Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آرش نجیمی با بیان اینکه با محدودیت‌های اعمال شده از ۲۰ آبان ماه تاکنون، شاهد تغییرات قابل توجهی در وضعیت همه‌گیری کوید ۱۹ در استان هستیم، اظهار داشت: طی این مدت تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها کاهش ۲۰ درصدی داشته و ۳ شهرستان استان از وضعیت قرمز خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه با ادامه این روند می‌توانیم بیش از ۳۰ درصد موارد بستری بیماران در اصفهان را کاهش دهیم، اظهار کرد: با این وجود اگر رفتارهای اجتماعی به همین صورت ادامه پیدا نکند و یا بعد از اتمام این محدودیت‌ها تغییری در رفتارهای اجتماعی داشته باشیم، شاید بیماری با سرعت چند برابری که کاهش پیدا کرد، دوباره افزایش یابد و به شرایط بدتر از قبل برسیم.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها، شاخص رنگ‌بندی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: در هفته‌های گذشته ۲ هزار تا ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داشتیم و با روندی که داشتیم احتمال داده می‌شد این تعداد بیمار به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برسد که در این صورت ناچار بودیم تغییرات اساسی در تعداد بیمارستان‌ها و اختصاص بیمارستان‌های مرجع داشته باشیم.

وی افزود: از ۲۰ آبان ماه، با محدودیت‌های اعمال شده برای فعالیت مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ که پس از آن از ابتدای آذرماه محدودیت‌های گسترده‌تری همراه شد، شاهد تغییرات قابل توجهی در وضعیت ابتلای بیماری در استان هستیم.

نجیمی  خاطرنشان کرد: از دو هفته پیش و با اجرای محدودیت‌های تعیین شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، نه تنها افزایشی در پذیرش بیماران کووید در بیمارستان‌ها نداشتیم، بلکه روند افزایشی پذیرش بیماران متوقف شده و حتی در روزهای قبل کاهش یافته است، به طوری که تعداد بیماران بستری به یک هزار و ۶۰۰ بیمار رسید.
 
کاهش ۵۰۰ نفری بیماران بستری کووید در استان

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کاهش حدود ۵۰۰ نفر بیماران بستری کووید ۱۹ نسبت به دو هفته گذشته، تصریح کرد: کاهش بیش از ۲۰ درصدی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها عدد قابل ملاحظه‌ای است، ضمن اینکه طی این مدت شاهد کاهش تعداد بیماران سرپایی نیز بوده‌ایم؛ پیش از این از مجموع تست‌هایی که از افراد مشکوک و علامت‌دار گرفته می شد ۶۰ درصد موارد مثبت بودند، درحالی که امروز تعداد موارد مثبت تست‌ها ۳۹ درصد شده است.

وی با بیان اینکه آنچه هنوز روند کاهشی نداشته، تعداد موارد حاد بیماری است که به طور طبیعی بعد از موارد سرپایی و بستری کاهش پیدا می‌کند، گفت: تعداد موارد حاد بیماری هنوز بالای ۳۷۰ نفر است که تغییر زیادی نکرده و تعداد مرگ و میر بیماران نیز امروز ۳۲ نفر بوده، به روال هفته‌های اخیر که متاسفانه روزانه فوت بیش از ۳۰ نفر بیماران کووید ۱۹ داشته‌ایم.

نجیمی به بهبود شرایط بیمارستان‌های مرجع کرونا اشاره و تصریح کرد: در اوج شیوع کرونا که ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری بودند، ۶۰۰ بیمار در بیمارستان الزهرا(س) بستری می‌شد؛ این درحالی است که هم اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان الزهرا(س) به ۳۶۵ بیمار رسیده است.
 
صف آی سی یو مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) به ۱۰ تا ۱۵ نفر رسید

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: صف آی سی یو در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) از ۵۰ نفر در هفته‌های گذشته هم اکنون به ۱۰ تا ۱۵ نفر رسیده و بخشی از ظرفیت این بیمارستان آزاد شده است.

نتیجه تغییر رفتارهای اجتماعی در آمارهای ابتلا و بستری بیماران

وی با تصریح براینکه نتیجه تغییر رفتارهای اجتماعی بر وضعیت همه‌گیری کووید۱۹ برای همه ثابت شده است، بیان کرد: تغییر رفتارهای اجتماعی در آمارهای ابتلا و بستری بیماران نشان داده می‌شود، در غیر این صورت وضعیت نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم خواهد شد و این درحالی است که هنوز فصل زمستان را در پیش داریم.

نجیمی با تاکید براینکه محدودیت‌های کرونایی تاثیر صد در صدی در بهبود وضعیت بیماری کووید ۱۹ داشته است، گفت: اگر با همین روند پیش برویم حتی از هدف‌گذاری کشور برای کاهش ۳۰ درصد موارد بستری بیماران پیش‌تر خواهیم بود و می‌توانیم بیش از ۳۰ درصد موارد بستری بیماران در اصفهان را کاهش دهیم. 

وضعیت اصفهان هنوز بحرانی است

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با یادآوری اینکه هنوز شرایط مناسبی نداریم و وضعیت بیماری در استان بحرانی است، خاطرنشان کرد: در این شرایط اگر قرار باشد با برداشته شدن محدودیت‌ها دوباره مثل اردیبهشت ماه شرایط عادی شود، نه تنها به نقطه مناسب نمی‌رسیم بلکه شرایط از وضعیت کنونی هم بحرانی‌تر می‌شود، درحالی که هنوز تا آرامش سیستم بهداشتی و درمانی و اعلام وضعیت مناسب، فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماران بستری اصفهان بیماران دانشگاه علوم پزشکی تعداد بیماران بستری بستری در بیمارستان رفتارهای اجتماعی بیمارستان ها بستری بیماران تعداد بیمار محدودیت ها درصد موارد الزهرا س کووید ۱۹ ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ستاره امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۷۴ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) که تعداد مراجعین نزاع ۳۸ هزار و ۵۹۰ نفر بود حدود یک درصد افزایش یافته است.

وی گفت: از کل مراجعین نزاع در طی این مدت ۱۱ هزار و ۴۰۳ نفر زن و ۲۷ هزارو ۵۷۱ نفر مرد بودند که نسبت به مدت مشابه هر کدام به ترتیب حدود ۶ درصد افزایش و یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ستاره افزود: در اسفند سال ۱۴۰۲ آمار مراجعین نزاع با ۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۲ هزار و ۸۹۳ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۴۰ نفرزن و ۲ هزار و ۵۳ نفر مرد بود.

کد خبر 6084400

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • کاهش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی شمیرانات در مرحله دوم انتخابات
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی