Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف امشب در گفتگوی زنده تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه اول سیما در حال پخش است ضمن تسلیت شهادت شهید فخری زاده، گفت: همچنین متاسفانه شاهد آبگیری و سیل در استان خوزستان هستیم که انشاءالله نیروهای دولتی و مردمی کمک کنند تا هر چه سریعتر این مشکل حل و فصل شود.

با گرانی ها آشنا هستیم

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه شما تا چه حد از گرانی ها خبر دارید، افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم نباید دغدغه ای جز دغدغه مردم داشته باشیم و با گرانی ها آشنا هستیم و در نظارت‌های میدانی خود شاهد این موضوع بودیم و با این دغدغه مردم آشنا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم به طور جدی در این بخش گله‌مند هستند، تصریح کرد: در یکی از بازدیدها دیدم که پشت نانوایی نوشته شده بود که نان نسیه داده نمی شود و بنده تعجب کردم و صحبت کردم و فهمیدم کارگران روزمزدی هستند که بعضی اوقات کار ندارند و برای خرید نان هم دچار مشکل هستند.

قالیباف افزود: مشکلات مردم بسیار زیاد است و از تهیه نان که ساده ترین موضوع است تا دیگر اقلام اساسی چون مرغ مشکل دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس چه اقداماتی انجام داده تا جلوی گرانی‌ها را بگیرد؟، گفت: زمانی که شرایط تحریم و کرونا را نداشتیم مردم پذیرفته بودند که نزدیک به ایام عید، تورم ۲۰ تا ۲۵ درصدی خواهیم داشت و این موضوع برای مردم امری طبیعی بود و سالی یکبار انتظار آن را می کشیدند اما علت ناراحتی فعلی مردم این است که الان آنان شاهد گرانی های چند باره در سال و عدم ثبات در قیمت‌ها هستند.

بودجه ۱۴۰۰ شامل کسری بودجه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مسئله به کسری بودجه بازمی‌گردد، گفت:  حتی در بودجه‌ای که اخیر [بودجه ۱۴۰۰] به مجلس ارائه شد نیز شامل کسری بودجه هستیم.  

قالیباف تاکید کرد: همچنین ما در شبکه تهیه تامین و توزیع کشور دچار مشکلات جدی هستیم و این شبکه درست نیست که به دلیل سوء مدیریت است و ما در نظارت ها دچار مشکل هستیم.

وی تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی باید برای تهیه کالاهای اساسی اختصاص داده شود و در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۴ میلیارد دلار به اقلام اساسی ارز دولتی داده شد اما امروز قیمت مرغ گران شده و مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.

مجلس وارد حیطه کار دولت نمی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کار اجرایی دست مجلس شورای اسلامی نیست و تاکید ما این است که مجلس نباید به جای دولت کار اجرایی انجام دهد و اصلاً مجلس وارد حیطه کار دولت نمی شود.

قالیباف تاکید کرد: قانونگذاری حق قانونی ما است و وظیفه ما قانون‌گذاری و سیاستگذاری است و سیاست‌های کلان را هم باید در قانونگذاری خود مورد توجه قرار دهیم و تصویب قانون و ریل‌گذاری کار مجلس است اما در اجرا نباید دخالت کنیم و تاکید بنده هم همواره روی این مسئله است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 5087010 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها محسن فخری زاده صحن مجلس مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها لایحه بودجه ۱۴۰۰ حجت الاسلام حسن روحانی برجام اسحاق جهانگیری هیئت دولت شورای نگهبان پروتکل الحاقی نمایندگان مجلس ترور دانشمندان هسته ای مجلس شورای اسلامی کسری بودجه گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید