Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان استان در طرح پایش و غربالگری زندانیان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حسن نگین تاجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستورالعمل طرح پایش و غربالگری مباحث حقوقی مربوط به زندانیان، توسط تاییدرییس قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری صادر و به همه دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، بانک اطلاعاتی همه زندانیان به صورت چهره به چهره و موردی تکمیل می‌شود افزود: قاضی ناظر زندان اطلاعات زندانیان و موارد اتهام آنها را در قالب دیدارهای حضوری بررسی می‌کند و زندانیان در صورت داشتن شرایط لازم آزاد می‌شوند.

نگین تاجی گفت: بر اساس این طرح مددجویان می‌توانند از مزایای این طرح شامل مرخصی‌ها، اشتغال باز، آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات‌ها، استفاده از مرخصی‌ها، اشتغال به کار  بهره‌مند شوند.

14نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس به‌همت بسیج حقوقدانان آزاد شدند دستاوردهای حقوق بشری ایران دست دشمنان را رو می‌کند/ 9 دلیل سربلندی؛ از عفو گسترده زندانیان تا تحصیل رایگان پناهندگان 2.3 میلیون آمریکایی در زندان!/ آمریکا رکورددار بیشترین تعداد زندانی در جهان

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون در فرآیند اجرایی این طرح و رسیدگی به پرونده‌ها 100 نفر از مددجویان سراسر استان از زندان آزاد شدند افزود: امروز هم کار رسیدگی به هفتاد پرونده دیگر در زندان مرکزی یاسوج انجام شده ‌است.

نگین تاجی درباره احصار و تقسیط محکومان مالی هم عنوان کرد: جلساتی با قضات دادگاه خانواده برگزار شد پس از بررسی‌های دقیق و کامل در صورتی که مددجویی قادر به پرداخت بدهی مالی نباشد، قضات با در نظر گرفتن  واقعیت موجود، به احقاق حق طلبکاران اقدام می‌کنند.

وی در باره زندانیان جرایم خشن که امنیت اجتمایی را تهدید می‌کنند، گفت: این گروه مشمول اجرای طرح پایش و غربالگری مباحث حقوقی واقع نمی‌شوند و از این تسهیلات محروم هستند.

 انتهای پیام/541/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندان زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

به همت اهالی دوشنبه بازدید و با همکاری ستاد دیه استان یزد، نمایشگاه عکس گروهی از سی هفته بازدید از خانه‌ها و بنا‌های قدیمی و سنتی یزد تحت عنوان " دوشنبه‌های رهایی" با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از تاریخ ۳ الی ۷ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در محل هتل پارسیان صفاییه یزد برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در دو قسمت عکس با دوربین و عکس با موبایل در مجموع از ۸۰ عکس که توسط بازدید کنندگان "دوشنبه‌های رهایی" از بنا‌ها و خانه‌های قدیمی ثبت کردند تشکیل شده و مبالغ ورودی این نمایشگاه نیز در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خواهد بود و عموم مردم میتوانند ضمن بازدید از این نمایشگاه هر مبلغی را که نیت کرده و می خواهند به این امر خیر اختصاص دهند.

گفتنی است، پویش دوشنبه‌های رهایی نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار میشود و هر دوشنبه یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب میگردد و بازدید کنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میکنند که این پویش با استقبال بسیار خوب اهالی استان یزد همراه بوده است و تا کنون موجب آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم