Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@03:32:31 GMT

ساده‌ترین راهکار برای کاهش فشار خون بالا

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۷۰۹۹

ساده‌ترین راهکار برای کاهش فشار خون بالا

 به نقل از اکسپرس، فشار خون بالا یکی از بیماری‌های رایجی است که خود می‌تواند باعث بروز یا تشدید بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های مرگبار قلبی و عروقی شود. از این رو، اهمیت دارد افراد به طور مرتب اقدام به سنجش و تنظیم فشار خون خود کنند. تحقیقات نشان داده است برخی مکمل‌های معدنی می‌تواند باعث کاهش و تنظیم فشار خون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، محققان انگلیسی می‌گویند داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند کلید اصلی کنترل فشار خون بالا باشد. پژوهش‌های متعدد نشان داده است رژیم غذایی حاوی منیزیوم می‌تواند در کنترل فشار خون بالا بسیار مفید باشد. در یک فراتحلیل (meta-analysis) که چند پژوهش متفاوت را مورد بررسی و سنجش قرار داد مشخص شد افرادی که به مدت ۳ ماه از مکمل‌های حاوی منیزیوم استفاده کرده اند فشار خون پایین تری نسبت به افرادی که این مکمل‌ها را مصرف نکردند، داشتند. این نتایج از بررسی ۳۴ مطالعه مختلف که بر روی بیش از ۲ هزار نفر انجام شده بود، حاصل شد.

دانشمندان می‌گویند افرادی که به مدت ۳ ماه به صورت روزانه ۳۶۸ میلی گرم مکمل غذایی حاوی منیزیوم مصرف کرده اند فشار سیستولیک آن‌ها به اندازه ۲ میلی متر جیوه و فشار دیاستولیک شان به میزان ۱.۸ میلی متر جیوه کاهش یافته است.

محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند مصرف روزانه ۳۰۰ میلی گرم مکمل غذایی حاوی منیزیوم برای مدت یک ماه می‌تواند به تنظیم فشار خون در هر دو افراد دارای فشار خون پایین و بالا کمک کند. متخصصان می‌گویند از آنجا که مکمل‌های حاوی منیزیوم ارزان قیمت بوده و به راحتی در دسترس هستند، می‌توان از آن به عنوان یک گزینه مناسب برای کاهش فشار خون بهره برد.

با این وجود، افراد می‌توانند به طور طبیعی و با یک رژیم غذایی، منیزیوم لازم بدنشان را تامین کنند. بهترین منابع غذایی حاوی منیزیوم شامل سبزیجات با برگ‌های تیره مانند اسفناج، کلم پیچ، تخم کدو، غلات کامل مانند نان سبوس دار و برنج قهوه ای، عدس، نخود و شکلات تلخ است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فشار خون رژیم غذایی نان سبوس دار فشار خون سبک زندگی پارسی خبر رژیم غذایی نان سبوس دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۱۶ کامیون حامل آرد و مواد غذایی به شمال نوار غزه

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این کامیون‌ها محموله خود را در یکی از انبار‌های وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" در جبالیا خالی کردند.

این دومین شب متوالی کمک‌های بشردوستانه است که وارد شمال نوار غزه شد.شب گذشته برای نخستین بار در ۴ ماه اخیر ۱۳ کامیون حامل کمک‌های انسان‌دوستانه وارد شمال نوار غزه شد.

پیشتر الیسا فریرا کمیسر اتحادیه اروپای در امور انسجام و اصلاحات، خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

فریرا در جلسه پارلمان اروپا درباره خطر فوری قحطی گسترده در غزه و حملات نظامیان (رژیم) اسرائیل به فلسطینیانی که برای دریافت این کمک‌های بشردوستانه اقدام می‌کنند، گفت: وقایع غم‌انگیز غزه بر ضرورت پایان دادن به جنگ، افزایش کمک‌های بشردوستانه و آزادی اسرا تاکید می‌کند.

وی با یادآوری اینکه غیرنظامیان در منطقه تحت محاصره که در آن سیستم بهداشتی از بین رفته است جان خود را از دست می‌دهند، نسبت به عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب غزه که مملو از یک میلیون و پانصد هزار آواره فلسطینی است، ابراز نگرانی کرد.

کمیسر اتحادیه اروپا، گفت: هر کسی که نگران وضعیت غزه است، باید (رژیم) اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا اجازه ارسال بدون مانع کمک‌ها به غزه را بدهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کاهش استرس و افزایش تمرکز با این راهکار ساده
  • ورود ۱۶ کامیون حامل آرد و مواد غذایی به شمال نوار غزه
  • ابراهیم صادقی: روی اشتباه ساده گل خوردیم
  • راهکار‌های ترک عادات غذایی اشتباه در ماه رمضان
  • حفاظت از محیط زیست و کسب درآمد بالا؛ راهکار پروفیل آلومینیوم
  • فواید مهم ذرت در جیره غذایی طیور
  • فشار خون بالا را با این خوراکی‌ها کنترل کنید
  • فولاد سبز؛ راهکار کاهش قیمت مواد اولیه‌ی آهن آلات ساختمانی
  • دیابتی‌ها برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنند
  • اگر دیابت دارید، برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنید