Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از رادیو بین المللی چین، با این حال، درست در شرایطی که جنایات ارتش استرالیا در افغانستان پی در پی فاش و با انتقاد جامعه بین المللی روبرو می شود، مقامات استرالیا اخیرا چین را به دلیل استناد به کاریکاتورهای طراحی شده با موضوع کشتار غیرنظامیان غیر مسلح افغان توسط نظامیان استرالیا در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار داده و این کاریکاتورها را جعلی توصیف کرده اند که این نیز نوعی هوچیگری است!

افکار عمومی افغانستان در این زمینه بر این باور است که اقدامات استرالیا استانداردهای دوگانه این کشور در رابطه با موضوعات حقوق بشری را نمایان کرده است و کاری که استرالیا باید انجام دهد این نیست که توجهات به این کشتار را با حمله به چین منحرف سازد بلکه باید صادقانه از مردم افغانستان معذرت خواهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد دانشجو» تحلیلگر سیاسی افغانستان در گفت و گو با خبرنگاران گفت که بر این باور است که کشتار غیرنظامیان یک جنایت جنگی است و تردیدی وجود ندارد که سربازان استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده اند.

«حسن سامدی» مالک مغازه ای در کابل می گوید: آمریکا و متحدانش تحت پرچم مقابله با تروریسم به افغانستان آمدند اما همچنان به ارتکاب جنایات جنگی و کشتار مردم بی گناه در افغانستان ادامه می دهند.

چین نیز مانند جامعه بین الملل اقدامات وحشیانه ارتش استرالیا را محکوم کرد اما با این حال دولت استرالیا اخیرا به صراحت صفحه کاربری شخصی «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در شبکه اجتماعی توئیتر را به انتشار تصاویر جعلی متهم کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که اینکه استرالیا یک کاریکاتور را که حقیقتا یک اثر خلاقانه و مبتنی بر واقعیت فاش شده از سوی ارتش استرالیا است و توسط یک کاریکاتور چینی طراحی شده را به عنوان یک تصویر جعلی توصیف می کند، اقدامی غیر منطقی و پوچ است.

بدیهی است که چنین واکنشی از سوی مقامات استرالیا تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از وحشی گری ارتش این کشور در افغانستان است تا فشار افکار عمومی بر خود را کم کند.

افکار عمومی افغانستان در این زمینه کاملا روشن و واضح است؛ روزنامه «افغانستان تایمز» در مقاله تاریخ 1 دسامبر خود نوشت: افغان های رنج دیده از محکومیت کشتار غیرقانونی ارتش خارجی (استرالیا) در افغانستان استقبال می کند؛ ما همچنین از محکومیت قاتلانی که افغان های بی گناه را می کشند توسط سایر کشورها استقبال می کنیم؛ این یک موضع قانون مدار است.

«ذبیح الله زمرایی»، تحلیلگر سیاسی افغاستان در گفت و گو با خبرنگاران گفت که چین به حمایت از مردم افغان صحبت می کند و خواستار مجازات سربازان استرالیایی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی است.

«محمد دانشجو» نیز بر این باور است که درخواست دولت استرالیا برای معذرت خواهی چین مضحک است و کاری که استرالیا باید انجام دهد این است که صمیمانه از مردم افغانستان به دلیل جنایات جنگی سربازانش عذرخواهی کند.

علاوه بر استرالیا، جنایات جنگی سایر نظامیان ناتو که در افغانستان مستقر هستند نیز برملا شده است اما تحقیقات مرتبط در این زمینه در اغلب موارد به دلیل مداخلات سیاسی بدون نتیجه رها شده است و سربازان دخیل در این جنایات نیز نهایتا از مجازات معاف شده اند.

بر همین اساس، مردم افغانستان هیچ انتظاری ندارند که درباره جنایات جنگی در استرالیا تحقیقاتی انجام شود!

«فاروه شاه» یکی از ساکنان کابل اخیرا در رسانه های اجتماعی اینطور نوشته است که: جنایات جنگی ارتکابی توسط سربازان استرالیا قابل بخشش نیستند؛ این جنایات استانداردهای دوگانه دولت استرالیا در زمینه حقوق بشر را فاش کرده اند؛ فاروه شاه بر این باور است که در صورتی که هیچ گونه فشاری از سوی جامعه بین الملل وجود نداشته باشد، باور اینکه سربازان استرالیایی عامل جنایات در افغانستان حقیقتا مجازات می شوند، بسیار سخت است.

311311

کد خبر 1462444

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استرالیا افغانستان بر این باور سربازان استرالیا جنایات جنگی افکار عمومی مردم افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان

مسئولان وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد یک ساختار منظم و مشترک با دولت پاکستان برای مدیریت روند اخراج پناهجویان تشکیل می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان وزارت امور مهاجرین حکومت طالبان از ایجاد یک ساختار منظم و مشترک با دولت پاکستان، پس از آغاز مرحله‌ دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از سوی دولت اسلام‌آباد خبر دادند.

«عبدالمطلب حقانی» سخنگوی این وزارتخانه گفت شمارش دقیق پناهجویان بازگشته از پاکستان و ارائه خدمات در خاک افغانستان بخش‌هایی از این طرح خواهد بود.

حقانی افزود در تمام ورودی‌های مرزی، کمیته‌های مختلفی چون بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، خدمات و کمیته ثبت وجود دارد تا به پناهجویان اخراجی خدمات ارائه کنند.

«عبدالجبار تخاری» سرکنسول افغانستان در کراچی نیز در این‌ باره گفت حکومت مرکزی پاکستان روند شمارش دارندگان کارت شهروندی افغانستان (ای‌سی‌سی) را در بسیاری از ایالت‌های این کشور از جمله کراچی آغاز کرده است.

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیستآغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستانفعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی است

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود 850 هزار نفر می‌رسد که سال‌ها و دهه‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

از اکتبر سال گذشته میلادی (مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • ماجرای فرار ۲ ساله عامل افغان یک جنایت در دربند تهران | بازگشت و دستگیری در قشم!
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • کاربران افغان در هیاهوی رسانه‌‌ای غرب کنار ایران ایستادند