Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@16:17:50 GMT

شکنجه زندانی روحانی سرشناس ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۷۳۴۴

شکنجه زندانی روحانی سرشناس ادامه دارد

به گزارش رکنا، «عبدالله العوده» فرزند «سلمان العوده» روحانی سرشناس عربستانی، در صفحه توئیتر خود نوشت که پدرش نیمی از بینایی و شنوایی خود را زیر آزاد و اذیت و شکنجه از دست داده است.

او نوشت که پدرش پس از گذشت بیش از سه سال از دستگیری‌اش همچنان در حبس انفرادی به سر می‌برد و تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار دارد و اجازه درمان جدی نیز به وی داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله العوده سپس نوشت که پزشک زندان به او خبر داده است که پدرش نیمیاز شنوایی و بینایی خود را از دست داده است. او همچنین اشاره کرد که آن‌ها همچنان به دنبال اذیت و آزار پدرش هستند.

العوده چندی پیش به شبکه بی بی سی عربی گفت که سلمان العوده از اولیه‌ترین حقوق خود از جمله حق درمان و حق خوابیدن محروم است. به گونه‌ای برای روزهای متوالی نمی‌تواند پلک بر روی هم بگذارد.

او گفته بود: «دست و پاها و چشمان پدرم را بسته و او را داخل زندان انفرادی انداخته‌اند. سپس داخل یک کیسه کوچکی برای او غذا می‌اندازند و او برای باز کردن گره کیسه از دندان‌هایش استفاده می‌کند؛ تا جایی که دندانش مجروح شده است».

پس از ولی‌عهد شدن بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ و آغاز موج جدید بازداشت‌ها، سلمان العوده نیز در سپتامبر همان سال یعنی سه ماه پس از ولی‌عهدی بن سلمان دستگیر و روانه زندان شد. او متهم به عضویت در گروه اخوان‌المسلمین (که از نظر دولت سعودی، تروریستی است) و مخالفت با محاصره قطر است.

تا کنون چندین بار محاکمه وی به تعویق افتاده و در طول بیش از سه سال گذشته بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برد. شایعاتی بسیاری از احتمال صدور حکم اعدام برای او منتشر شده است.

«عبدالله العوده» پیش از این گفته بود، دلیل اعدام پدرش این است که در برابر پذیرش خواسته‌های ولی‌عهد سعودی مقاومت می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا رکنا اخبار حوادث حبس شکنجه زندانی روحانی در زندان سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس ایران فیلم کرونا قتل ساعت محسن فخری زاده بازیگر سینما و تلویزیون زن شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان

مدیر کل زندان‌های خوزستان گفت: ۲ هزار زندانی در زندان‌ها و کارگاه‌های استان مشغول کار هستند و کسب درآمد می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا روشان روز یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان از زندان مرکزی اهواز بیان کرد: مهارت‌آموزی به مددجویان در راستای اشتغالزایی و کسب درآمد از جمله اهداف و برنامه‌های اداره کل زندان‌های استان است.

وی گفت: سال گذشته حدود هفت هزار زندانی آموزش‌های فنی و مهارتی فرا گرفتند و گواهی رسمی فنی و حرفه‌ای را در 25 رشته دریافت کردند.

روشان افزود: اداره کل زندان‌های استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مقام نخست کشور را در سال 1402 کسب کرد.

مدیرکل زندان‌های خوزستان ادامه داد: روزانه بیش از 85 درصد زندانیان استان از برنامه‌ها فرهنگی و تربیتی بهره‌مند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در دیدار با جمعی از زندانیان زندان مرکزی اهواز بیان کرد: زندان فرصتی برای احیای انسان‌های آسیب دیده از جرم است و اقدامات زندان‌ها در اصلاح مجرمان و تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها قابل تحسین است.

حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد ابراز امیدواری کرد: مددجویان با کمک اقدامات و فرصت‌های اصلاحی و تربیتی مجموعه زندانبانی اسلامی، به مسیر زندگی سعادت‌مندانه اجتماعی باز گردند.

امام جمعه اهواز گفت: مددجویان از فرصت اجباری برای اصلاح رفتار و اندیشه‌های مجرمانه خود استفاده کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • کارآفرینی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان
  • کارآفرینی و درآمدزایی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان