Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، برخی منابع اوپک پلاس اعلام کردند که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه پس از اختلاف‌نظرهای روزهای ابتدایی هفته جاری در تصمیم‌گیری درباره چگونگی مقابله با ضعف تقاضای نفت در پی موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، در حال نزدیک شدن به توافقی درباره برنامه عرضه نفت ائتلاف اوپک پلاس در سال ۲۰۲۱ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع اوپک پلاس گفته بودند که روسیه، عراق، نیجریه و امارات متحده عربی ابراز علاقه کرده‌اند تا در سال ۲۰۲۱ نفت بیشتری به بازار عرضه کنند.

یکی از نمایندگان اوپک گفت: شرایط به سمت سازش پیش می‌رود.

مؤسسه انرژی اسپکتز در یادداشتی در این باره نوشت: تا حدی شاهد پیشرفت رایزنی‌های امروز اعضای اوپک پلاس هستیم و وزرا در حال نزدیک شدن به توافقی هستند که بن بست کنونی را رفع کند.

برخی منابع اظهار کرده‌اند که گزینه‌های کنونی شامل تمدید کاهش تولید کنونی، تسهیل کاهش تدریجی تولید به مقدار روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در هر ماه و از ماه ژانویه، فوریه یا مارس هستند.

دوازدهمین نشست اعضای ائتلاف اوپک پلاس که قرار بود ۱۱ آذرماه برگزار شود به‌دلیل نیاز به رایزنی و مذاکرات بیشتر به روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) موکول شد.

در این نشست اوپک و متحدانش درباره سیاست‌های تولید نفت خود در سال ۲۰۲۱ میلادی گفت‌وگو خواهند کرد.

دلیل به تعویق افتادن این نشست این است که بازیگران اصلی این ائتلاف هنوز درباره مقدار تولید نفتی که باید هم‌زمان با ضعف تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا محدود کنند، اختلاف‌نظر دارند.

پربیننده ترین ماجرای افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و دفاعی که از حقوق سهامداران جزء و مردم منطقه شد/ اعلام آمادگی برای پاسخ به ‌هر ابهام سهامداران افزایش قیمت بنزین و تورم حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان با موشک قدس۲ برای جلوگیری از کم شدن سهمیه بنزین بخوانید سردار دهقان: حادثه نطنز یک خرابکاری صنعتی بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت نفت جهانی اوپک پلاس ویروس کرونا نفت جهان سهام عدالت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: جهش تولید اتفاق نمی افتد مگر اینکه تامین مالی صورت گیرد.

بهزاد فر در جمع مسئولان کشاورزی استان در هشتم فروردین ماه در ارتباط با موضوع شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: یکی از شیوه های تامین مالی برای انجام کار، تنوع بخشی به این شیوه هاست.

وی افزود: بخش کشاورزی در توسعه استان و در سند برنامه آمایش سرزمینی استان از اهمیت بالایی برخوردار است و جز اولویت های ما قرار دارد.

بهزاد فر ادامه داد: سازمان ملی بهره برداری نیز در تدوین برنامه ها بهره وری بر این حوزه تاکید داشته و تکلیف قرار داده است.

وی تاکید کرد: صندوق توسعه کشاورزی با بخش دوم شعار سال یعنی مشارکت مردم انطباق کامل دارد و انطباق درستی است و اگر بخواهیم زمینه مناسبی را برای مشارکت مردم در حوزه کشاورزی تعریف کنیم شاید بهترین سازوکار صندوق های توسعه کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: این صندوق ها یکی از شیوه های تامین مالی صندوق کشاورزی هستند و می توان به عنوان یکی از الگوهای موفق از آن یاد برد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های ما در حوزه تسهیلات آن است که همچنان برای دریافت تسهیلات متقاضی وجود دارد و تسهیلات نیز پرداخت می شود اما به هدف نمی خورد اما در صندوق های کشاورزی تسهیلات پرداخت شده و موجب توسعه بخش کشاورزی و اشتغال شده است.

وی گفت: ما در برنامه ششم توسعه در طرح توسعه پایدار روستایی وضعیت خوبی نداریم و بهتر است سرمایه‌ها به سوی این صندوق‌ها سوق پیدا کند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش