Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب شیر، احمد اسلامی در بازدید از چند واحد مرغداری در شهرستان عجب شیر اظهار داشت:  با بیان اینکه ۴۲ واحد مرغداری در این شهرستان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: سالانه هشت هزار و ۶۴۶ تن گوشت مرغ در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: شهرستان عجب شیر دارای ۴۲ واحد مرغداری گوشتی مجاز با ظرفیت تولید ۶۵۵ هزار قطعه، یک واحدمرغداری مادر با ظرفیت ۱۵ هزار قطعه و یک واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی افزود: با توجه به افزایش قیمت مرغ در چند هفته اخیر، طی هماهنگی‌های بعمل آمده با اداره دامپزشکی، اداره صنعت و معدن شهرستان و مرغداران منطقه، تعداد ۹۷ هزار و ۹۳۰ قطعه مرغ گوشتی که بخشی از آن از شهرستان تامین شد کشتار و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سایر واحدهای مرغدارهای گوشتی شهرستان نیز جوجه ریزی انجام شد  که با عرضه تولیدات این واحدهای تولیدی به بازار مصرف روند کاهشی قیمت مرغ ادامه خواهد داشت.

اسلامی گفت: تمایل مرغداران به انجام مشاوره های بهداشتی و تعذیه‌ای و واکسیناسیون به موقع و سرکشی‌های منظم ادارات جهادکشاورزی و دامپزشکی شهرستان، موجب کاهش تلفات و افزایش بازدهی در مرغداری شده است.

مدیر جهادکشاورزی عجب شیر گفت: بهبود تغذیه، بهبود مدیریت، افزایش ضریب تبدیل، کاهش تلفات و افزایش راندمان تولید به ازای هر قطعه مرغ گوشتی از مهمترین آیتم هایی است که کارشناسان در طرح نظارت از واحدهای تولیدی مدنظر قرار می‌دهند.

انتهای پیام/60015

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج اصناف و بازاریان گوشت مرغ شیر قیمت مرغ تولید عجب شیر مراغه تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز گوشت راندمان دامپزشکی احمد اسلامی مرغداری واحد مرغداری عجب شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶ هزار تن گوشت مرغ در بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ هادی دل‌افکار اظهار داشت: در زمینه تولید گوشت مرغ امسال در بهمن ماه ۲ میلیون و ۴۳۳ هزار قطعه در مرغداری‌های استان جوجه‌ریزی شد درحالی که نیاز استان یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ بود.

وی افزود: اسفند نیز تاکنون یک میلیون و ۳۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: این میزان گوشت مرغ علاوه بر محموله‌هایی است که از دیگر استان‌ها وارد بوشهر می‌شود.

دل‌افکار ادامه داد: در راستای تامین مواد پروئتینی ایام نوروز به میزان کافی گوشت مرغ منجمد در استان بوشهر ذخیره‌سازی شده که در صورت نیاز با قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر از توزیع ۶۲۰ تن برنج وارداتی با قیمت ستاد تنظیم بازار خبر داد و افزود: بخشی از این میزان برنج وارداتی برای عرضه در اختیار فروشندگان قرار گرفته و بخش دیگری هم به‌زودی عرضه می‌شود.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید جوجه اجداد مرغ گوشتی
  • رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 
  • تعیین وضعیت مجتمع مرغداری تقی آباد شهرستان مهریز
  • تولید بیش از ۶ هزار تن گوشت مرغ در بوشهر
  • جوجه ریزی شش میلیون و چهارصدهزار قطعه‌ای در سوادکوه شمالی
  • نظارت بهداشتی بر تولید بیش از ۴۷۰۰ تن گوشت سفید در مه ولات
  • قائم شهر، رتبه سوم در جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری مازندران
  • رتبه سوم قائمشهر در جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری مازندران
  • فعال بودن ۱۰ واحد کشتارگاه دام در لرستان
  • حدود ۳ برابر شدن رکورد جوجه‌ریزی مرغداری‌ها در فریمان