Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانعیان قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در امور کارآفرینی و اشتغال از راه اندازی سامانه ارتباط دانشجویان و مشاغل برای نخستین بار در یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدتقی قانعیان در گفتگو با یزدرسا گفت: بنده به دنبال توانمندسازی دانشجویان بودم و قصد داشتم کاری کنم تا میزان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی که در جامعه  امروز به یک معضل تبدیل شده را  اندکی کاهش دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا سوالی مطرح کردیم که آیا دانشجویان می دانند چطور می توانند از واحدهای  درسی که گذرانده اند کسب درآمد کنند که البته اغلب آنها اظهار بی اطلاعی کردند.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه بنده در حوزه کارآفرینی فعال هستم پلتفرمی را ایجاد کردم که دو بال دارد. یک بال دانشجو ها و واحد های درسی که گذرانده اند و بال دیگر کسب و کارهایی که به این واحدهای درسی مربوط می شود. معرفی کسب و کارها در کشور نمونه مشابه دارد مثل دیجی کالا اما در مورد رشته های دانشگاهی چنین چیزی نیست.

استاد گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود:  از آنجا که این کار بسیار بزرگ بود و در ایران مشابه آن وجود نداشت آن را به  صورت پایلوت برای رشته های دانشگاهی مربوط به چهار حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی اجرا کردیم. نامگذاری پروژه نیز از کنار هم قرار دادن حروف اول این رشته ها نمایشگاه مجازی"با ما" نامگذاری شد. این نمایشگاه رشته های دانشگاهی که به این چهار حیطه مربوط شده و شامل حدود ۱۴۰ رشته دانشگاهی می شد را احصا کرده است. در  طرف مقابل نیز ۸۰ گروه کسب و کار مربوط به این رشته ها دسته بندی شد.

وی  ابراز داشت: با راه اندازی این پلتفرم به سراغ کسب و کارها رفتیم و به صاحبان مشاغل پیشنهاد دادیم که کسب وکار خود را با هدف معرفی به دانشجویان در سایت ما معرفی کنند. اغلب نگران این بودند که هزینه ای از آن ها دریافت شود به خاطر همین اعلام کردیم که تبلیغات ما رایگان و دائمی است. نتیجتاً در دو سال و نیم از آغاز این طرح حدود ۴۵۰۰ کسب و کار در باما معرفی شدند.

مسئول توسعه فناوری و ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: دانشجویانی که با ما همکاری میکنند اذعان دارند که از درس خواندن خود لذت می برند و این همان نشاط علمی است که رهبر انقلاب به آن سفارش می کنند.

وی افزود: دانشجویان در این سامانه می توانند کسب و کارهای مربوط به رشته خود را به تفکیک شهر و استان بیابند. حتی برخی سفارشات برای کارآموزی، کارورزی و یا استخدام نیز انجام شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در امور کارآفرینی و اشتغال اظهار داشت: کار دیگری که انجام شده فایلی تحت عنوان "پوشه الکترونیک دانشجوی خلاق"  آماده شده، در این پوشه دانشجو برای خود یک پرونده دارد که می تواند تمام واحدهای درسی و کسب و کارها و شرکت‌های مرتبط را برای او مشخص می کند. همچنین از دانشجو خواسته می شود تا ایده های خلاقانه برای بهره وری بهتر ارائه دهند.

 قانعیان ابراز داشت: در دوران کرونا با توجه به شرایط به وجود آمده امکان تبلیغ و فروش کالاهای  شرکت ها و حتی مغازه ها را به رایگان اضافه کرده و یک فروشگاه اینترنتی را به رایگان در اختیار هر فروشنده ای قرار می دهیم.

وی ادامه داد: در نتیجه اکنون بسیاری از شرکت های بزرگ برای محصولات خود کاتالوگ نیز قرار داده اند که این مسئله کار را جذاب تر کرده است و دانشجو بیشتر با شرکت، محصولات و خدمات مربوط به رشته خود آشنا می شود.

مسئول توسعه فناوری و ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: در آینده وبینارهایی نیز در مورد کارآفرینان و  همچنین بازدید های مجازی برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: متاسفانه هنوز بسیاری از دانشجویان رشته خودمان هم از موضوع اطلاع ندارند. درحالی که بنده علاوه بر وقت از درآمد شخصی خود هزینه کردم به امید اینکه به نسل جوان کمکی کنم. جالب اینجاست که خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی از این سامانه استقبال کرده اند اما هنوز هم بسیاری از دانشجویان ما مطلع نشده اند. البته صنایع از باما استفاده می کنند ولی دانشجویان هنوز به میدان نیامده اند،در صورتی که هدف اصلی بنده آنهابودند. اگر هدف من برای استفاده صنعتگران بود سایتی مثل دیجی کالا راه اندازی می کردم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در امور کارآفرینی و اشتغال تصریح کرد: ما برای پیشرفت کشور به دانشجویانی نیاز داریم که به دنبال ایده و خلاقیت باشند. اما متاسفانه امروز مراکز علمی ما دانشجو را اینگونه تربیت نمی کنند. ما سعی داریم به دانشجویان بگوئیم باید خودتان کارآفرین باشید یا بتوانید به کارآفرینان کمک کنید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی کسب و کار رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه