Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی جدید درباره اینکه « جو بایدن »، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بتواند بهبودی در رابطه آمریکا با ایران ایجاد کند ابراز تردیده کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی «اکونومیست/یوگاو» نشان می‌دهد تنها ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که جو بایدن قادر خواهد بود رابطه با ایران را بهتر کند. 

در مقابل ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که رابطه آمریکا با ایران در وضعیت فعلی باقی خواهد ماند و یا از این بدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ درصد گفته‌اند که اطمینانی در خصوص اینکه رابطه دو کشور چه خواهد شد ندارند. 

طبق نتایج نظرسنجی اکونومیست/یوگاو، ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که رابطه آمریکا با ایران در دوران ریاست‌جمهوری بایدن بدتر خواهد شد. ۱۷ درصد گفته‌اند که هیچ تغییری در وضعیت  روابط دو طرف حاصل نخواهد شد. 

موسسه «یوگاو» در توضیح درباره روش‌شناسی این تحقیق گفته این نظرسنجی در میان ۱۵۰۰ آزمودنی که معرف جامعه آمریکا بوده‌اند انجام شده است. حاشیه خطای نظرسنجی ۳.۲ درصد برای کل نمونه بوده است. 

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در مصاحبه‌ای روز گذشته شرط و شروط جدیدی برای بازگشت به برجام مشخص کرده بود.  بایدن در آن مصاحبه با نیویورک‌تایمز علی‌رغم بیان اینکه هنوز بر سر موضع خود درباره بازگشت به برجام ایستاده گفت قصد دارد وارد «مذاکرات تکمیلی»، در خصوص طولانی کردن محدودیت‌های ایران ذیل برجام شود. 

بایدن در پاسخ به این سئوال که آیا موضعش درباره برجام هنوز همان موضع مطرح‌شده در یادداشت چند هفته قبلش در وبگاه «سی‌ان‌ان» است یا خیر گفت: «کار دشوار خواهد بود ولی بله».

او، قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در یادداشتی در سی‌ان‌ان نوشته بود چنانچه ایران به پایبندی به تعهداتش برگردد، آمریکا نیز به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت. 

بایدن، علی‌رغم این در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفت: «ما از طریق مشورت با متحدان و شرکای خود، وارد مذاکرات و توافقات تکمیلی برای طولانی کردن محدودیت‌های هسته‌ای ایران خواهیم شد و همچنین به برنامه موشکی ایران نیز خواهیم پرداخت».

بسیاری از کارشناسان روابط بین‌الملل معتقدند که دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، علی‌رغم پاره‌ای اختلافات بر سر تاکتیک‌ها با یکدیگر، اختلاف راهبردی در خصوص ایران ندارند.

طبق این دیدگاه، هدف نهایی هر دو حزب محدود کردن مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است، اما هر یک از آنها در برخی برهه‌ها از تاکتیک‌های متفاوتی برای دسترسی به این هدف استفاده کرده‌اند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا رابطه آمریکا با ایران ایران ایران جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا رابطه آمریکا با ایران خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!

به گزارش خبرآنلاین محافظه‌کاران این گاف و لغزش‌های زبانی دیگر از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را اثباتی دیگر بر این مساله می‌دانند که بایدن ۸۱ ساله برای اداره امور کشورش مناسب نیست.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بایدن در جریان سخنرانی در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا درحالیکه از رای‌دهندگان آمریکایی می‌پرسید که آیا به او در انتخابات نوامبر رای می‌دهند یا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، یک سری واژگان را به کار برد که به واکنش حضار انجامید.

به نقل از ایسنا او گفت: «آیا آماده‌اید تا اتحاد را به جای تفرقه انتخاب کنید؟ شرافت را به جای ویرانی؟ حقیقت را به جای دروغ‌ها؟ آزادی را به جای دموکراسی؟ اینجا آمریکاست.»

وقتی بایدن از عبارت «آزادی به جای دموکراسی» استفاده کرد، با خنده حضار روبرو شد و اینفلوئنسرها و کارشناسان محافظه‌کار به آن واکنش نشان دادند.

یکی از این کارشناسان محافظه‌کار در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «وقتی مردم نگران کاهش قدرت ادراک رونالد ریگان در پایان دور دوم ریاست جمهوری او بودند، اصلا شبیه به الان بایدن نبود. به آینه نگاه کنید و صادقانه از خود بپرسید آیا این همانی است که شما می‌خواهید برای چهار سال دیگر مسئول امنیت، اقتصاد و کشور ما کنید؟»

بایدن مدت‌هاست که بابت این گاف‌ها، خطاهای زبانی و عدم تمرکزش معروف است، به طوری که در سخنرانی کارزار ۲۰۱۹ اعلام کرد: «ما اتحاد را به جای تفرقه انتخاب می‌کنیم. ما علم را به جای تخیل انتخاب می‌کنیم. ما راستی را به جای حقیقت انتخاب می‌کنیم.»

جمهوری‌خواهان آمریکایی تاکید دارند که قدرت ادراک بایدن در حال زوال است و این زوال، در سه سال حضورش در کاخ سفید سرعت پیدا کرده است. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از بایدن درحالیکه دارد با افرادی خیالی دست می‌دهد، وقتی بیرون است، گم شده یا به خبرنگاران می‌گوید که با سران کشورهایی که مدت‌هاست درگذشته‌اند، دیدار داشته، نشان‌دهنده زوال عقل اوست.

فوریه ۲۰۲۴ بود که رابرت هور، دادستان وزارت دادگستری آمریکا به این نتیجه رسید که بایدن را در سوءمدیریت اسناد محرمانه متهم نکند و در گزارشی نوشت که بایدن از نوعی زوال عقل رنج می‌برد و برای آنکه یک جرم را مرتکب شود، فاقد «اراده» است. در نظرسنجی ماه گذشته آسوشیتدپرس مشخص شد که شش نفر از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی نسبت به ظرفیت ذهنی بایدن برای اداره امور کشورشان تردید دارند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898185

دیگر خبرها

  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد