Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیر مادر تب نوزاد را کاهش می دهد


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ، وقتی متوجه شدید دمای بدن نوزاد شما بیشتر شده یک توصیه این است که میزان شیردهی به او را افزایش دهید و تاجایی که میل دارد، شیرمادر را در اختیارش قرار دهید. به هر حال یکی از بهترین غذاها در یک سال اول زندگی نوزاد، شیر مادر است و چه بهتر که نوزاد از این غذای عالی بطور کامل تغذیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تب نوزاد می تواند بدن کودک را با کم آبی روبرو کند اما شیر مادر نه تنها از کم آبی بدن نوزاد پیشگیری می کند، بلکه همه عناصر غذایی لازم را به بدن کودک می رساند. شیر مادر به عنوان بهترین غذای نوزاد نه تنها تب نوزاد را پایین می آورد، بلکه در داخل آن پادتن هایی وجود دارد که برای مقابله با بیماری نوزاد فعالیت می کنند و عوامل بیماری زا را از بین می برند. ضمن اینکه شیر مادر به سادگی قابل هضم است. به هر حال تغذیه با شیر مادر به نوزاد کمک می کند که با تب و بیماری بهتر کنار بیاید و تب و لرز را پشت سر بگذارد.


 
برنج پخته شده، غذای مناسب برای درمان تب نوزاد


مادران می توانند برای پایین آوردن تب نوزاد بالای 11 ماه از برنج پخته شده استفاده کنند. توصیه می شود که برنج را به صورت پوره آماده کنید. اگر به سراغ این غذا می روید یادتان باشد که این غذا را به صورت سرد به کودک ندهید. بهتر است برنج پخته شده را در دمای اتاق قرار دهید و بعد کم کم غذا را داخل دهان کودک بگذارید. پوره برنج به سادگی هضم می شود و در پایین آوردن تب نوزاد موثر است.


سوپ و اثرات آن در کاهش تب نوزاد


سوپ سبزیجات رقیق یکی دیگر از غذاهای مناسب برای درمان تب نوزاد است که سبب پایین آمدن تب نوزاد می شود. وقتی این سوپ را به بدن کودک می رسانید وجود مواد غذایی مناسب خستگی و بی حالی نوزاد را تا حدودی برطرف می کند. بهتر است سبزیجات فصل مانند هویج، کرفس، جعفری، گوجه فرنگی، سیب زمینی و.. را خوب بشویید، آنها را خرد کرده و سپس بپزید. در پایان مراحل پخت کمی نمک و فلفل اضافه کنید. بهتر است بعد از سرد شدن سبزیجات به کمک گوشتکوب برقی همه سبزیجات را با هم مخلوط کرده و بعد این سوپ را کمی گرم و در اختیار کودک قرار دهید.



پوره میوه و سبزیجات برای درمان تب نوزاد


پوره میوه هایی مانند سیب شیرین، موز و هویج از جمله غذاهای مناسب برای درمان تب نوزاد است. از این رو به مادران توصیه می شود که وقتی متوجه بالارفتن درجه حرارت طبیعی بدن نوزاد شدند، برای درمان تب و لرز حتما از این غذاهای مناسب کمک بگیرند و جهت تغذیه کودک پوره ها را در برنامه غذایی قرار دهند.

برای درمان تب نوزاد هرگز در حالت خوابیده به او غذا ندهید  
نکته های مفید برای درمان تب نوزاد


- غذاهای مناسب برای درمان تب نوزاد را در وعده های کم حجم به کودک بدهید و در عوض، تعداد دفعات را بیشتر کنید.


اگر می بینید که نوزاد برای استفاده از شیرمادر بسیار ضعیف و ناتوان است، چاره ای ندارید جز اینکه شیر را بدوشید و با قاشق کوچک به کودک شیر بدهید.

- برای غذا دادن به کودک بیمار صبور باشید و خسته نشوید. باید به دفعات به کودک بی اشتها غذا بدهید و اجازه ندهید که به دلیل بیماری، غذا خوردن را کنار بگذارد.


برای درمان تب نوزاد هرگز در حالت خوابیده به او غذا ندهید. به نوزاد کمک کنید که در حالت نشسته قرار گیرد. می توانید او را روی پاهای خودتان بنشانید.

- اگر کودک غذا را از دهانش بیرون ریخت صبوری به خرج دهید. ده دقیقه منتظر بمانید و بعد دوباره امتحان کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تب شیر مادر خانواده غذاهای مناسب شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳

تین نیوز

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در مورد تحقق شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم از سوی دولت، تسهیل شرایط و بهبود فضای فعالیت هستیم که باید از سوی دولت مردان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی محمدمیرزائیان با بیان اینکه توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، از عوامل جهش تولید است، گفت: جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: دولت باید زیرساخت های لازم را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم کند و یکی از این زیرساخت ها ایجاد کارخانجات تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر به دلیل نزدیکی به نوار ساحلی است که مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه حمل ونقل، رونق فعالیت های در حوزه دریایی و بندری با توجه به ظرفیت های ویژه کشور در این بخش و انتقال تمرکز جمعیتی به سوی سواحل، دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأکید کرد: باید بازارهای صادراتی موثر تعریف شود و بتوانیم سهم خود را در این بازارها داشته باشیم. ضرورت دارد تولیدکنندگان و به ویژه صادرکنندگان برتر را به میدان رقابت اقتصادی بازگردانیم و بتوانیم با فراهم کردن شرایط مورد نیاز، زمینه ساز رونق اقتصاد کشور شویم.

محمدمیرزائیان افزود: یکی از مسائلی که در کنار فعالیت های صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید مدنظر قرار گیرد، رفع چالش تعهد ارزی است، حداقل این تعهد ارزی باید در مورد محصولات کشاورزی برتر شود زیرا شرایط فعالان بخش خصوصی با شرکت های دولتی متفاوت است.

وی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی آمادگی همکاری با دولت در راستای جهش تولید و انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر را دارند، دولت، قوه مققنه و قوه قضائیه نیز باید چالش های موجود را برطرف کند تا فعالان اقتصادی بتوانند به بهترین شکل و بدون دغدغه فعالیت کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند، اگر شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود جهش تولید رقم می خورد و به دنبال آن توسعه اقتصاد دریامحور محقق خواهد شد، زیرا این دو جدای از یکدیگر نیستند و در صورت فراهم بودن شرایط کاملاً به یکدیگر وابسته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • برای سلامتی موهایمان چه غذاهایی بخوریم؟
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند
  • اگر غذایی ۵ ثانیه پس از برخورد به زمین برداشته شود، خوردن آن بی‌خطر است؟
  •  چطور فرزند بزرگتر خود را برای ورود نوزاد تازه متولد شده به خانه آماده کنیم؟
  • مداخله درمانی برای کودک ناشنوا باید در سنین پایین انجام شود