Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:03:45 GMT

پست رئیس مجلس به مناسبت روز جهانی معلولان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۸۸۳۸

پست رئیس مجلس به مناسبت روز جهانی معلولان

محمدباقر قالیباف، رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مناسبت سیزده آذر، روز جهانی گرامی‌داشت افراد دارای معلولیت، تصویری را در صفحه مجازی خود به اشتراک گذاشته و در ارتباط با همین موضوع نوشته است:

"سیزده آذر ماه روز جهانی گرامی‌داشت افراد دارای معلولیت است، قشری از جامعه که با داشتن شرایط خاص توانسته‌اند با تلاش فراوان بر محدودیت ها پیروز شوند و جزو افراد موفق جامعه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنده به عنوان فردی که دغدغۀ شخصی در این حوزه دارم همیشه سعی کردم کنار این عزیزان در بخش های توانمندسازی، حمل و نقل ، مناسب سازی شهر و خدمات رفاهی باشم و هم اکنون درجایگاه نمایندگی مردم نیز امیدوارم بتوانم در بحث های نظارت بر قانون جامع حمایت از حقوق معلولین با کمک متخصصین و همکارانم پیگیر مسائل شغلی، معیشتی، حمل و نقل، توانبخشی ، بهداشتی و درمانی این بزرگواران نقش‌آفرینی کنم.

ما در مجلس معتقدیم، عزیزان توان‌یاب بیش از هر چیز به حمایت قانونی نیازمندند و باید راه برای پرورش استعدادها و حضور فعالانۀ این عزیزان در همۀ عرصه‌های جامعه فراهم ساخت. ⁣⁣امیدوارم مجلس با مشارکت فعالان پرتلاش حوزۀ توانمندسازی معلولین بتواند گامی برای احقاق حقوق مسلم این عزیزان در جامعه بردارد.⁣

عکس در نخستین دورۀ جشنوارۀ ملی هنری همام، ویژۀ هنرمندان توان‌یاب سراسر کشور"

منبع: فردا

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس روز جهانی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند

نماینده چابهار از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها انتقاد کرد.

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب، گفت:  حجاب و عفاف را یکی دانستن اشتباه است چه بسیار افرادی که از نظر ما حجاب لازم را ندارند ولی به لحاظ عفت و پاکدامنی کاملا با عفت هستند.

وی اظهار کرد: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم. در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع کنیم. اخیرا هم دفتر مقام معظم رهبری به این روش و‌مدل تذکر دادند. 

 سعیدی تصریح کرد: کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است و حجاب هم واجب شرعی است. البته در کنار این واجب، واجب های مهم دیگری هم داریم که اثر رسوخشان را در سیستم اجرایی نمی بینیم. آیا واقعا این بانکداری ما اسلامی است؟ آیا کودکان کار،  تورم لجام گسیخته و کاهش ارزش پول ملی و نحیف شدن سفره های مردم  مهمتر از  بگیر و ببندهای بحث حجاب نیست.

سعیدی تصریح کرد: اقتصاد را مدیریت کردن مقداری تخصص و تدبیر می خواهد. به جای اینکه به اصل موضوع بچسبند و اقتصاد را مدیریت کنند آمدند وارد مواردی شدند که با این روش‌ها مطلقا به مطلوب نمی رسند. در بحث عفاف و حجاب باید نهادهای فرهنگی که میلیاردها تومان اعتبار می گیرند پاسخگو باشند که ما به اینجا نمی رسیدیم.  

وی خاطر نشان کرد:  این مدل رفتار در بحث حجاب هر روزی اجرایی می شد ایراد دارد ولی اینکه اجرای آن با روزی که اقتدار ملی ایران نشان داده شد کج سلیقگی محض بود. برخی وقتها بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • گسترش خدمات بهداشتی سطح یک در کیش
  • آخرین مهلت ثبت نام آزمون استخدامی معلولان ۱۴۰۳ + سایت و افراد مجاز برای شرکت در آزمون