Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین صادقی عصر پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی به وسیله شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ارسال مطالب تهدیدآمیز و تهمت‌های غیرواقعی برای وی، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان گرمسار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته به وسیله تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و با ساخت حساب‌های کاربری مختلف با ارسال پیام، مبادرت به مزاحمت برای شاکی پرونده در فضای مجازی کرده است.
صادقی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی به وسیله کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده از سوی شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده ، متهم شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.
وی بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و اظهار داشت در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد ۲۰حساب‌ کاربری قصد ارتباط و دوستی با شاکی را داشته است که با پاسخ منفی نامبرده مواجه می شود و در نهایت با ایجاد مزاحمت اقدام به تهدید شاکی پرونده می کند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان هشدار داد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه و غیره از نظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کنند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت ‌مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.
شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

برچسب‌ها سمنان جرایم سایبری اینستاگرام پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان جرایم سایبری اینستاگرام پلیس فتا سمنان جرایم سایبری اینستاگرام پلیس فتا اخبار کنکور پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد

به گزارش جماران؛ فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجار‌های اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد