Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: اتباع خارجی دارای مدارک معتبر می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی گفت: با توجه به مشکلات پناهندگان در خصوص استفاده از کارت‌های عابر بانک و خدمات الکترونیکی، با پیگیری‌های متعدد و جلسات کارشناسی با دستگاه‌های ذیربط ازجمله بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی، موضوع معتبر بودن کارت بانک‌های اتباع خارجی برای ان دسته از اتباعی که دارای مدارک اقامتی معتبر می‌باشند به کل بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص مدارک شناسایی معتبر اظهار داشت: اتباع خارجی که مدارک آمایش صادره توسط وزارت کشور مشروط به معتبر بودن آن، شامل کارت آمایش ۱۵، کارت هویت ۱۴ و همچنین گذرنامه با روادید و با پروانه اقامت معتبر، دفترچه اقامت صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شرط دارابودن مجوز اقامت‌معتبر، دفترچه اقامت ویژه صادره از سوی ناجا به شرط دارا بودن مجوز اقامت معتبر و همچنین دفترچه پناهندگی صادره از سوی ناجا به شرط دارا بودن اعتبار را داشته باشند، مشمول صدور و تمدید کارت‌های بانکی هستند.

سه میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند که از این تعداد یک و نیم میلیون رسمی و قانونی و نیمی هم به شکل غیررسمی ساکن هستند. مطابق قوانین بانک مرکزی و طبق قانون مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه‌ای که به این منظور تدوین شده، خدمات بانکی به مهاجران به صورت محدود ارائه می‌شود. تا کنون برای افرادی که دارای کارت آمایش‌ بودند کارت الکترونیک بانکی صادر نمی‌شد که این مسأله معضلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کارت بانکی اتباع بیگانه اقامت معتبر اتباع خارجی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم بانک مرکزی/ کارت‌های بانکی حذف می‌شود + جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهران محرمیان گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی در سال جاری تکمیل پروژه پرداخت‌های مبتنی بر NFC است که در سال ۱۳۹۹ از آن رونمایی شد و برای ارائه آن به مردم نیاز به همکاری بانک‌ها بود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر کارت‌های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده و مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های پوز، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتری پرداخت‌های خود را انجام دهند.

براساس‌ گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او گفت: با عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894436

دیگر خبرها

  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • طرد ۸۵ هزار اتباع غیرمجاز از کرمان
  • عصر انقراض کارت‌های بانکی
  • کاهش ذخایر سد‌های تهران
  • بانک مرکزی: کارت‌های بانکی حذف می‌شود
  • کارت بانکی حذف می‌شود؟
  • کارت‌ های بانکی حذف می‌ شود!
  • خبر مهم بانک مرکزی/ کارت‌های بانکی حذف می‌شود + جزییات
  • کارت بانکی و کارت ملی ادغام می‌شود