Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:03:19 GMT

حضور دادستان تهران در کانون اصلاح و تربیت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۸۰۲۷

حضور دادستان تهران در کانون اصلاح و تربیت

با حضور دادستان تهران و هیات قضایی همراه، پرونده های مددجویان کانون اصلاح و تربیت مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صبح روز پنج شنبه، علی القاصی مهر، ضمن حضور در کانون اصلاح و تربیت ضمن گفت و گو با مددجویان، دستورات قضایی لازم را به قضات شعبات دادگاه اطفال صادر کرد.


در این بازدید، دادستان تهران بر رسیدگی فوری به پرونده های مددجویان در قالب طرح پایش تاکید نموده‌، اظهار داشت: نوجوانان کانون اصلاح و تربیت بیش از بزرگسالان بایستی تحت معاضدت های قضایی لازم قرار گیرند و حدالامکان از مجازات های جایگزین حبس استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی القاصی مهر با مطلوب ارزیابی نمودن فعالیت های صورت گرفته در کانون اصلاح و تربیت افزود: رسیدگی فوری و هدفمند به وضعیت قضایی مددجویان، حضور مستمر مددکاران اجتماعی و پیگیری علمی مشکلات خانوادگی، اجتماعی، شخصیتی و قضایی آنان می تواند از یک نوجوان معارض قانون شخصی مفید برای جامعه بسازد.

این مقام قضایی خطاب به قضات همراهش تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت قضایی متهمان تحت قرار و بلاتکلیف در سریعترین زمان ممکن انجام گرفته، تا حد امکان از مجازات های جایگزین حبس استفاده شود.

همچنین مدیرکل زندان های استان تهران در این بازدید گفت: اولین مرکزی که طی سال گذشته مورد بازسازی و زیباسازی قرار گرفت، کانون اصلاح و تربیت بود.

سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: به دلیل حساسیت سنی، توجه زیادی به قشر مددجویان این مرکز می شود، زیرا اعتقاد کلی بر این است تربیت صحیح در سن نوجوانی از بروز رفتارهای مجرمانه پیشگیری می نماید.

بنا به این خبر، دادستان تهران و قضات دادگاه اطفال با دو مددجوی دختر که تنها مددجویان کانون اصلاح و تربیت دختران بوده و مددجویان کانون اصلاح و تربیت پسران گفتگو نمودند و تحت پایش و بررسی، احکام قضایی لازم  مرخصی، آزادی یا عفو برای افراد واجد شرایط صادر شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی القاصی علی القاصی مهر کانون اصلاح و تربیت دادستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه ارتش در تهران در حضور رئیس جمهور | تصاویر

دریافت 13 MB دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از رژه یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مراسم روز ارتش ببینید.

کد خبر 845141 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) حضور علی دایی در مراسم ختم همسر سیاستمدار معروف اصلاح‌طلب
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • رژه ارتش در تهران در حضور رئیس جمهور | تصاویر
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان