Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@04:11:52 GMT

گزینه احتمالی بایدن برای ریاست سازمان سیا

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۱۳۴

گزینه احتمالی بایدن برای ریاست سازمان سیا

برخی منابع آگاه خبر داده‌اند که « جو بایدن »، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قصد دارد بار دیگر هدایت سازمان سیا را به «دیوید کوهن»، رئیس سازمان سیا در دولت باراک اوباما ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور بسپارد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، بایدن در این خصوص تصمیم نهایی را نگرفته و انتخاب کوهن برای این سمت، تا بخشی به افرادی که قصد دارد برای هدایت پنتاگون (وزارت دفاع) و دیگر وزارتخانه‌های دولتش انتخاب کند بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود برخی مشاوران ارشد بایدن گفته‌اند که وی به دیوید کوهن علاقه دارد و «آوریل هاینز» که قرار است به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا انتخاب شود نیز از این گزینه احتمالی حمایت می‌کند.

کوهن علاوه بر ریاست سازمان سیا، یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز بود که بر تحریم‌های اقتصادی این وزارتخانه علیه روسیه، ایران و به گفته آنها سازمان‌های تروریستی نظارت داشته است.

در طول دوره اوباما از جمله اوایل دوره ریاست‌جمهوری وی، روابط میان دفتر رئیس اطلاعات ملی و سازمان سیا پرتنش شد.

بر اساس گفته این منابع آگاه همکاری آسان میان هاینز و رئیس سیا اولویت دولت جدید آمریکاست و انتخاب کوهن احتمالاً اختلافات را به حداقل می‌رساند.

کوهن که به عنوان معاون سازمان سیا جانشین هاینز در دولت اوباما شده بود، در کمیته معاونان شورای امنیت ملی آمریکا از نزدیک با وی یکدیگر همکاری داشته‌ است.

بایدن تا به حال رسماً چند نفر از اعضای کابینه‌اش را مشخص کرده است. او روز دوشنبه اعلام کرد «آنتونی بلینکن»، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی سمت وزیر خارجه معرفی کرده است.

علاوه بر این، «جان کری»، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و «لیندا توماس گرینفیلد»، از دستیاران سابق هیلاری کلینتون را به ترتیب به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور تغییرات اقلیمی، نماینده آمریکا در سازمان ملل و مدیر اطلاعات ملی آمریکا معرفی شده‌اند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جو بایدن سازمان سیا باراک اوباما پنتاگون پنتاگون سازمان سیا باراک اوباما جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا سازمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد

مقامات رژیم اسرائیل از اقدام کنگره آمریکا در تصویب کمک‌های مالی و نظامی به این رژیم در بحبوحه جنگ علیه غزه تشکر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، استحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل بعد از تصویب کمک مالی دولت بایدن به این رژیم در بحبوحه جنگ علیه غزه، از آمریکا تشکر ویژه کرد و گفت که ما در برابر کسانی که ارزش‌های مشترک ما را تهدید می‌کنند، متحد خواهیم بود.

اسرائیل کاتص، وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز به نوبه خود از کنگره آمریکا بابت تصویب طرح کمک نظامی به اسرائیل با اکثریت آراء تشکر کرد.

بامداد امروز چهارشنبه، مجلس سنای آمریکا بعد از چهار روز پس از تصویب بسته حمایتی 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس نمایندگان این کشور، آن را تصویب کرد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت که نمایندگان سنا، این لایحه را برای تأیید نهایی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌کنند. جو بایدن پیش از این گفته بود که بلافاصله پس از تصویب این بسته حمایتی، آن را امضا خواهد کرد.

از میان این 95 میلیارد دلار، بیش از 60 میلیارد دلار سهم اوکراین خواهد بود و حدود 26 میلیارد دلار نیز به رژیم اسرائیل اختصاص می‌یابد؛ 8 میلیارد دلار نیز به تایوان می‌رسد.

از 26 میلیارد متعلق به اسرائیل  است 17 میلیارد آن به صورت کمک‌های نظامی خواهد بود.

تصویب کمک 95 میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه کمیته فنی