Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران_ فارس پلاس/ زری طاهری پرکوهی| شاید مفهوم جهاد را بارها شنیده‌ایم؛ مبارزه و ایستادگی در خط مقدم، ولی این روزها شاید بهتر درکش کنیم، اوضاع نابسامان اقتصادی، سیل، بلایای طبیعی و کرونا، از معضلاتی هستند که در طی سال‌های اخیر مردم کشور ما را درگیر خود کردند.

جالب است، این مردم که عموما از اقشار متوسط و ضعیف در جامعه هستند، همواره با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و هنوز هم ایستادگی می‌کنند، اما نمی‌توان اتفاقات ناگوار زیر پوست شهر را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

همان‌طور که می‌دانیم، سیل در مازندران بیشترین آسیب را به مردم شهرستان سیمرغ رسانده بود، آسیب‌هایی که مادی و معنوی بودند، پس از سیل گرانی‌های بازار، قدرت خرید را از مردم گرفت و پس از آن شیوع ویروس منحوس کرونا علاوه بر گرفتن نان عده‌ای از مردم استان، آسیب‌های مالی جدی به اکثر خانواده‌ها وارد کرد.مشاهده ؛ نداشتن سرپناه، چکه چکه کردن سقف خانه، دست‌های پینه بسته پدری که دیگر توان کار کردن ندارد، کودکی که به‌علت مشکلات مادی و معنوی ترک تحصیل کرده است، خانواده‌ای که به نان شب محتاج هستند، اعتیاد، طلاق و معضلاتی که در پی فقر و آسیب‌های مالی به وقوع می‌پیوندند....

در پی شیوع ویروس کرونا کارگران و کارکنان مشاغلی که به‌علت لزوم رعایت فواصل اجتماعی تعطیل شدند در خرج خانه و زندگی خود ماندند، به‌راستی اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور هم که بر کسی پوشیده نیست! در زمان این مشکلات بود که رهبر دلسوز انقلاب با دستور حکیمانه خود بخش اعظمی از مشکلات را حل کرد.

گفتنی است؛ در پی فرمان حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر ورود گروه‌های جهادی مردمی برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا، و همچنین برپایی رزمایش مومنانه، عده زیادی از بسیجیان و مردم عادی با همه توان خود وارد میدان شدند...

گروه جهادی "عمار"، یک گروه آتش به اختیار متشکل از بسیجیانی که در سپاه کربلای مازندران مشغول فعالیت هستند، با لبیک به ندای رهبری، از همان روزهای آغازین وقوع سیل وارد میدان شدند.

*ورود عمار با جاری شدن سیل/ مسکن نویی که جایگزین خانه کاهگلی شد

میثم حیدری نژاد ۳۹ ساله مدیر گروه جهادی " عمار" در گفت‌وگو با ما از ورود این گروه به عرصه ساخت و ساز مسکن محرومین خبر می‌دهد و می‌گوید؛ سیل که جاری شد منازل مسکونی زیادی را تخریب کرد، بسم الله گفتیم، بچه‌ها جمع شدند هر کدام مبلغی تهیه کردند، منزلی با تخریب کامل را شناسایی کردیم، صاحب‌خانه اوضاع خوبی نداشت.

با خودمان گفتیم، زمانی که در محل کار نیستیم شروع به ساخت و ساز کنیم صفر تا صد کار را بر عهده گرفتیم، خدا کمک کرد، تا نام کار جهادی به میان می‌آمد فروشندگان تخفیف می‌دادند و برخی برای کار کردن حاضر می‌شدند تا اینکه ظرف مدت ۶ ماه خانه محروم ساخته شد.

وی ادامه می‌دهد؛ وقتی کار به پایان رسید منزلی ۸۰ متری با صرف هزینه ۱۲۰ میلیون تومانی تحویل صابحخانه دادیم، مشاهده نتیجه کار و ساختمان تکمیل شده انرژی مضاعف برای ادامه کار جهادی در گروه عمار  به همه ما تزریق شد، صاحب خانه زن بی‌سرپرست بود که خانه‌ کاهگلی‌اش تخریب شده بود.

*عمار و بازسازی منازل و دردهای معنوی محرومین

اعضای گروه جهادی عمار بین ۳۰ الی ۴۰ نفر از شهرهای ساری و بابل و از قشر جوان هستند، بعد از ساخت مسکن کارمان را معطوف بازسازی و تعمیر منازل دیگر کردیم،  دختر خانواده ۹ سال داشت ولی به دلیل اعتیاد پدر از تحصیل جا مانده بود، با پیگیری بساط شروع تحصیل را برایش فراهم کردیم، لبخندی که بر لب داشت هرگز فراموش شدنی نیست.

 

 

از آقای حیدری نژاد می‌پرسیم، در گروه عمار پس از شیوع کرونا چه اقداماتی صورت گرفت؟ پاسخ می‌دهد؛ با شیوع ویروس کرونا حس کردیم معیشت مردم به خطر افتاده است از این رو چند مرحله بسته معیشتی بین مستمندان آبرومند توزیع کردیم و همچنان ادامه دارد، کار ما حد و مرز ندارد.

به اینجا که رسیدیم این جهادگر به همکاری‌اش با فردی که از اعضای فعال یک گروه جهادی بزرگ در بابل است اشاره کرد، گویی جهادگران از زنجیره‌ای متصل به هم هستند؛

*پل ارتباطی بین عمار و موکب الشهدا/ جهادگری که متعلق به گروه خاصی نیست

 سید حسین عباسی ۲۷ ساله دانشجوی پاسدار مقطع دکترای هوا فضا اهل بابل، این نیروی جهادی می‌گوید؛ فعالیت‌های جهادی خودم را معطوف به یک گروه نمی‌کنم بلکه سعی می‌کنم در گروه‌های بسیجی مختلف که یک هدف آن هم رفع مشکلات مردم را در پیش می‌گیرند فعالیت داشته باشم.

*از جیب خودشان هزینه می‌کنند!

در سال جاری با گروه جهادی عمار در ساری آشنا شدم، این تیم به عنوان یک گروه توانمند در حوزه بازسازی منازل نیازمندان، فعالیت‌هایی انجام داده است،خروجی ساخت و تحویل چند منزل مسکونی بسیار مناسب به محرومین بوده است، عمار ساختاری بسیجی با نیروهایی خودجوش دارد که در سپاه فعالیت دارند، روی مای خودشان ایستاده و از جیب خودشان هزینه می‌کنند.

عباسی یادآور می‌شود؛ و اما از گروه جهادی "موکب الشهدا" در بابل برایتان بگویم؛ این گروه با هدف فعالیت جهادی در کشور عراق در مراسم اربعین اعم از خدمات رایگان آموزشی بهداشتی درمانی تهیه اسکان و غذای زائران غیره تشکیل شد، خوشبختانه موفق عمل کرد.

*یا حسین گفتیم و عشق آغاز شد

با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت سفر به اربعین بچه ها دو راه داشتند یا اینکه فعالیت گروه را به زمان پایان کرونا موکول کنند یا اینکه نحوه فعالیت خود را تغییر داده و طور دیگری به سیدالشهدا و سرور و سالار شهیدان خدمت کنند.

این جهادگر جوان و فعال ادامه می‌دهد؛ یک یا حسین گفتیم و دل را به حسین (ع) دادیم، آسیب‌شناسی صورت گرفت، اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا  را مدنظر قرار دادیم، بچه‌ها کار ضدعفونی کردن کف خیابان و معابر، تولید ماسک و ضدعفونی‌کننده، طبخ و توزیع غذای گرم و شرکت در رزمایش مومنانه را در دستور کار قرار دادند.

بعد به یاری خدا تصمیم گرفته شد هر بار یک نیازمند را انتخاب و کمک‌ها را از حالت جزیی به کلی تغییر داده و مشکلات زیادی را حل کنند، از بحث بازسازی خانه گرفته تا  تزریق نیازمندی‌های غذایی و اسکانی را عهده‌دار شدند.

 

 

* وقتی سفر اربعین تعطیل شد موکب الشهدا چه کرد؟

در ادامه به سراغ با محمد مهدی آقاجانی ۳۳ ساله مدیر گروه جهادی موکب الشهدا در بابل، می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه این گروه سه سالی که تشکیل شده، بیان می‌کند؛ حلقه اولیه اعضای گروه دانشجویان بودند، فعالیت‌های ما معطوف به اربعین نبوده بلکه وارد فضای جهادی عمرانی شدیم تا به دستگیری از یک خانواده نیازمند که همان خواسته سیدالشهدا است بی‌انجامد.

بعد از نفوذ کرونا ویروس به شهرمان، به ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تغییر وضعیت دادیم، تولید ۱۶ هزار ماسک، محلول ضدعفونی محیط و دست، تهیه جهیزیه و لوازم مورد نیاز برای محرومان و فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقدامات اولیه ما بود.

آقاجانی تصریح می‌کند؛ وقتی کادر درمان را در همان موج اول شیوع کرونا خسته دیدیم و چشممان معطوف ایثارگری‌هایشان شد، با همکاری علوم پزشکی بابل اقدام به ثبتناتم از ۷۰۰ نفر از جوانان برای کمک با کادر درمان و فعالیت در بخش‌های مختلف بیمارستان کردیم.

*از خدا خیرتان بدهد تا جذب ناباورانه جهادی‌ها در بیمارستان

سرانجام برای ۳۰۰ نفر دوره آموزشی در سه دوره سه روزه در مسجد ولی عصر چاله زمین و دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، بچه‌ها وارد بیمارستان‌های شهر شده و حدود ۴۰ روز خدمت کردند پش از آن بیمارستان گفت؛ خدا خیرتان بدهد اوضاع بهتر است.

مدیر گروه جهادی موکب‌الشهدا یادآور شد: این بچه‌ها با دل و جان وارد بیمارستان‌ها شده و جان را کف دستشان گرفته بودند، کاری نداریم برخی درگیر کرونا شدند یا از امورات زندگی‌شان باز ماندند، خبر خوش اینکه تعدادی از آنها در حال جذب شدن در همان بیمارستان هستند خبری که خودشان هم فکرش را نمی‌کردند..‌ همینجا است که می‌گویند کار را برای رضای خدا انجام بدهی پاداشش را می‌گیری

راستی نیروهای جهادی ما که در کل حدود ۴۰ نفر هستند در حوزه تغسیل و تدفین اموات کرونایینیز فعال بودند، ۸۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردیم، تا یادم نرفته بگویم بچه‌ها در ایام محرم و صفر و ماه رمضان پخت غذای گرم و توزیع را به‌صورت اینکه هر عضو به تعداد محدود از آشنایانش نیازمند شناسایی کرده و خودش به درب منزلشان ببرد، را داشتیم.

 

 

*کار دلی جهادگری که متولد سال ۱۳۱۹ است

وی می‌گوید؛ گروه جهادی موکب الشهدا، به ساخت خانه محروم در حاشیه شهر نیز ورود پیدا کرده و حدود ۷۰ درصد از کار یک منزل را تا به امروز پیش برده است، جالب است بدانید، در این گروه کهنسال‌ترین فرد پیرمرد ۸۰ ساله ای است که کار نقاشی خانه محروم را برعهده گرفته، جوان‌ترین عضو هم پسر ۸ ساله خودم است.

آقاجانی در پایان اذعان می‌دارد؛  البته قرار بود اردوهای جهادی زیادی برپا کنیم ولی ویروس کرونا مانع شد، شاید کار جهادی کلافگی داشته باشد ولی خستگی ندارد، خدا کمک می‌کند تا لبخند نیازمندان را ببینیم، ما بسیجیان باید خوب عمل کرده با اقداماتی مستمر از موازی کاری بپرهیزیم در یک شهر کادر عملیاتی درست کنیم.

خلاصه؛ از عملکرد گروه‌های جهادی فقط همین را بگوییم که شاید ورود به گروه سخت بوده یا ترس از مسئولیت داشته باشد ولی از یک جایی برایشان خستگی معنایی ندارد؛ چرا که خداوند حاضر و ناظر اعمال است، بلاهای طبیعی گرانی و کرونا هر چقدر هم که به مردم فشار بیاورد خداوند هوای بندگانش را دارد و روزی‌دهنده است.

به گزارش فارس؛ اعضای گروه جهادی عمار و موکب الشهدا و افرادی که با هر دو گروه ارتباط دارند، از دل این مردم، برای مردم، با نیتی خالص از جا برخواستند تا دردی از درهای هم‌نوعشان کم و گرهای از مشکلات باز کنند، اینکه شبانه برای انجام فعالیت جهادی در صحنه عمل باشی و برای رضای خدا قدمی برداری علاوه بر خوب کردن حال مردم حال دل خودت را خوب کرده‌ای.....

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران جهادگران گروه جهادی عمار بسیجیان حسین عباسی موکب الشهدا ویروس کرونا گروه جهادی شیوع ویروس یک گروه بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"

عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «بی‌سابقه در تاریخ ایران» در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها در کنار موضوعات مهم دیگر، شناخت جناح‌بندی‌های داخلی جریان غالب اصولگرایان نیز می‌تواند جالب و آموزنده باشد. گرچه این جریان لایه‌های پیچیده‌ای دارد و به علت «قدرت‌محور» بودن آنان مسائل مادی و منفعتی حرف اول را در مجادلات میان آنها می‌زند، ولی در مجموع می‌توان آنان را ذیل سه گروه کلی تقسیم‌بندی کرد‌ که البته هر کدام از این گروه‌ها، به ویژه تندروهای آنان از باندها و زیرگروه‌های عجیب و غریبی تشکیل می‌شوند که هر کدام آنان می‌توانند موضوع مطالعه و تحلیل جداگانه‌ای قرار گیرند.   گروه اول، در حال حذف کامل از عرصه سیاسی هستند. آنان همان اصولگرایان سنتی هستند که در انقلاب هم بودند، تقیدات شرعی دارند، بیش از آنکه دنبال منافع و قدرت باشند، خود را ملتزم به ارزش‌ها و برداشت‌های دینی خود می‌دانستند، هر چند از سال ۱۳۶۸ به بعد آنان نیز «قدرت‌محور» بودند، ولی صبغه عقیدتی آنان و نیز سابقه تاریخی خودشان، به ویژه در رابطه با روحانیت مانع از هضم آنان در هزار لای قدرت می‌شد.    حدی از استقلال را برای خود قائل بودند، همین استقلال‌جویی و پرهیز از غوطه‌ور شدن در عوام‌گرایی افراطی آنان را کم‌کم به حاشیه بُرد و حضور سیاسی آنان را بسیار کمرنگ کرد. نکته جالب اثرات رسانه‌ای بر حذف و یا به حاشیه راندن این گروه است.    ابزارهای اصلی آنان برای حضور در میدان در درجه اول حمایت قدرت سپس انحصار صدا و سیما و بالاخره شبکه‌های مساجد بود، ولی کم‌کم شبکه مساجد را با نیروهای جدید از دست آنان خارج کردند سپس هیات‌هایی را جایگزین نهاد مجلس نمودند.    در ادامه با شکستن انحصار رسانه‌ای و آمدن شبکه‌های اجتماعی و بالاخره تغییر ریل قدرت به سوی جوانگرایی، این جناح عملا از گردونه سیاست به خارج پرتاب شده‌اند و شانس چندانی برای حضور دوباره ندارند. نه انگیزه کافی دارند و نه حتی توان لازم را. بسیاری از آنان ناامید از آینده هم هستند. فرزندان اغلب آنان راه خود را از سیاست رسمی جدا کرده‌اند.   گروه دومی از اصولگرایان هستند که کمابیش ادامه گروه اول هستند، با این تفاوت که در عرصه مدیریتی کشور حضور دارند. کم هم نیستند، هر چند به مرور در حال اخراج هستند.    اینها اغلب نسل بعدی گروه اول هستند. فاقد انسجام و تشکیلات روشنی هستند ولی به صورت فردی حضور عمومی دارند، حرف می‌زنند، نقد می‌کنند، افشاگری می‌کنند، التزامات آنان به قدرت فرع بر تعهدات آنان به حقیقت و واقعیت است. با توجه به صبغه اصولگرایی که دارند، راحت‌تر هم حرف می‌زنند. حس می‌کنند که به آنان خیانت شده و مورد سوءاستفاده سیاسی قرار گرفته‌اند. هر دو گروه فوق از برخی جهات با بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان نزدیکی‌های تحلیلی و فکری دارند. هر دو گروه تقیدات مذهبی متعارفی دارند و نسبت به آن نیز حساس هستند.   گروه سوم مجموعه‌ای متنوع هستند که متشکل از نسل‌های دوم و سوم هستند. ویژگی اصلی آنان «قدرت‌محوری» است، ولی تعبیر خود را از آن دارند. در واقع قدرت و ثروت را برای خود می‌خواند. مذهب آنان عمیق نیست، بیشتر مناسکی و نمایشی است. ضوابط و ارزش‌های دینی برای آنان در خدمت بالا رفتن از نردبان قدرت است و فقط تا همین مرحله اهمیت دارد.    دین آنان تقریبا جدید است. آنان از فرقه‌ها و دسته‌ها و باندها و گنگ‌های گوناگونی تشکیل شده‌اند. به همین دلیل است که از بیرون نمی‌توان فهمید چرا به یکباره فرد مهم این جناح در تهران اول نمی‌شود و شخص دیگری نفر اول می‌شود.    این محصول تشکیلات فرقه‌ای آنان است. وحدت تشکیلاتی ندارند و اتفاقا به دلیل ماهیت باندی خود، اختلافات عجیب و غریب داخلی دارند.    قدرت‌محوری آنان تا حدی است که مغایر با اولویت‌های خودشان نباشد، لذا در جریان اخیر حجاب به صورت غیرمستقیم در برابر تذکر به روند جاری رسمی علیه زنان حمله کردند.    ذهنیت‌های آنان تخریبی است. گرایش‌های آخرالزمانی دارند و این گرایش نه از روی اعتقاد، بلکه به این علت است که بحث و گفت‌وگوی عقلانی را بلاموضوع می‌کند.    ضد علم، طرفدار نظریه توطئه، مخالف قانون و حاکمیت آن هستند. ادبیات آنان در فضای مجازی مشهود است. هتاکانه و غیردینی است. بسیار متکی به رسانه‌های انحصاری هستند. در عمل هیچ ایده و برنامه ایجابی ندارند، جز ویرانگری و تخریب و تقابل در داخل و خارج از کشور.    تناقضات گفتاری و رفتاری آنان فراوان و شدید است ولی در ذیل کسب قدرت به هر قیمتی قابل رفع است. به راحتی چشم را بر فساد خود و دوستان‌شان می‌بندند، حتی آن را توجیه هم می‌کنند.    برای آنان «حق» معنای مستقلی از «نفع» و «قدرت» خودشان ندارد، لذا بی‌شخصیت‌ترین رفتارهای سیاسی را در تاریخ جدید ایران از خود نشان می‌دهند. مهم‌تر از همه اینکه فاقد حداقلی از اخلاقیات و شرم هستند.    به راحتی دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند و حرف خود را تغییر می‌دهند، حقیقت مسلم و روشن را نفی می‌کنند، در تاریخ ایران وجود گروهی مشابه آنها یا بی‌سابقه است یا کم‌سابقه. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز