Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@14:39:10 GMT

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۵۳۸

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یونس حواسیان رئیس اتاق اصناف مرکز ایلام بیان داشت: از شنبه ۱۵ آذر، صنوف گروه‌های شغلی ۱ و ۲ در ایلام مجاز به فعالیت هستند؛ همچنین به استناد مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ همچنان ممنوع خواهد بود.

وی به تغییر وضعیت شیوع کرونا در ایلام از قرمز به نارنجی اشاره کرد و گفت: از شنبه هفته آینده، ۱۵ آذرماه صاحبان واحدهای صنفی گروه‌های شغلی ۱ و ۲ به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت صنفی خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلای ۲۲ درصدی و فوت ۷۵ درصدی افراد دارای بیماری زمینه‌ای در اثر کرونا

قاسم سلیمانی‌دشتکی پنجشنبه ۱۳ آذر ماه در چهل و هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: آمار از ۴۰۰ بستری به حدود ۲۰۰ و فوتی‌ها از ۱۱ به حدود متوسط ۳ نفر رسیده است تا از رده اول مبتلا و رده سوم فوتی وضعیت بهتری پیدا کنیم و جزو استان‌های برتر از نظر بهبود وضعیت باشیم و تداوم این همراهی بایست تا ریشه کنی ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

وی افزود: بر طبق تحقیقات انجام شده اگرچه افراد دارای بیماری زمینه‌ای ۲۲ درصد احتمال ابتلا به کرونا دارند اما در میان مبتلایان حدود ۷۵ درصد فوت می‌کنند و این نشان دهنده وضعیت بسیار خطرناک برای این گروه است، بنابراین برای حفظ جان خود بایست به شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فراخوان استخدام در بهداری انتظامی استان ایلام

سرهنگ لقمان پورکریم معاون بهداشت و درمان انتظامی استان ایلام گفت: نیروی انتظامی در نظر دارد از بین کسانی که دارای مدرک پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز، کارشناس فیزیوتراپی و کارشناس بینایی سنجی بوده و علاقمند به خدمت در ناجا هستند استخدام کند.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند در روزهای اداری با مراجعه به درمانگاه ناجا واقع در میدان کشوری شهر ایلام در این طرح ثبت‌نام کنند.

تمدید تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی به مدت یک هفته دیگر

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: در راستای مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا استان فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی از تاریخ ۱۵ آذرماه به مدت یک هفته تعطیل است.

وی افزود: البته آزمون‌های عملی گواهینامه رانندگی پایه یکم، دوم، سوم و موتورسیکلت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

استان ایلام ۱۵ هزار و ۷۸ معلول دارد

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: استان ایلام دارای ۱۵ هزار و ۷۸ معلول شامل یک هزار و ۷۶۸ معلول دارای مشکل بینایی، ۶ هزار و ۳۷۸ معلول جسمی حرکتی، دو هزار و 19 معلول دارای مشکل شنوایی، ۴۰۸ معلول گفتاری، ۲۸۴۰ معلول ذهنی و ۵۷۲ معلول اعصاب و روان است.

وی افزود:  قانون سه درصد از ظرفیت استخدامی دستگاه‌های اجرایی به معلولان اختصاص دارد و ادارات مکلف به اجرای آن هستند و در زمینه خوداشتغالی این افراد نیز بهزیستی استان ایلام رتبه پنجم در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی معلولان را در کشور دارد و در سال جاری مبلغ ۹۱۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی به ۱۸ نفر از معلولان پرداخت شد.

انتهای پیام/ 970877

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا ایلام اتاق اصناف رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام آموزشگاه رانندگی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.

به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند. 

در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. 

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که تخصیص‌های بعدی نیز از سوی دولت انجام شود مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • فرصت خرید بسته مادران دارای فرزند زیر دو سال تا یکم خرداد
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • تخصیص بسته غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال