Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۶.۴درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۵.۶درصد افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد ۷.۵درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) با ثبت ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۶.۹درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی (مدیر) بود به طوری که NAV آن ۷.۵درصد ارتقا یافت.

تنها سقوط ارزش ذاتی صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق واسطه‌گری مالی یکم اختصاص داشت. صندوق «دارا یکم» با افت ۲.۷درصدی NAV مواجه شد اما ۲.۵درصد قیمتش افزایش یافت.

بدون درنظر گرفتن دارا یکم، صندوق «مدیر» را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی هفت درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۴.۷درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۴.۷درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند. به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۷.۱درصد رشد قیمت داشت و  دو درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس (طلا) بیشترین بازدهی (هفت درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد و بیشترین انحراف قیمت را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

آینده نامعلوم پالایش

از نکات قابل توجه بازگشایی دومین صندوق ETF دولتی بود. صندوق پالایش در ابتدا با رشد ۱۹درصدی قیمت بازگشایی شد اما در پایان هفته به بازدهی ۶.۱درصدی بسنده کرد. باید دید آیا سرنوشت دارا یکم برای این صندوق نیز تکرار می‌شود یا بازار جور دیگری با پالایش تا می‌کند؟!

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

پربیننده ترین آخرین اخبار سهام عدالت/ دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود سالیانه اقدام کنند سقوط آزاد ارزش پالایش یکم/ گرفتاری خریداران پالایش یکم در منجلاب ناهماهنگی‌ها ارزش سهام عدالت من (۱۴ آبان ماه) قابل توجه سهامداران «شپنا»/ اخبار انتخابات آمریکا سهامداران «شپنا» را به صف خرید کشاند آغاز فروش بلوکی سهام عدالت/ سود سهام عدالت چگونه واریز می‌شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر مهدی زاده صندوق بورسی صندوق قابل معامله صندوق ETF صندوق قابل معامله در بورس امیر مهدی زاده سهامداران بورسی سهام عدالت سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

سود این نماد مهم خردادماه پرداخت خواهد شد

گاف روابط عمومی آپ | شرکتی با دو مدیرعامل! | وقتی سایت شرکت دیرتر از کدال به روز می شود!

بانک ایران زمین بانکی برای زیان | هر سال بدتر از پارسال!

ورود و خروج سهامداران درصدی ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟

تعطیلی غیر رسمی بورس با چراغ روشن!

آیا کاهش دامنه نوسان به نفع بورس بود؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • قیمت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام شرایط واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟
  • برد شیرین پالایش نفت آبادان مقابل طبیعت تهران