Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@09:51:01 GMT

فعالیت کدام مشاغل در وضعیت نارنجی تهران مجاز است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۷۰۸۰

فعالیت کدام مشاغل در وضعیت نارنجی تهران مجاز است؟

انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح اعمال محدودیت های کرونایی از روز شنبه و فعالیت پاساژها در تهران گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است و تبصره ای برای استثناء شدن صنف خاصی ندارد.
وی افزود: هنگامی که شهر تهران به وضعیت نارنجی تغییر کرده یعنی فعالیت گروه ١ و ٢ مجاز است و می توانند فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برابر مصوبه فعالیت پاساژها و مجتمع ها با توجه به اینکه در گروه مشاغل ٢ هستند امکان پذیر است اما همانطور که در این دو هفته همکاری کرده اند باید از این پس نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به گونه ای فعالیت کنند که دوباره به وضعیت قرمز بازنگردیم و شاهد توقف فعالیت آنها نباشیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه شاخص ستادملی مدیریت کرونا در هر ١٠٠ هزار نفر تعداد بستری ٤ نفر برای شهر زرد، ٦ نفر برای شهر نارنجی و ١٠ نفر برای شهر قرمز است، افزود: به حمدالله با همکاری و مشارکت مردم، کلانشهر تهران و استان تهران به جز پیشوا از وضعیت قرمز خارج شده است لذا فعالیت گروه های ٣ و٤ در این وضعیت ممنوع و گروه ١ و ٢ امکان پذیر است و فعالیت ادارات نیز به صورت ٥٠ درصد خواهد بود.

وی تاکید: وضعیت شهرها به صورت هفتگی بررسی و وضعیت آنها در حالت های زرد، نارنجی و قرمز مشخص خواهد شد، اما محدودیت تردد شبانه مختص شهرهای قرمز بود که مقرر است در جلسه روز شنبه ستاد ملی موضوع بررسی شود و احتمال اینکه این ممنوعیت برای شهرهای نارنجی هم اجرایی شود، زیاد است.

منبع: الف

کلیدواژه: برای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی در ۲۴ استان‌

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری، در خصوص هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی برای روزهای سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور، گفت: استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان در وضعیت هشدار سطح قرمز هستند و همچنین استان‌های تحت تأثیر هشدار نارنجی شامل؛ مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، تهران، البرز، همدان، مازندران، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی (۲۴ استان) هستند.

وی از اعلام آماده‌باش کامل به استان‌های سطح قرمز خبر داد و افزود: مرخصی اعضا ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو و موارد لازم به استان‌های تحت تأثیر ابلاغ شده است.

ابلاغ دستورالعمل استقبال ایمن بهار و آمادگی تمامی دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران؛

تشکیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان‌ها و شهرستان‌ها؛

ابلاغ و اطلاع رسانی هشدارهای هواشناسی به همراه توصیه‌های ایمنی از طریق ادارات کل مدیریت بحران استان‌ها، صداوسیما و مطبوعات محلی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و غیره؛

با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت نیرو مدیریت سدها و آب بندها با درصد پرشدگی بالا با رهاسازی آب از چهارشنبه هفته گذشته در حال انجام است.

وی در ادامه توصیه‌هایی را به شهروندان عزیز این استان‌ها نمود که عبارتند از: اجتناب از سفرهای غیر ضروری در بازه زمانی هشدار، عدم استقرار در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب، زمین لغزش و رانش‌اند.

ظفری افزود: توجه عشایر عزیز و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، عدم حضور کوهنوردان در کوهستان و عدم اعزام تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب باشد.

وی ادامه داد: توجه به دستورات پلیس و دستگاه‌های عملیاتی از جمله؛ راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و عدم تردد از مسیرهای فرعی به دلیل انسداد جاده‌های اصلی در صورت نیاز الزامی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه توصیه‌ها گفت: عدم استقرار در زیر درختان و یا مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد. همچنین عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی الزام به رعایت است.

وی افزود: مدیریت زمان، مسیر در سفرهای نوروزی توسط هموطنان عزیز با توجه به هشدارهای صادره قرار گرفته شود.

ظفری با توجه به رها سازی آب سدها و آب بندها گفت: ساکنین پایین دست از استقرار در مسل‌ها خودداری کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پایان از هموطنان درخواست کرد که، اطلاعات شرایط جوی را از طریق رسانه ملی و سایر کانالهای ارتباطی مطمئن اخذ کنند.

کد خبر 6057815

دیگر خبرها

  • مردم از خرید خزندگان و حلزون‌های غیرمجاز اجتناب کنند
  • بهبهان در وضعیت قرمز آلودگی هوا/ ۸ شهر در وضعیت نارنجی
  • هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»
  • هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی در ۲۴ استان‌
  • اصفهان بر مدار زرد و نارنجی
  • آلودگی هوا در سه شهر خوزستان /بهبهان در وضعیت قرمز
  • وضعیت هوای اصفهان در ۱۳ منطقه قرمز و نارنجی است
  • شاخص هوای اصفهان در ۱۳ منطقه قرمز و نارنجی است
  • صدور هشدار قرمز برای ۵ استان؛ بارش باران شدید و لزوم رهیز از سفر‌های برون‌شهری
  • هشدار قرمز صادر شد ؛ تشدید باران در این ۵ استان | ب از سفرهای برون‌شهری