Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد، مسکو انتظار دارد کشورهای عضو این سازمان از روند صلح قره‌باغ حمایت فعالانه‌تری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا که در سطح وزرا برگزار شد، گفت: توافق‌های امضا شده در خصوص حل بحران‌ها در حوزه این سازمان باید شاهد حمایت‌های بیشتر از سوی کشورهای عضو باشد چرا که این اقدام به اجرای این توافقات کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما انتظار داریم کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا از توافق صلح قره‌باغ حمایت بیشتری داشته باشند درست همان طور که ما به هر نحوی سعی می‌کنیم از این توافق حمایت کنیم. ما برای همکاری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست روسیه، فرانسه و آمریکا ارزش بسیاری قائل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم شفافیت‌سازی بیشتر و تحقیق برای مصالحه و سازش گفت: روسیه تشکیل یک کارگروه غیررسمی برای افزایش کارآمدی سازمان امنیت و همکاری اروپا را پیشنهاد می‌دهد. این اصلاحات باید با هدف تقویت شفاف‌سازی و کارآمدی نهادها، بهبود روش نظارت بر انتخابات، بهینه سازی برنامه اقدام و آماده‌سازی شورای وزیران و همچنین بهبود روند تخصیص بودجه صورت گیرند. ضروری است که پیش نویس یک برنامه به روز شده تهیه شود تا به جای اختلافات بر آنچه ما را متحد می‌سازد، متمرکز و به دنبال سازش از طریق گفت‌وگوهای شفاف و برابر باشد.

لاوروف همچنین تاکید کرد: در پی حملات تروریستی اخیر در اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا باید نقش خود در مبارزه با تروریسم را پررنگ‌تر کند. حملات تروریستی وحشیانه در فرانسه و وین بر لزوم تقویت نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کنند. تلاش‌های بیشتری نیز برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان‌یافته و جرائم سایبری لازم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منازعه جمهوری آذربایجان و ارمنستان سرگئی لاوروف سازمان امنیت و همکاری اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف:‌ موضوع مالکیت روسیه بر کریمه بسته شده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت:‌ شبه‌جزیره کریمه و سواستوپل بخشی جدایی ناپذیر از روسیه هستند و  موضوع مالکیت آنها برای همیشه بسته است. 

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف پنجشنبه در پیامی ویدئویی به مناسبت آنچه دهمین سالگرد "بهار کریمه" عنوان شده است، افزود: روسیه بسیاری از مشکلات به ارث رسیده از اوکراین در شبه‌جزیره کریمه را حل کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت:‌ ساکنان کریمه با داشتن چشم‌انداز روشن برای توسعه بیشتر، می‌توانند با اطمینان و خوش‌بینی به آینده نگاه کنند.

لاوروف یادآوری کرد:‌ ۱۰ سال پیش در یک همه پرسی، ساکنان کریمه به طور مستقل، آگاهانه آینده خود را با اتحاد مجدد با روسیه تعیین کردند. دهمین سالگرد اتحاد مجدد تاریخی با روسیه را به همه ساکنان شبه جزیره تبریک می گویم.

به نوشته این خبرگزاری روسی، ۱۸ مارس ۲۰۱۴ میلادی اکثریت ساکنان شبه جزیره کریمه و سواستوپل در یک همه پرسی به اتحاد مجدد با روسیه رای دادند. بر اساس نتایج این انتخابات، توافق نامه ای در مورد پذیرش جمهوری کریمه و سواستوپل به فدراسیون روسیه امضا شد.

شبه جزیره کریمه در جنوب شرقی اروپا، دریاهای سیاه و آزوف را در سه سمت خود دارد و با منطقه سواستوپل و خرسون هم مرز است. مرکز آن شهر سیمفروپل است.

از سال ۱۹۹۱، کریمه دارای وضعیت جمهوری خودمختار اوکراین بود، اما در فوریه ۱۹۹۲، شورای عالی خودمختاری قانون اساسی را تصویب کرد و جمهوری مستقل کریمه را اعلام کرد. مقامات اوکراین از به رسمیت شناختن حاکمیت شبه جزیره خودداری کردند. درگیری سیاسی چندین سال ادامه داشت.

در سال ۱۹۹۸، این جمهوری قانون اساسی دیگری را تصویب کرد که بر اساس آن این منطقه وضعیت جمهوری خودمختار کریمه را در قلمرو اوکراین دریافت کرد. در آن زمان، اوکراینی تنها زبان دولت خودمختاری اعلام شد.

سواستوپل در سال ۱۹۹۵ از کریمه خارج شد و به عنوان یک شهر تابعه مرکزی با وضعیت ویژه اعلام شد. در دهه ۱۹۹۰، توافقاتی بین فدراسیون روسیه و اوکراین در مورد تقسیم ناوگان دریای سیاه به دست آمد که سواستوپل به پایگاه اصلی ناوگان دریای سیاه روسیه تبدیل شد.

بر اساس نتایج سال ۲۰۰۱ سرشماری سراسری اوکراین، دو میلیون و ۳۴ هزار نفر نفر در کریمه زندگی می کردند که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر روس، ۴۹۲ هزار نفر اوکراینی و ۲۴۳ هزار نفر تاتار کریمه بودند.

در آن سال، جمعیت سواستوپل ۳۷۹ هزار و ۵۰۰ نفر بود که از این تعداد، شمار روس ها ۲۷۰ هزار نفر، اوکراینی ها ۸۴ هزار نفر، تاتارها دو هزار و ۵۰۰ نفر بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اروپا باید برای جنگ آماده شود ؛ ما نفر بعدی خواهیم بود!
  • طالبان خواهان حضور در نشست شانگهای
  • اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد
  • طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد
  • همکاری فائو در دفع هجوم ملخ ها به مزارع افغانستان
  • لاوروف: کریمه و سواستوپل بخش لاینفک خاک روسیه هستند
  • لاوروف: پرونده «کریمه» برای همیشه بسته شد
  • لاوروف: موضوع الحاق کریمه به روسیه برای همیشه بسته شده است
  • لاوروف: کریمه بخش جدایی ناپذیر روسیه است
  • لاوروف:‌ موضوع مالکیت روسیه بر کریمه بسته شده است