Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احد جمالی ظهر پنجشنبه در نشست پیشگیری از سرقت در استان، افزود: پنج کیلومتر از خط لوله نفت در گچساران به سرقت رفته و عدم ارائه گزارش فرمانداری گچساران باید مورد بررسی قرار گرفته و فرمانداری پاسخگو باشد.

جمالی همچنین به سرقت از کامیون‌ها در استان اشاره کرد و ابراز داشت: اقدامات خوبی در مقابله با این اقدام انجام گرفته و چند اکیپ سارق دستگیر و مجازات‌های سنگین در انتظار سارقان بار کامیون‌ها در جاده‌های استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: همچنین نشست مشترکی با متولیان در حوزه استان فارس انجام شود و نتیجه حاصل گزارش دهی شود.

معاون استاندار همچنین خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف و پیگیری قانونی پروژه تأمین اجتماعی استان شد.

کد خبر 5087163

منبع: مهر

کلیدواژه: احد جمالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سرقت ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی بارش باران شیوع کرونا شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر بارش برف شهرستان کرج ترور دانشمندان هسته ای گرگان آبگرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محققان؛ خطر شست و شوی بینی با آب لوله کشی

به گزارش مدیسن نت، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که متأسفانه، بسیاری از توصیه‌های استاندارد برای اجتناب از استفاده از آب لوله‌کشی را رعایت نمی‌کنند و این منجر به عفونت‌های آمیب می‌شود.

«جولیا هالستون» از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید: «یک مطالعه اخیر نشان داد که تقریباً دو سوم بزرگسالان فکر می‌کنند که آب لوله‌کشی برای شست و شوی بینی بی‌خطر است».

گروه هالستون هشدار داد، آب لوله کشی بیشتر از رودخانه‌ها و دریاچه‌هایی می‌آید که می‌توانند حامل آمیب‌های خطرناکی مانند آکانتامبا باشند و موجب انواع عفونت‌های شدید انسانی شود.

اینها شامل شکل بالقوه کُشنده آنسفالیت به نام آنسفالیت آمیبی گرانولوماتوز (GAE) است که به سیستم عصبی مرکزی حمله می‌کند.

بیماری‌های پوستی مختلف، رینوسینوزیت، بیماری ریوی و استئومیلیت (عفونت استخوان) نیز با عفونت آمیب ناشی از آب مرتبط هستند.

افرادی که دچار نقص ایمنی هستند در بالاترین خطر ابتلا به عفونت آکانتامبا قرار دارند؛ افرادی مانند مبتلایان به دیابت، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، افرادی که مبتلا به HIV هستند و دریافت کنندگان پیوند عضو.

محققان تاکید کردند که اگرچه این اتفاق بسیار نادر است، اما عفونت‌های غیر پوستی آکانتاموبا کُشنده هستند: ۸۲ درصد از افراد مبتلا به این بیماری جانشان را از دست می‌دهند.

در گزارش جدید، تیم تحقیق ۱۰ مورد شناخته شده عفونت آکانتاموبا را که از طریق شست و شوی بینی بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۲۲ ثبت شده بودند، بررسی کردند.

در ۹ بیمار، عفونت سینوس‌ها، آن ها را درگیر کرد، اما شش بیمار نیز عفونت مغزی داشتند. شش مورد عفونت پوستی داشتند و سه مورد بیماری استخوانی ناشی از عفونت آکانتامبا را تجربه کردند.

حداقل نیمی از بیماران گفتند که هنگام شست و شوی مجرای بینی خود از آب لوله کشی استفاده کرده اند و منبع آب برای پنج بیمار دیگر ناشناخته است. بیشتر آن ها ماه‌ها یا سال‌ها به طور مرتب از شست و شوی بینی استفاده می‌کردند.

بر اساس این یافته‌ها، تیم تحقیق بار دیگر تاکید می‌کند که شست و شوی بینی همیشه با آب استریل یا آب جوشیده شده انجام شود، نه با آب لوله‌کشی جوشانده نشده.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ محل فرود بالگرد در نیشابور
  • رانندگان کامیون‌های یخچالی در بازارچه مرزی کشور پاکستان همچنان بلاتکلیف مانده اند + فیلم
  • انفجار کپسول گاز در گچساران با دو مصدوم
  • برگزاری نشست مدیریت بحران خوزستان
  • هشدار محققان؛ خطر شست و شوی بینی با آب لوله کشی
  • پیگیری کمبود سوخت در جایگاه‌های پخش فرآورده‌های نفتی کرمان
  • نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران _ترکیه و ۱۲ برنامه عملیاتی
  • ۳ کشته و ۱ مصدوم در برخورد سمند با کامیون
  • ۳ کشته و یک مصدوم در تصادف کامیون و سمند در گچساران
  • ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه صنعت کشاورزی