Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد و گفت که این گونه اقدامات برای صلح در منطقه غرب آسیا خطرناک است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «حسن روحانی»، همتای ایرانی خود، ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان طی این تماس تلفنی گفت: «ترور فخری زاده صلح در منطقه را هدف قرار داده است و من مطمئن هستم که آرزوهای طرف‌های جنایت‌کار که به دنبال برهم‌زدن ثبات و امنیت در منطقه هستند، بار دیگر محقق نخواهد شد».

بر اساس این گزارش دو طرف طی این گفت‌وگو درباره گام‌های ایران و ترکیه در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کردند.

رئیس جمهور ترکیه به توافق آتش بس در قره‌باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره رد و گفت: «مناقشه قره باغ وارد مرحله جدیدی شده است و باید از هرگونه اقداماتی که یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را تهدید می‌کند، پرهیز شود».

او گفت که توافق مذکور در قره‌باغ مهم بوده و امنیت و صلح در این منطقه فرصت‌های جدیدی دارد که به نفع همه کشورهای منطقه از جمله ارمنستان است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان ماه گذشته با وساطت روسیه بر سر پایان جنگ در منطقه قره باغ کوهستانی و واگذاری این منطقه از سوی ارمنستان به جمهوری آذربایجان و استقرار نیروهای پاسدار صلح روس در این منزقه به توافق رسیدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوغان حسن روحانی ترور فخری زاده دانشمند هسته ای جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در منطقه است

به گزارش همشهری آنلاین، رجب طیب اردوغان گفت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل و سران این رژیم تنها مقصران تنش‌های اخیر در خاورمیانه هستند.

جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در عملیاتی موسوم به «وعده صادق» ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل شلیک کرد.

این عملیات برای تنبیه رژیم اسرائیل به دلیل حمله موشکی این رژیم به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز ۱۳ فروردین‌ماه انجام شد. در آن حمله ۷ نفر به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اقدام نظامی ایران ذیل بند ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع صورت گرفته است.

اردوغان همچنین گفت که نتانیاهو به دنبال ایجاد یک جنگ منطقه‌ای است. او همچنین گفت نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش است برای ماندن در قدرت جنگ در غزه را طولانی کند.

انتقادها از نتانیاهو بعد از عملیات ۷ اکتبر موسوم به «طوفان‌الاقصی» و جنگی که او در غزه آغاز کرد به شدت بالا گرفته است.

اردوغان از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در سوریه به عنوان آخرین مورد از تنش‌آفرینی‌های اسرائیل یاد کرد و گفت کشورهایی که در جنگ غزه ساکت بودند در این اتفاق به حمایت از اسرائیل پرداختند.

کد خبر 845041 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز