Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@11:17:11 GMT

تکلهای بی‌صدا و ناپیدای تیم محمود فکری

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۸۵۴۶

 به گزارش جام نیوز، یکم- استقلال تیم خشنی نشده و بازی قلدرانه‌ای را هنوز پیاده نمی‌کند! یعنی گروه خونی استقلال با این نوع بازی، جور در نمی‌آید! و بازی تکنیکی را هم دنبال نمی‌کند! محمود فکری، فکر دیگری باید بکند! والا میان آنچه در هنگامه بازی در زمین رخ می‌دهد و آنچه دلخواه تیم است، یک فضا و فاصله‌ای پدید می‌آید که عمیق‌تر است از فاصله امروزی! و استقلال مجبور می‌شود به بسنده کردن به شکلی از بازی غیراختیاری که دارای مزایای چندگانه «خودبخودی»اش هم نمی‌توان دانست! یک جور بازی سر به هوا و شلخت‌هوار تصادفی که در خلق حوادث و لحظه‌های تصادفی هم صاحب اراده تاکتیکی تعیین‌کنندهای نمی‌تواند بود!

 

نه گفتن دارد و نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

پرسپولیس را یک تیم «توپ‌دار» دیدیم! آن هم برابر حریفی که حرفی نداشت! نه برای چشم گفتن و نه برای نه گفتن! شهرخودرو در حال واپس زدن است! رحمتی را در متن بازی‌های شهرخودرو نمی‌بینیم! نه در متن و نه در حاشیه! سید را تکانی باید! سید کجایی؟ جای تو وسط زمین است نه در میان تماشاچیان که خود تماشایی‌اند!

 

فوتبال و اساسنامه جدیدش

دوم- دوستان حاضر در نشست مجمع عمومی فوتبال، اینک کجایند؟ جایی که از نظر فیزیکی در آن به سر می‌برند، چندان مهم نیست! حضرات گرانقدر «گران‌سنگ» حالا در چه‌کارند؟ یعنی چه‌کاره‌اند؟ و یعنی خودشان خودشان را چه‌کاره می‌پندارند؟

یعنی مأموریت تمام شد؟ وظیفه‌ای برعهده اینان نیست؟ مجمع عمومی را می‌گوییم و سؤال می‌کنیم:...  هرچه استاد ازل گفت بگو گفتیم و باز هم هرچه را باز بگویند، خواهیم گفت؟ هیچی به هیچی؟ همان آش و همان کاسه؟ تکرار افکار قدیمی فاقد هسته‌های فکری؟ تکرار بیفکری‌های ریشه‌دار؟ و آیا اتفاقی هم قرار است با این بیحالی رخ هم بدهد؟ و آیا مگر ممکن است با این سکون و سکوت و جا خوش کردن‌ها اتفاقی هم بیفتد؟ چرا؟ برای چه؟ در کدام راستا؟ نه، حرکتی تا نباشد، برکتی هم نیست! حتی از سوی خدای متعال! که مقدم بر هر چیز و همه چیز، حرکت باید!

یک عمر ما را به «مدرسه راه ندادند» صدای‌مان در نیامد! یک عمر دیگر هم بی‌صدا، بی‌هیاهو، بی‌طلب، مثل «پسر»های خوب زبان به دندان می‌گزیم که یعنی همین! وقت سخن نیست! باورت نشود! باورمان نشود! همان در و همان پاشنه! اما نه! فوتبال ایران، طعم طلب کردن و طالب بودن را در لیگ آسیا چشید! پرسپولیس و رهاوردش بیش از یک برد و دو برد بود!

 

قدم به قدم تا فینال آسیا

سوم- و اما پرسپولیس و گل‌های دیرهنگامش! و نیز یحیی و برد همه‌جانبه‌اش! می‌گویند «مرغی که انجیر می‌خوره، نوکش کجه»! و این عیناً می‌خورد و قالب می‌گیرد با تیم یحیی گل‌محمدی! یحیی، قادر است تیمش را به اشکال متفاوت وارد بازی کند! بازی کردن و در بازی شریک و سهیم بودن!

مقابل شهرخودرو، بهترین بازی را از عالیشاه دیدیم، ولی بهترین بازی‌گیری و قابلترین «بازی درآری» کار خود یحیی بود که توانست از تمام تیمش، تیم بهتری بسازد! یحیی می‌داند چگونه باید انجیر بچیند و رسیده‌ترین انجیرها را چه موقع بخورد! بازی را از عالیشاه به دوش نوراللهی و سپس امیری منتقل کردن هم نشانه دیگری است از کاربلدی یک مربی ساکت و صبور! پرسپولیس بلد است چگونه و چرا، باید داد هم بزند!

 

حقیقی و ماشین‌سازی

چهارم- آلومینیوم اراک کار را بر فولاد اهواز سخت گرفت! نکونام با هرچه داشت به میدان آمد و کاری از پیش نبرد! چرا؟ کاری از پیش برد، بازنده نشد! این تیم اراک، یقه همه را خواهد گرفت! این خط و این هم نشان!

گلگهر هم به دیداری سخت تن داد تا با یک پنالتی دیرهنگام برنده شود! ماشین‌سازی هم بلد است یقه‌گیری کند! برای حفظ صدرنشینی و برای بردن یک تیم ته جدولی -که شخصیت ته جدولی‌ها را ندارد- کاری نماند که نکرد! ماشین‌سازی سال 99، ارادی‌ترین و بجنگ‌ترین ماشین‌سازی سال‌های اخیر است! «بیاتلو» فقط باید یک نکته دیگر را هم مراعات کند: سختگیرانه بازی کردن معادل دستپاچه و خودباخته بازی کردن نیست! فشار آری، ترس و از خودباختگی نه! تیم دوم شهر تبریز، مزایایی دارد که تراکتور هم ندارد! مثل خستگی‌ناپذیری! مثل جنگ 90 و چند دقیقه‌ای! مقابل ماشین‌سازی، حقیقی دروازه گلگهر را چندبار خرید! 

خبر ورزشی 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فکری بازیکن محمود فکری استقلال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • هدایت تراکتور کادوی تولد 50 سالگی!
  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد