Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@17:12:30 GMT

تایوان ساخت زیردریایی جدید را کلید زد+عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۸۷۰۹

تایوان ساخت زیردریایی جدید را کلید زد+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، در مراسمی که با حضور رییس جمهور ، وزیر دفاع و مقامات رده بالای تایوانی برگزار شد ساخت اولین زیردریایی بومی تایوان در شرکت کشتی سازی CSBC این کشور آغاز شد. این زیردریایی که در حال حاضر به اسم طرح زیردریایی دفاعی بومی (IDS) شناخته می شود تلاشی پس از سالها سعی ناموفق در خرید زیردریایی از منابع خارجی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی دریایی تایوان در حال حاضر به صورت رسمی دارای 4 فروند زیردریایی است که 2 فروند از آنها مدل های بسیار قدیمی مربوط به طراحی زمان جنگ جهانی دوم هستند و عملا از رده خارج محسوب می شوند و 2 مدل ساخت هلند که در این کشور به اسم کلاس Chien Lung شناخته می شوند. این زیردریایی ها در دهه 1980 میلادی ساخته شده و حداقل یک بار به صورت سنگین تحت ارتقاء قرار گرفته اند.  
تایوان در سالهای اخیر تلاش های زیادی برای خرید زیردریایی از منابع اروپایی و آمریکا داشت که به دلایل مختلف عمدتا سیاسی و عدم تمایل ناراضی کردن چین توسط کشورهای غربی این تلاش به جایی نرسید. حالا این کشور تلاش را به صورت داخلی برای ساخت زیردریایی بومی آغاز کرده است و به نظر می رسد قصد دارد تا 4 فروند زیردریایی را تولید کند.     آمریکا موافقت کرده است که برخی از سیستم های مورد نیاز مثل سونار و سیستم کنترل رزمی  برای این توسعه این شناورهای زیر سطحی را در اختیار تایپه قرار داده و ظاهرا تعدادی از مهندسان ژاپنی نیز به تایوان در این امر کمک خواهند کرد. مدل نمایش درامد از زیردریایی جدید شبیه زیردریایی های کلاس Chien Lung است و به نظر از باتری های لیتیومی نیز استفاده خواهد کرد. تسلیحات این زیردریایی ها اژدر سری MK-48 Mod 6 و موشک زیردریایی پرتاب هارپون خواهد بود. تایوان امیدوار است اولین زیردریایی در سال 2025 میلادی تحویل نیروی دریایی این کشور بشود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تایوان زیردریایی کشتی هلند اژدر موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیرو‌های توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی و اعتراض به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی بر رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای نظارت و آنها را هدایت کرد.

نیرو‌های کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین کرده و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کره شمالی شهریور ماه گذشته یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد. این اقدام «هشداری» به آمریکا پس از استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی این کشور در منطقه بود.

کره شمالی سال گذشته در مراسمی با حضور کیم جونگ اون از یک زیردریایی تاکتیکی هسته‌ای جدید رونمایی کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: این اولین زیردریایی کره شمالی است که قابلیت حمل تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای را دارد و برای آزمایش‌های دریایی آماده است.

رهبر کره شمالی اخیرا تاکید کرد که اوضاع بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده بود.

وی در بازدید از «دانشگاه و نظامی کیم جونگ ایل» گفت، اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزار‌ها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن