Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در عراق به برخی گزارش ها مبنی بر کاهش شمار دیپلمات های سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، «ماتیو تولر» روز پنجشنبه در یک فایل ویدئویی که سفارت آمریکا در بغداد آن را منتشر کرد؛ گفت: "تعدادی از دوستان عراقی ام با من تماس گرفتند تا نظرم را درباره گزارش های مطبوعاتی که حکایت از آن داشت که سفارت آمریکا شمار کارمندانش در بغداد را کاهش خواهد داد، جویا شوند و به آنها اطمینان دادم که به انجام وظیفه عادی خودم در سفارت ادامه خواهم داد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: "ما با وزیر دارایی عراق درباره حمایت مالی دولت آمریکا و مستشاران آمریکایی از ارتش عراق تماس گرفته ایم و همه آنها به این رابطه مهم متعهد هستند و کاهش موقت کارمندان تاثیری در تعهد این کارمندان فداکار نخواهد داشت".

سفیر آمریکا مدعی شد که "مهمتر از این، دوست دارم به همه دوستان عراقی خودمان بگویم که تعهد ما در قبال عراق و ملت عراق قوی است و همواره اینگونه بوده است و کار مهمی که اینجا در عراق انجام می دهیم، در چارچوب روابط کامل ما از امنیت گرفته تا اقتصاد و از حقوق بشر گرفته تا کمک در زمینه همه گیری کرونا  ادامه دارد".

وی افزود: "در طول فقط یک هفته و به عنوان مثال، با تعدادی از وزیران عراقی ذیربط در موضوع آوارگان داخلی تماس گرفتم و آمریکا بیش از ۳۴۵ میلیون دلار برای تضمین بازگشت امن آنها به مناطق خودشان ارایه کرده است".

مجله «پولتیکو» آمریکا پیشترگزارش داد که دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته حدود نیمی از دیپلمات های سفارت این کشور  در بغداد را خارج کند.
این نشریه افزود: مسوولان آمریکایی که یکی از آنها در وزارت خارجه کار می کند، تاکید کرده است که خارج کردن دیپلمات ها موقت خواهد بود.

یک مسوول وزارت امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در واکنش به انتشار این گزارش های رسانه ای به شبکه آمریکایی «الحره عراق» گفت که وزارت خارجه آمریکا به طور مداوم موقعیت خود در سفارتخانه ها و کنسولگری های جهان را همگام با ماموریت ها و فضای امنیتی محلی و وضعیت بهداشتی و حتی روزهای تعطیلات تنظیم می کند.

وی افزود: "تضمین سلامت کارمندان دولت آمریکا و شهروندان آمریکایی و امنیت تاسیسات ما همچنان در صدر اولویت های ما قرار دارد".

این مسوول وزارت خارجه آمریکا از تایید یا رد اطلاعات مبنی بر خروج دیپلمات ها خودداری کرد و گفت: "ما درباره جزییات هرگونه تعدیل نیرو اظهار نظر نمی کنیم اما به شراکت دیپلماتیک قوی با عراق متعهد باقی می مانیم".

وی در عین حال گفت: «متیو تولر» سفیر آمریکا همچنان در عراق است و سفارتخانه به کار خود در بغداد ادامه می دهد.

به گفته شبکه الحره عراق، یک مسوول بلندپایه عراقی که خواست نامش ذکرنشود، به خبرگزاری فرانسه گفت  که تصمیم کاهش شمار دیپلمات های آمریکایی به سبب نگرانی های امنیتی است.

این در حالی است که شبکه «سی. ان. ان» نیز بامداد پنجشنبه به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که آمریکا از بیم انتقام ایران در آستانه سالگرد ترور سردار سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» شماری از کارمندان سفارت خود در بغداد را به طور موقت خارج می‌کند.

یک مقام آگاه به این شبکه گفت که این تصمیم سه‌شنبه در نشست کمیته هماهنگی سیاستگذاری شورای امنیت ملی آمریکا اتخاذ شد.

به گفته یک منبع دیگر، خروج این کارمندان در آستانه سوم ژانویه (۱۴ دی) انجام خواهد شد.

منابع آگاه اعلام کردند که خروج برخی از کارمندان سفارت آمریکا در بغداد به احتمال تا اواسط ژانویه طول خواهد کشید.

یک مقام دفاعی نیز به «سی. ان. ان» گفت که مسوؤلان ایرانی خواهان انتقام هستند و «قصد عقب نشینی ندارند» اما آمریکا می داند که ایرانی ها عجله ای ندارند و ممکن است که برای ماه های بیشتری برنامه ریزی کنند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان الانبار عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت قطره چکانی اعلام کرد که ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس سبب شد که نمایندگان مردم عراق در پارلمان مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم این کشور علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سفارت آمریکا سفیر آمریکا دیپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دیدار محمدحسن حبیب‌اله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارایه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاری‌های دو‌جانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌های لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • سفیر سابق بریتانیا: چرت نگویید! سفارت ایران در دمشق فرقی با سفارت آمریکا و بریتانیا نداشته