Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رفیع سلطانزاده  معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: به منظور رفع مشکل روغن خوراکی به عنوان مواد اولیه واحد‌های صنعتی و صنفی مانند واحد‌های کنسرو ماهی، قنادی و رستوران‌ها با هماهنگی ستاد تنظیم بازار کشور میزان سهمیه۴۵۰ تن برای بخش صنعت و افزون‌بر ۹۳۰ تن در حوزه اصناف اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحد‌های صنفی برای جذب روغن خوراکی معرفی و این کالای اساسی در حال جذب و توزیع است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: همچنین برای رفع مشکل بخش صنعت، سهمیه‌های دیگری برای جذب روغن خوراکی در حال پیش‌بینی است که به زودی در اختیار واحد‌های صنعتی قرار خواهد گرفت.

او  تصریح کرد: در ارتباط با توزیع روغن خوراکی در بخش اصناف، تقسیم‌بندی‌های لازم صورت پذیرفته و در تمامی شهرستان‌های سیستان‌وبلوچستان میزان مورد نیاز مصرف، مباشران و عاملان فروش مشخص شده است.

سلطانزاده خاطرنشان کرد: تامین و توزیع روغن خوراکی برای واحد‌های صنعتی از طریق انجمن صنایع غذایی و با هماهنگی معاونت امور صنایع سازمان صمت سیستان‌وبلوچستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن توزیع روغن خوراکی تنظیم بازار سیستان وبلوچستان روغن خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

وی اضافه کرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی اضافه کرد: در سال جاری یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول اغلب در سالنهای سرپوشیده است، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها جهت توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

دیانتی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحد های دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

قارچ سرشار از پروتئین است و مصرف آن باعث تنظیم کلسترول خون، افزایش فعالیت مغز، تقویت معده در هضم غذا و تسهیل در جذب مواد غذایی در بدن می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • سرریز شدن سد‌های جنوب سیستان وبلوچستان
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان