد
  • بررسی پرونده رسانه‌های اجتماعی دولت بایدن در دادگاه
  • نرخ حق‌الوکاله بانک شهر در سال 1403 اعلام شد
  • واکاوی شکاف درآمد-هزینه دولت
  • افزایش پرداختی هزینه‌های سلامت از جیب مردم
  • تحویل بی‌ام‌و برقی صعودی شد
  • «متا» با اتهام فروش غیرقانونی مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند
  • سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • رسانه عبری‌زبان: سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • آمریکا نقش شرکت «متا» در فروش مواد مخدر را بررسی می‌کند