Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، رضا چمن در دیدار با فرمانده سپاه استان سمنان با تقدیر از تعامل، همدلی و کمک مجموعه سپاه و بسیج به کادر درمان بیان کرد: در این مدت، آسیب‌ها را شناسایی کرده‌ایم و درس‌آموخته‌هایی داریم؛ امروز آنچه مهم بوده، آسیب‌شناسی منطقه‌ای کرونا است.

او گفت: ۸۰ درصد همه‌گیری در بیماری‌های زمینه‌ای و کهن‌سالی، تمرکز جمعیت و ارتباطات با مناطق هم‌جوار، اجتماعات آیینی و ازدحام و تراکم و تجمع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای باید مراقبت فراوان شوند و در بحث آسیب‌شناسی انتقال ویروس، ۱۰۲ هزار تماس خانوادگی و شغلی را برای بیش از چهار هزار بیمار کرونایی شهرستان‌های شاهرود و میامی بررسی کرده‌ایم.

چمن با بیان اینکه از شکل‌گیری کانون‌های خانوادگی و دورهمی‌ها باید جلوگیری کرد؛ چراکه ابتلای کرونا خوشه‌ای است، گفت: بسیج جامعه پزشکی، سپاه و بسیج یاران ما در مقابله با کرونا هستند و در حوزه فرهنگ‌سازی در فضای مجازی هم کارهای خوبی شده است.

او با بیان اینکه سبک زندگی برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تغییر سبک رفتاری در جامعه و خانواده‌ها باید انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر اینکه مراقبت در منزل بیمارانی که شناسایی می‌شوند، نیاز است تا ویروس در نطفه مهار و خنثی شود، اظهار کرد: نقاهتگاه برای مراقبت و جداسازی افراد مبتلا از خانواده آنها ایجاد و هماهنگی شده تا افراد مشکوک کهن‌سال و دارای بیماری زمینه‌ای در منزل ویزیت شوند تا اگر علائم حتمی کرونایی است، مورد نظارت قرار گیرد و مراجعات آنها در جامعه قطع شود.

در این نشست که معاون بهداشت و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود، مسؤول بسیج جامعه پزشکی و سازندگی و رسانه نیز حضور داشتند، با اهدای هدیه‌ای به ریاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، از زحمات کادر درمانی و پزشکی شهرستان شاهرود تجلیل شد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود سبک زندگی استان سمنان رضا چمن فرمانده سپاه استان سمنان بیمار کرونایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بسیج جامعه پزشکی سپاه و بسیج بسیج جامعه پزشکی سپاه و بسیج دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر سید محمدرضا آقائی میبدی در نشست با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد، ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت کاملا داوطلبانه به اهدای خون پرداخته تا مجروحین و بیماران را یاری کنند. 

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس آمار اهدای خون بانوان بسیار بالا بود که لازم است با فرهنگ سازی برای بانوان دوباره مشارکت آنان در این امر مهم جلب شود. 

مدیرکل انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران از لحاظ علمی و فنی جز ۵ کشور برتر دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: استان یزد نیز دومین استان اهداکننده خون مستمر در کشور است و بیش از ۶۴ درصد اهداکنندگان یزد سالی دو مرتبه خون اهدا می‌کنند. 

وی از کارکنان سازمان اهدای خون به عنوان سربازان گمنام نظام سلامت یاد کرد که خدمات خود را با دانش و فناوری به روز انجام می‌دهند. 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این نشست ضمن قدردانی و تشکر و خداقوت به پرسنل انتقال خون یزد گفت: اهداکنندگان خون برای نجات جان دیگران بدون هیچ گونه چشمداشتی به اهدای خون می‌پردازند. فعالیت پرسنل انتقال خون و همچنین شهروندان اهداکننده خون نیز برکات و خیرات فردی و اجتماعی دارد. 

سردار حسین زارع کمالی تصریح کرد: سپاه الغدیر و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد همیشه در اهدای خون پیشرو بوده و هر جا احساس نیاز باشد در همکاری با سازمان انتقال خون، بسیج و سپاه برای خدمتگزاری به مردم در صحنه هستند.

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد