Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@22:09:24 GMT

احضار «ایوانکا ترامپ» در ارتباط با پرونده فساد مالی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۸۶۶۵

احضار «ایوانکا ترامپ» در ارتباط با پرونده فساد مالی

به گزارش فارس، دفتر دادستان کل ناحیه کلمبیا در آمریکا، «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور این کشور را روز سه‌شنبه برای ارائه توضیح درباره یک پرونده فساد مالی فراخوانده است.

پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز» روز پنجشنبه نوشت، «کارل رِیسین» دادستان کل ناحیه کلمبیا در جزئیات پرونده‌ای نوشته، از دختر و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مورد تخلفات مالی توضیح خواسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پرونده که ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ (دی ماه ۹۸) تشکیل شده آمده است، ترامپ از وجوه دریافتی از صندوق‌های غیر انتفاعی برای مصارف شخصی استفاده کرده است.

ریسین معتقد است کمیته تحلیف ترامپ در هفته اول آغاز به کار وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا در ابتدای سال ۲۰۱۷، بیش از یک میلیون دلار از کمک مالی جمع‌آوری شده را به «هتل بین‌المللی ترامپ» در واشنگتن، منتقل کرده است.

طبق این پرونده تنها در یک مورد، عصر روز تحلیف ترامپ (۲۰ ژانویه ۲۰۱۷)، سیصد هزار دلار برای برگزاری یک مهمانی با حضور سه فرزند ارشد رئیس جمهور آمریکا، پرداخت شده است.

تا کنون علاوه بر ایوانکا، «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهور آمریکا نیز احضاریه دریافت کرده و «توماس باراک جونیور» رئیس کمیته تحلیف نیز ماه گذشته برای ارائه توضیح احضار شده است.

به گفته ریسین، طبق قوانین این ناحیه قضایی، وجوه صندوق‌های غیر انتفاعی باید صرف جامعه شود و دریافت آن‌ از سوی اشخاص و شرکت‌ها تخلف محسوب می‌شود.

کمیته تحلیف ترامپ به خاطر دریافت و صرف مبلغ بی‌سابقه ۱۰۷ میلیون دلار برای برپایی جشن‌هایی به مناسبت پیروزی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶، همچنان زیر ذره‌بین است.

علاوه بر پرونده فوق، دو پرونده تحت بررسی دادستانی ایالت نیویورک حاکی از این است که ترامپ درآمد مشمول مالیات خود را از طریق پرداخت حق مشاوره‌های غیرمعمول به دخترش کاهش داده است. ایوانکا ترامپ در حالی این مبالغ هنگفت را تحت پوشش یک شرکت دیگر دریافت کرد که هم‌زمان، از مقامات اجرایی سازمان ترامپ بود.

چندین منبع آگاه به شبکه «ان بی سی نیوز» اعلام کرده‌اند که ترامپ با مشاوران خود درباره احتمال صدور حکم عفو برای اعضای خانواده، مشاوران و دستیاران نزدیک خود بحث و گفت‌وگوهایی صورت داده است.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل/ کیفرخواست صادر شد
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند