Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ابلاغ سیاست‌های جدید اقتصادی تدبیر رییس‌جمهوری بود که به دنبال آن مواد اولیه واحدهای تولیدی تامین شد و کالای مورد نیاز مردم وفور در دسترس قرار گرفت.

به گزارش پول نیوز، علیرضا رزم‌حسینی در نشست ویدئو کنفرانسی با غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران، معاونان وزارتخانه، روسای سازمان های صمت استانی و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، افزود: در شرایط ویژه کنونی با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم، اما شرایط ما باید به گونه‌ای باشد که در همین وضعیت جنگ اقتصادی با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها، رشد اقتصادی، صنعتی و همچنین افزایش صادرات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معیشت مردم در این شرایط اولویت اصلی نظام، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است
رزم حسینی معیشت مردم را در این شرایط اولویت دانست و تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی با تلاش در راستای تامین به موقع کالاهای مورد نیاز و معیشتی مردم گام برمی‌دارد و در بخش نظارت و کنترل قیمت‌ها نیز تمام تلاش خود را با عزمی راسخ انجام خواهد داد.
وزیر صنعت با اشاره به تفویض اختیارات ستاد تنظیم بازار به استانداران برای کنترل و تنظیم بهتر بازار در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: روسای سازمان های استانی باید با استانداران همکاری و تعامل لازم را داشته باشند و از ظرفیت شورای استان ها تامین برای تنظیم بازار استفاده کنند.
تقسیم وظایف میان وزارت جهاد و وزارت کشاورزی برای تأمین بهتر معیشت مردم
رزم حسینی با اشاره به تقسیم وظایف میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، اضافه کرد: در شرایط کنونی برای تامین بهتر معیشت مردم برخی وظایف واگذار شد که باید به خوبی اطلاع رسانی شود و شفافیت لازم صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه معادن حبس شده باید آزاد شوند، گفت: این موضوع به استان‌ها ابلاغ شده است و روسای سازمان‌های صمت استان ها مسئول پیگیری این موضوع هستند که این مهم را باید با جدیت دنبال کنند و نتایج حاصل شده را ارایه دهند.
شفافیت و سلامت اقتصادی با سامانه جامع تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازی سامانه جامع تجارت بیان کرد: شفاف سازی و رسیدن به اقتصادی سالم از مزایای این سامانه است که رانت خواری و فساد را کم می کند؛ کاری که کشورهای پیشرفته پیش‌تر از ما انجام داده اند و ما هم اکنون در حال انجام دادن آن هستیم.
رزم حسینی با تاکید بر لزوم رعایت سلامت اداری و احترام به ارباب رجوع از روسای سازمان های صمت استانی خواست که از ظرفیت کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها استفاده بهینه کنند و همچنین با اتاق‌های بازرگانی در استان خود همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.
ابلاغ سیاست های جدید صادراتی برای وفور کالا و تامین به موقع مواد اولیه
وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در حوزه صادرات، تصریح کرد: سیاست دولت وفور کالا و عرضه مناسب همه اقلام است، استفاده از ارز متقاضی و همچنین واردات در مقابل صادرات به این مهم می انجامد و همچنین با ابلاغ سیاستهای جدید، تامین مواد اولیه کارخانجات به موقع انجام خواهد شد.
افزود: ابلاغ سیاست های جدید سبب رونق خوبی شده است و شاهد افزایش صادرات و افزایش تولید در ۶ ماهه دوم سال خواهیم بود.
رزم حسینی همچنین به رشد تولید در لوازم خانگی، فولاد و خودرو اشاره کرد و این رشد تولید را مقدمه‌ای بر رشد تولید در دیگر کالاها با ابلاغ این سیاست ها دانست.
مخالف انحصار در حوزه خودروسازی هستیم
وی همچنین در خصوص خودرو  نیز تاکید کرد: مخالف انحصار در حوزه خودروسازی هستیم، در حوزه خودرو باید رقابت ایجاد شود، مردم شایسته خودروی باکیفیت هستند.
وزیر صنعت خاطرنشان کرد: دلالی در حوزه خودرو، فولاد و دیگر کالاها میان تولید کننده و مصرف کننده باید حذف شود و رانت تجمیع شده در این دلالی باید به سمت تولید برود.
استفاده از نظرات دولت، بخش خصوصی و مجلس در تصمیم سازی‌ها
رزم حسینی گفت: در عرصه تصمیم گیری معتقد هستیم هر سه نهاد بخش خصوصی، دولت و مجلس باید در کنار هم تعامل و هماهنگی داشته باشند و بر همین منوال نیز حرکت خواهیم کرد.
وی همبستگی اتاق های بازرگانی سراسر کشور را با مجموعه وزارت صنعت افتخاری برای کشور دانست و گفت: سیاست‌های رانت زدایی و شفاف‌سازی را دنبال می‌کنیم، اجازه نمی دهیم فشارهای دشمنان سبب کوتاه آمدن از مواضع ما بشود و با هماهنگی تعامل و همکاری مجلس، دولت و بخش خصوصی از شرایط سختی که دشمن برای ما به وجود آورده است عبور خواهیم کرد.
رزم حسینی ابلاغ سیاست‌های جدید را تدبیر رییس‌جمهوری نامید و بیان کرد: با بانک مرکزی و وزرای اقتصادی دولت برای عبور از این شرایط همدلی و همکاری داریم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جنگ اقتصادی ستاد تنظیم بازار معیشت مردم وزیر صنعت رزم حسینی ابلاغ سیاست های جدید روسای سازمان حوزه خودرو معدن و تجارت معیشت مردم وزارت صنعت رزم حسینی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش می‌یابد

مهدی صحابی، اظهار داشت: سقف تسهیلات مسکن جوانان طی چند هفتۀ آینده افزایش پیدا خواهد کرد و به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود.

به گزارش اکوایران، وی گفت: بخشنامه قرارداد‌های «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شده است، همچنین استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره‌ای همچون اوراق گام، کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال جاری است.

در ادامه بخشی از توضیحات مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی آمده است:

تامین ۳۵۰ همت در قالب تامین مالی زنجیره‌ای

سهم اعتبارات تامین مالی زنجیره‌ای در سال جاری را در مجموع ۳۵۰ همت است که ۵۰ همت از این اعتبار به ابزار فکتورینگ اختصاص خواهد داشت.

سال گذشته در زمینه انتشار اوراق گام برخی موانع و محدویت‌هایی وجود داشت که مانع از تحقق اهداف بانک مرکزی شد، اما با توجه به رفع این موانع از جمله تکالیف تعیین شده برای دستگاه‌های بیشتری برای پذیرش این اوراق بابت حقوق دولتی معادن، بدهی‌های بیمه، بدهی‌های مالیاتی و... تسهیل‌گری مناسبی در زمینه استفاده از این ابزار تامین مالی فراهم شده است.

پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش بنیان

در قالب قانون بوجه سال جاری شبکه بانکی مکلف شده تا به میزان ۳.۲ همت از این شرکت‌ها از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار شرکت ها‌ی دانش بنیان قرار دهند همچنین اعطای تسهیلات عادی همچون سنوات گذشته به این شرکت‌ها انجام خواهد شد که در این راستا سال گذشته، شبکه بانکی بیش از ۲۳۳ همت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرد که نسبت به سال قبل رشد ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش یافت

شبکه بانکی در سال جاری ضمن حمایت از عرضه و تولید در بخش مسکن، حسب «قانون جهش تولید مسکن» موانع و مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف از جمله موانع مربوط به پرداخت تسهیلات پروژه‌ها را براساس مقررات رفع کند؛ همچنین در بخش تقاضا نیز برای اینکه جوانان خانه‌دار شوند و فرهنگ سپرده‌گذاری ترویج پیدا کند، سقف تسهیلات مسکن جوانان طی چند هفتۀ آینده افزایش پیدا خواهد کرد و به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود.

تعیین سقف سهمیه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

در قانون بودجه سال جاری، ۲۰۰ همت بابت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در نظر گرفته شده است، مهم‌ترین فاکتوری که بانک مرکزی در تعیین سقف کلی و همچنین تعیین سهم شبکه بانکی به آن توجه دارد، توان شبکه بانکی در بخش قرض‌الحسنه است. یعنی بررسی می‌شود میزان سپرده‌هایی که بوده به چه میزان رشد داشته، میزان تسهیلاتی که برگشت خورده است به چه میزان بوده و سپس براساس آن، توان شبکه بانکی سنجیده و سقف کلی و سهمیه ابلاغ می‌شود.

هم‌اکنون موضوع تعیین سهمیه بانک‌ها در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در ارکان بانک مرکزی در حال بررسی است و فعلاً سهمیه یک دوازدهم برای فروردین به بانک‌ها ابلاغ شده و در پایان فروردین نیز در صورت نیاز، سهمیه یک دوازدهم اردیبهشت ماه ابلاغ می‌شود تا در نهایت پس از اعلام نظر هیئت عالی بانک مرکزی در زمینه میزان توان شبکه بانکی در مورد سهمیه قطعی بانک‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

رشد ۲۴.۷ درصد اعطای تسهیلات در سال ۱۴۰۲

در سال گذشته شبکه بانکی بیش از پنج هزار و ۶۴۶ همت تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرد. این میزان، یک هزار و ۱۲۰ همت معادل ۲۴.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین بیش از ۸۱ درصد از تسهیلاتی که شبکه بانکی پرداخت شده، برای حمایت از کسب و کار‌ها و تولید بوده است.

در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۷۲ هزار و ۹۰۰ نفر از تسهیلات ازدواج به میزان ۱۵۸ همت استفاده کرده‌اند. سال ۱۴۰۲ با یک صف ۱۵۰ هزار نفری به پایان رسید که این تعداد به افراد متقاضی در سال جدید اضافه خواهند شد.

پایان سردرگمی متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن و فرزند سوم

عملکرد سال گذشته شبکه بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات ودیعه ساخت و خرید مسکن فرزند سوم را حدود ۰.۶ همت است و این عملکرد قابل قبول نیست و لذا برای سال جاری تمهیداتی اندیشیده شده تا شعب به طور شفاف به مردم معرفی شوند امیدواریم عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه ساخت و خرید مسکن فرزند سوم که در قانون بودجه امسال در نظر گرفته شده به پنج بانک عامل شامل بانک‌های صادرات، تجارت، ملت، مسکن و پست بانک ابلاغ شده است. در این ابلاغ تأکید شده تا سردرگمی که در سال‌های گذشته برای متقاضیان پیش آمده بود با انتشار اسامی شعب منتخب بانک‌ها برای عموم مردم برطرف شود.

دیگر خبرها

  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • همدان صاحب شهرک تخصصی پخش کالا می‌شود
  • سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش می‌یابد
  • عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی ابلاغ شد
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • استان یزد حضور قوی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خواهد داشت
  • ۱۲۰ میلیون دلار صادرات اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی اعلام شد