Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:43:11 GMT

استقبال روسیه از توافق دولت افغانستان و طالبان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۷۹۶۹

استقبال روسیه از توافق دولت افغانستان و طالبان

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی گفت: با رضایت یادآور می شویم که گروه های تماس دولت افغانستان و گروه طالبان در مورد تشریفات مذاکرات بین افغان توافق کردند و نمایندگان دو طرف این توافق را اعلام کردند.

وی افزود: متاسفانه اقدام های مقدماتی در این باره سه ماه طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از دولت افغانستان و گروه طالبان می خواهیم همه مراحل برای آغاز مذاکرات بین افغان را به پایان برسانند و به مذاکرات مستقیم برای حل و فصل صلح آمیز مسائل افغانستان بپردازند.

به گزارش ایرنا،  مذاکرات صلح دولت افغانستان و گروه طالبان ۲۲ شهریورماه در دوحه به صورت رسمی آغاز شد. دو طرف به تازگی از نهایی شدن چارچوب مذاکرات خبر می‌دهند و بررسی مشکلات اصلی که رسیدن به توافق صلح خواهد بود، پس از آن آغاز می‌شود.

آمریکا و غرب درباره اقدام های خود در افغانستان گزارش دهند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز یادآورشد که از اعلام تصمیم مقام های آمریکایی تا اقدام مشخص آنها فاصله زیادی وجود دارد. ما از شرکای آمریکایی اطلاعات در این زمینه خواهیم گرفت تا وضعیت روشن شود.  

وی ادامه داد: آمریکا و نیروهای این کشور در افغانستان به اختیار خود حضور ندارند و تحت ماموریت شورای امنیت اقدام می کنند.  

زاخارووا گفت: می خواهیم بدانیم آنها در طول سالهای حضور در افغانستان چکار کردند و بدون مسخره کردن می خواهم بگویم چه موفقیت هایی بدست آوردند چون در آن کشور وضعیت بسیار دشوار است و قربانیان انسانی زیادی چه در بین نظامیان و چه ساکنان غیرنظامی وجود دارد.

وی افزود: چه تعداد جرایم در مدت حضور نیروهای غربی در افغانستان رخ داده و از افکار عمومی پنهان شده است. آنها باید بیایند درباره اقدامات خود گزارش دهند. در شورای امنیت باید رایزنی صورت گیرد و جامعه جهانی که مجوز عملیات در افغانستان داده است حق دارد بداند در این کشور چه کارهایی انجم گرفته است.

برچسب‌ها روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، پس از گذشت ٩ سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره‌ گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان ، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898237

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • گزارش زنده: ایران 0- کویت 0
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس