Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج, مهدی حاتمی عصر امروز در نشست بررسی ترور شهید فخری‌زاده از منظر سیاسی و حقوقی اظهار کرد: ترور یکی از ناجوانمردانه‌ترین جرائمی است که در عرصه‌های داخلی و خارجی رخ می‌دهد.

این کارشناس حقوقی مسائل بین‌الملل تصریح کرد: ترور در بسیاری از نظام‌های حقوقی دنیا قابلیت پیگیری حقوقی را دارد و اکثریت حقوقدانان بین‌المللی پیگیری حقوقی و مجازات ترور را طبق قوانین کشورها ضروری می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترور مقامات و شخصیت‌های علمی برای کشورها بعد خاص‌تری پیدا می‌کند و در بحث ترور شهید فخری‌زاده، جمهوری اسلامی حق دارد از تمامی حقوق خود بر اساس اصول و موازین بین‌الملل به منظور اتخاذ اقدامات لازم استفاده کند.

این استاد دانشگاه و حقوقدان ادامه داد: ترور شهید محسن فخری‌زاده یک اقدام پیش‌بینی شده توسط رژیم صهیونیستی بود، اما نیاز است پیرامون عاملان ترور این شهید تحقیقاتی بشود، زیرا امکان دارد برخی کشورهای منطقه که به تازگی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند در این اقدام نقش داشته باشند.

حاتمی با بیان اینکه ترور شهید فخری‌زاده نقض قوانین حقوق بشر و امنیت ملی ایران بوده، یادآور شد: جمهوری اسلامی می‌تواند از طریق شکایت در شورای امنیت سازمان ملل، پرونده آن را پیگیری کند، زیرا این اقدام نقض آشکار قوانین حقوق بشر و مصداق روشنی از تروریسم دولتی تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: البته ایران برای شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه با چالش عظیمی روبه‌رو است، زیرا شرط شکایت در این دادگاه به رسمیت شناختن طرفین دعوا است و در صورتی که ایران در این دادگاه شکایتی علیه رژیم اسرائیل تنظیم کند، به دلیل اینکه موجودیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، پیگیری ممکن نخواهد بود.

این استاد حقوق بین‌‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه‌ کردستان در پایان گفت: استانداردهای دوگانه غرب در روبرو شدن با تروریسم واضح است و یکی از دلایل گسترش تروریسم هم همین رفتار دوگانه و متناقض غرب است.

انتهای پیام/2330/75

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید ترور حقوق بشر رژیم صهیونیستی ترور شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمینهای کشاورزی استان سال گذشته شناسایی شد که بیشترین میزان در ارومیه با بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بود.

سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در دریافت گزارشها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگیهای بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ تقی زاده اظهارکرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است.

وی گفت: سالانه در فروردین‌ماه بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در استان شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

سرهنگ تقی زاده، با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، افزود: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی آنها متوقف شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • لیست دادگاه های تبریز
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود