Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:26:59 GMT

نوزاد ۲ ماهه آبدانانی در غسالخانه زنده شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۲۶۱

نوزاد ۲ ماهه آبدانانی در غسالخانه زنده شد

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام کانال های خبری شهرستان آبدانان، نوزاد ۲ ماهه آبدانانی با نارسایی مادرزادی در بیمارستان امام خمینی ایلام( ره) تحت مراقبت بوده است که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش و گواهی فوت وی صادر می شود.

اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند مسوول‌ غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص گفت: از صحت موضوع اطلاع ندارم اما چنانچه کسی شماره تماس یا اطلاعاتی از خانواده نوزاد زنده شده دارد اطلاع دهد چرا که فوت این نوزاد بدلیل نارسایی ماد زادی بوده و تلاش می کنیم این مشکل رفع شود.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر در کارگروه مجازی کرونا اظهار داشت: با معرفی این نوزاد به موسسه محکم که از بیماران دارای نارسایی مادرزادی حمایت می کند، می توان مشکل مادرزادی این نوزاد را حل کرد.

وی افزود: دفتر موسسه محکم در ایلام وجود دارد و من به عنوان نماینده این دفتر فعالیت می کنم و خواهشمندیم در هر جایی از استان چنانچه نوزادی با ناهنجاری مادرزادی بدنیا آمده اطلاع رسانی شود که بتوانیم به این موسسه معرفی کنیم و جراحی های این افراد بصورت رایگان توسط جراحان خبره انجام گیرد.

دکتر صادقی فر یادآور شد: افراد دارای این ناهنجاری ها به شکل هفتگی مراجعه می کنند اما امکان حضور هفتگی تیم پزشکی محکم به ایلام وجود ندارد، این موسسه تاکنون هفت بار به ایلام سفر کرده و بیماران بسیاری را در استان بصورت رایگان مورد عمل جراحی قرار داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون ما بیماران را به تهران، اصفهان ومشهد انتقال می دهیم و همه هزینه های رفت و آمد و اقامت آنها تقبل می شود و حتی جراحی هایی که هزینه آنها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است بصورت رایگان توسط این موسسه انجام می شود.

برچسب‌ها ایلام آبدانان نوزاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام آبدانان نوزاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایلام آبدانان نوزاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ساخت این مرکز در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در ۶۰۰ متر با ۲ طبقه از سال ۱۳۹۶ آغاز و در اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید. 

محمد مهدی مجذوبی افزود: برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت ، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد که با توجه به اینکه ۵۰۰ میلیون تومان را خیر نیک اندیش مرحوم «نعمت الله سلطانی» هزینه کرده بود به نام ایشان نامگذاری شد و مابقی از محل منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی فراهم شد.

در این مراسم از خانواده خیر نیک اندیش مرحوم نعمت الله سلطانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار