Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، صابر گلکاری در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: در کشت پاییزه به علت طولانی‌تر شدن دوره رشد، استفاده بیشتر و بهتر از نزولات آسمانی، زودرسی و مواجه نشدن با تنش آخر فصل، تولید نخود افزایش می‌یابد.

وی گفت: این موسسه ۵ رقم نخود شامل آتا، آنا، سعید، نصرت و منصور را برای کشت پاییزه و یا انتظاری نخود در مناطق سرد و معتدل معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلکاری اضافه کرد: در حال حاضر نخود در ۷۰۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم کشور کشت می‌شود که اعمال سیاست‌های حمایتی و استفاده از ارقام پاییزه تولید بیشتر شده و درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اعلام کرد: آتا و نصرت جدید‌ترین ارقام نخود دیم در کشور هستند.

وی برداشت آسان و کاهش هزینه های تولید را  از مزای کاشت مکانیزه نخود دانست و افزود: کشاورزان با کشت ارقام جدید و رعایت دستورالعمل‌های فنی قادر خواهند بود در هر هکتار بیش از یک تن محصول برداشت کنند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: نخود کشاورزی کشاورزان کشت پاییزه تبریز دیم خبرگزاری فارس فارس تبریز دیم نخود دیم بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

ایسنا/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

محمدرضا حاجی‌رضا در دیدار با آیت الله اعرافی که امروز ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، تاکید کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حاجی رضا گفت: سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال
  • وقتی نخود آش اضافه بیاد؛ طراحی لباس با نخود توسط هوش مصنوعی!
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود