Web Analytics Made Easy - Statcounter

با زمزمه اتمام بند کمال خان در افغانستان و جلوگیری از ورود سیلاب به ایران، ابعاد اجرایی بزرگترین طرح آبیاری جنوب شرق کشور که قرار بود سیستان را از بن بست خشکسالی نجات دهد زیر سوال رفته و میلیون ها دلار سرمایه هزینه شده در این طرح منوط به دریافت حق آبه از افغانستان شده است. واگذاری شرکت «فولاد میبد» با پیگیری قضایی ابطال شد مرگ ۳۵۸ بیمار کرونایی در کشور جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده در تهران اعلام شد دوباره درباره برجام مذاکره نمی‌کنیم؛ ظریف: ممانعت آمریکا از دسترسی ایران به واکسن کرونا، جنایت علیه بشریت است/ منتظریم اروپایی‌ها ترور دکتر فخری‌زاده را محکوم کنند

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان / اسلام‌آباد: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پس از حملات هوایی نیرو‌های دفاعی پاکستان به دو استان پکتیکا و خوست در خاک افغانستان، وضعیت جنگی در امتداد مرز دو کشور برقرار شده است.

بنابر اخبار منتشره در رسانه‌ها و فضای مجازی، مقر لوای ارتش پاکستان هدف قرار گرفت، چندین پاسگاه پاکستان توسط نیرو‌های افغان منهدم شد و تیراندازی‌های شدید بین نیرو‌های مرزی دو کشور همچنان ادامه دارد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو



وزارت خارجه افغانستان از اعزام عبدالحمید خراسانی از فرماندهان ارشد طالبان به مرز پاکستان و افغانستان خبر داده است.  

برخی منابع نزدیک به طالبان مدعی شدند که نیرو‌های امنیتی طالبان یک پاسگاه نظامیان پاکستان را در مرز، تصرف کرده‌اند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو



همچنین عبدالله شاه از رهبران تحریک طالبان پاکستان در پیامی ویدیوئی نسبت به حمله پاکستان به مناطقی در افغانستان واکنش نشان داد و کشته شدن خود را تکذیب کرد.

او در این ویدئو اعلام کرده است که در داخل خاک پاکستان حضور دارد و نه افغانستان!

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

جوابیه پاکستان:

به گزارش آنا، وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای نسبت به حمله نیروی هوایی خود به خاک افغانستان این‌طور توضیح داده است که مواضع تحریک طالبان پاکستان (TTP) را هدف قرار داده است.

وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه آورده است: صبح امروز و بر پایه داده‌های اطلاعاتی مواضع متعلق به تحریک طالبان پاکستان و گروهک حافظ گل بهادر هدف قرار گرفت.

این گروه مسئول حملات متعدد علیه نیرو‌های پاکستانی و غیرنظامیان بوده است که آخرین آنها مربوط به ۱۴ مارچ است.

برای دو سال نگرانی عمیق خودمان را به دولت سرپرستی افغانستان اعلام کرده بودیم.

پاکستان به امنیت و استقلال افغانستان متعهد است، اما از این کشور می‌خواهد که هرچه سریعتر پناهگاه‌های گروهک‌های تروریستی برچیده شود و اجازه ندهد از خاک این کشور علیه پاکستان استفاده شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

جوابیه افغانستان: 

وزارت دفاع طالبان از هدف قرار دادن مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی خبر داد و اعلام کرد: نیروهای دفاعی کشور آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد.

این حمله پس از آن به وقوع پیوست که روز یکشنبه ارتش پاکستان اعلام کرد، در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • استعفای کاظم صدیقی در هاله‌ای از ابهام / قلهکی: تا این لحظه استعفا نداده است
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام /قلهکی:تا این لحظه استعفا نداده است
  • وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان / اسلام‌آباد: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم
  • وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان / پاکستان: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • ۵ استان غرب و جنوب‌غربی کشور در معرض وقوع سیلاب
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • امضای تفاهمنامه حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور