Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@19:38:39 GMT

جزییات بودجه ۱۴۰۰ / سهم نهادها و بنیادها چقدر است؟ (فیلم)

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۲۵۱

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رویداد۲۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ درحالی تقدیم به مجلس شد که که امسال سال افزایش نرخ بیکاری و تورم بود و معیشت مردم به شدت با مشکل مواجه بود. در جریان تقدیم و بررسی بودجه سال گذشته بود که دولت شکایت‌های گوناگون از سهم‌خواهی برخی نهادها و بنیادها داشت. رییس سازمان برنامه و بودجه درباره آنها گفته بود «برخی از این نهادها و مؤسسات را اصلا ما نمی‌دانیم چه می‌کنند و نمی‌شود به آنها نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه‌تنها نمی‌توانستیم از آنها سوالی بپرسیم، بلکه آنها از ما می‌پرسیدند که چطور به خودتان جرات داده‌اید از ما بپرسید با بودجه چه می‌کنیم؟»

حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری هم در صفحه توییترش این‌طور نوشته بود «وقتی می‌خواهیم بودجه‌شان را قطع کنیم، کل بودجه کشور را گروگان می‌گیرند، تا تکلیف آن یک ردیف مشخص شود.»

منظور مقامات دولت روحانی، بودجه نهادهایی بوده که معمولا خدمات عمومی ندارند و دست‌کم در یک مورد شباهت دارند: گریز از نظارت و عدم پاسخگویی. اما امسال حتی این گلایه‌ها هم مطرح نشد و دولت با گشاده‌دستی در روزهای کرونازده و رکودتورمی بودجه این نهادها، و سازمان‌ها را افزایش داده است.

نگاهی به اعداد و ارقام بودجه این دستگاه‌ها گواه از جهت‌گیری نظام بودجه‌ریز به توزیع منابع درآمد است. در حالی که از ابتدای امسال با موج شدید بیکاری مواجه بودیم و فقط بخشی از کارگران رسمی امکان دریافت بیمه بیکاری حداقلی داشته و سایر کارگران که کار خود را بعد از شیوع کرونا از دست داده بیمه نبوده‌اند، بودجه برخی از همین نهادها که خدمت عمومی ندارند، تا دو برابر هم افزایش یافته است.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، بودجه ۱۴۰۰ ، بودجه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بودجه ۱۴۰۰ بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت کشت بهاره در این شهرستان هستیم.

میرزایی افزود: بیش از ۶ هزار هکتار امسال زیر کشت بهاره می روند که انواع صیفی جات ، خیار ، گوجه فرنگی ، پیاز ، بادمجان ، لوبیا سبز ، نخود فرنگی و سبزیجات کشت می شود.

دیگر خبرها

  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد